شانک

معنی کلمه شانک در لغت نامه دهخدا

شانک. [ ن َ ] ( اِ مصغر ) سنگدانه مرغان را گویند. ( فرهنگ جهانگیری ). سنگدان و چینه دان مرغان را گویند. ( برهان قاطع ) ( انجمن آرا ) ( آنندراج ) ( شمس اللغات ). قانِصَه. حُوَیصَلَه. ژاغر. || خانه ای که زنبور عسل سازد و شهد در آن کند. ( شمس اللغات ). || جامه سفید. ( شمس اللغات ). این دو معنی در جای دیگر دیده نشد. رجوع به شان شود.

معنی کلمه شانک در فرهنگ عمید

چینه دان، سنگدان مرغ.

معنی کلمه شانک در فرهنگ فارسی

سنگدانه مرغانرا گویند یا خانه ای که زنبور عسل سازد و شهد در آن کند .

جملاتی از کاربرد کلمه شانک

ستم از چشم تو در عین پریشانکاریست خود سر زلف تو دال است چه حاجت به گواه
در برخی موارد، پروتئین‌ها را می‌توان به عنوان مولکول‌های مؤثر، به ویژه در آبشارهای انتقال نشانک سلولی، در نظر گرفت.
در پریشانکده یأس بود فیض رسا سایه بید خوش آینده شمالی دارد
این سریال توسط هری و جک ویلیامز نوشته شده و توسط تام شانکلند کارگردانی شد.
او به دفعات با سی‌تار نواز مشهور، راوی شانکار همنوازی کرده است. از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به فیلم مستند راگا اشاره کرد.
دارن شان شخصیتی است نیمه شبح که منتظر است در رؤیایی نهایی در مقابل استیو ارباب شبح واره‌ها بجنگد پس به زادگاهش می‌رود و می‌فهمد خواهرش اکنون ازدواج کرده و بچه‌ای هم دارد و او متوجه شد که اگر استیو را بکشد، خود ارباب سایه‌ها می‌شود و اگر استیو او را بکشد خود استیو ارباب سایه‌ها می‌شود که تمام بشریت شبح واره‌ها و شبح‌ها را به کام مرگ می‌فرستد. سپس استیو فرزند دوست دارن را می‌دزدد (شانکوس) ودارن فرزند استیو را (داریوس) سپس آنها قرار می‌گذارند که آنها را تعویض کنند که استیو شانکوس را می‌کشد و با افشاگری نشان می‌دهد که داریوس خواهرزاده خود دارن شان است و داریوس نیمه شبح واره شده‌است (بقیه داستان به قسمت آخر موکول می‌شود)
شیخ الاسلام گفت: بوبکر قطیعی حافظ امام بغداد بود، در حدیث شاگرد عبداللّه احمد حنبل بود، جنید دیده بود در حدیث نام وی احمد بن جعفر بن حمدان بی‌مالک بن شبیب البغدادی جارودی گفت: که از بوبکر قطیعی شنودم که گفت، از جنید شنودم کی می‌گفت: یا من کل یوم هو فی شان! اجعل لی من بعض شانک. ای آنکه هر روز در کاری آخر چه بود که روزی در کار من کنی.
گسترهٔ کاربرد این افزاره از مدارهای منبع‌های تغذیه با القاگرهایی با اندازهٔ بزرگ برای جلوگیری از نوسانهای جریان ورودی، تا القاگرهایی با جثّهٔ بسیار کوچک که پیرامون بافه‌های انتقال بسامدهای رادیویی قرار می‌گیرند تا از ادغام آن‌ها باهم جلوگیری کنند، متغیّر است. از القاگرهای کوچک‌تر نیز در سامانه‌های دریافت و ارسال انواع نشانکها استفاده می‌شود.
ابوشانک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان آبادان در استان خوزستان ایران است.
جنس افشانک : نازل‌ها باید طوری طراحی شوند که در مقابل خوردگی و واکنش‌های شیمیایی و تنش‌های عمودی و برشی و حرارتی مقاوم باشند. اکثر نازل‌ها از فولاد ضد زنگ، برنج، سیلیکون کارباید، تنگستن کاربایدو پلاستیک‌های مخصوص ساخته می‌شوند.
در هر آنی تویی به شانی ما اعظم شانک این چه شان است