شایعات

شایعات

معنی کلمه شایعات در لغت نامه دهخدا

شایعات. [ ی ِ ] ( ع اِ ) ج ِ شایعة مؤنث شایع. رجوع به شایعة و شائعة شود. || در تداول امروز، خبرهای بی اصلی که در میان مردم بر سر زبانها باشد.

معنی کلمه شایعات در فرهنگ معین

(یِ ) [ ع . ] (اِ. ) جِ شایعه ، خبرهای شیوع یافته (راست یا دروغ ).

معنی کلمه شایعات در فرهنگ فارسی

( اسم ) مونث شایع خبری که شیوع یافته ( راست یا دروغ ) جمع : شایعات .
جمع شایعه مونث شایع یا در تداول امروز خبر های بی اصلی که در میان مردم بر سر زبانها باشد .

معنی کلمه شایعات در دانشنامه عمومی

شایعات (آلبوم). «شایعات» ( به انگلیسی: Rumours ) یک آلبوم از فلیتوود مک است که در ۴ فوریه ۱۹۷۷  ( ۱۹۷۷ - 02 - ۰۴ ) منتشر شد.

معنی کلمه شایعات در ویکی واژه

جِ شایعه ؛ خبرهای شیوع یافته (راست یا دروغ)

جملاتی از کاربرد کلمه شایعات

در ایام ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) شایعاتی مبنی بر ثبت نام وی در انتخابات پخش شد. این در حالی بود که هیچ رسانه رسمی خبری از ثبت نام او نداده بود و حتی تصویری هم از این رویداد منتشر نشد.
ابهامات در مورد کشته شدن کاشف‌السلطنه و شایعات اینکه نفر عقب او، پرتیوا، با گلوله او را کشته‌است و بعد اتومبیل را پرت کرده‌اند، به قوت خود باقی است. از قول برخی شاهدان عینی گفته شده به هنگام دفن جنازه وی، اثر یک گلوله را در شقیقه او دیده‌اند.
تازه‌ها: در این بخش اخبار مربوط به شرکت‌های تولیدکننده بازی و همچنین شایعات مربوط به آن‌ها ثبت می‌شود.
با وجود شایعاتی مبنی بر مرگ مغزی آرمیتا گراوند، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش کرد که این دختر نوجوان همچنان در بیمارستان فجر در کما به‌سر می‌برد.
شایعات محدود به زبان‌ها هستند و تنها در یک زبان گسترش می‌یابند و اینکه در این قسمت شایعات زیادی وجود ندارد.
مک‌دونالد می‌افزاید که مسیحیان گاهی اوقات «شب‌ها، مخفیانه با هم ملاقات می‌کردند، و این نیز باعث ایجاد سوء ظن در میان جمعیت پاگان که به مذهب به عنوان یک رویداد عمومی عادت کرده بودند؛ شایعات فراوان بود: 120, 121  که مسیحیان مرتکب «جنایت ظالمانه»، «شرارت»، و «اعمال شیطانی» می‌شدند. آدم‌خواری و زنا با محارم (به عنوان ضیافت‌های توئستس و آمیزش ادیپودی) - به دلیل اعمال شایعه آنها در خوردن "خون و بدن" مسیح و به یکدیگر به عنوان "برادران" و "خواهران" اشاره می‌کنند.": 128 
پس از بحران جبهه آزادی‌بخش خلق کبک، حملات زیادی علیه مطبوعات انجام شد، و می‌گفتند که رسانه‌هایی که با پخش شایعات بحران را گسترش داده‌اند، غیر مسئولانه هستند. این انتقادات پس از مرگ پیر لاپورت در ۱۷ اکتبر سال ۱۹۷۰ به بالاترین حد خود رسید و لوئیس فیلیپ ویپ روزنامه‌نگاران را به‌عنوان مسئول مرگ او متهم کرد.
در انتهای سال ۲۰۰۶ سامت شایعات رو دربارهٔ سومین آلبوم استودیویی اَونتیژا که قرار بود در سال ۲۰۰۸ منتشر بشود را تأیید کرد. در ۲۴ مارس ۲۰۰۷ نام مترسک برای آلبوم جدید، تأیید شد. مترسک تم داستانی جدیدی را دنبال می‌کند و کاملاً بی ارتباط به آلبوم‌های قبلی هست و می‌گوید از یک مترسک تنها که به دنبال همنوعانش می‌گردد. آلبوم در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۸ با همراهی مهمان‌های ویژه‌ای انتشار یافت، که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به رادولف شینکر، ساشا پیس، درامر اریک سینگر؛ و خوانندگانی نظیر باب کَتلی، جورن لند، مایکل کیسک، آلیس کوپر، روی کان، آماندا سامرویل و الیور هارتمن اشاره کرد.