شارژ

معنی کلمه شارژ در فرهنگ معین

(رْ ) [ فر. ] ۱ - (اِ. ) بار، حمل . ۲ - مقدار برق لازم برای باتری . ۳ - هزینه ای که ساکنان یک مجتمع مسکونی برای خدمات و نگه داری از مجتمع می پردازند، هزینة سرانة خدمات (فره ).۴ - (ص . ) پر، اشباع . ۵ - در فارسی به معنای شاد، سرحال .

معنی کلمه شارژ در فرهنگ عمید

۱. مقدار برق یک دستگاه.
۲. (اسم مصدر ) عمل ذخیره کردن برق در یک دستگاه.
۳. هزینه ای که در ازای خدمات ارائه شده به کسی داده می شود.
۴. (صفت ) [عامیانه، مجاز] شاد وسرحال.

معنی کلمه شارژ در فرهنگ فارسی

بار، سنگینی کار، مالیات، نمایندگی، منصب، قوه
۱ - بار حمل . ۲ - سنگینی کار . ۳ - مقدار برق یک دستگاه یا باتری .

معنی کلمه شارژ در ویکی واژه

بار، حمل.
مقدار برق لازم برای بات
هزینه‌ای که ساکنان یک مجتمع مسکونی برای خدمات و نگه داری از مجتمع می‌پردازند، هزینة سرانة خدمات (فره)
پر، اشباع
در فارسی به معنای شاد، سرحال.

جملاتی از کاربرد کلمه شارژ

منابع تغذیه جدید همچون شارژرها، اینورترها و یوپی‌اس‌ها از الکترونیک قدرت استفاده می‌کنند. شارژر موبایل و لپ‌تاپ، منابع تغذیه کامپیوتر یا سایر لوازم برقی، از ساده‌ترین مثال‌ها برای الکترونیک قدرت هستند.
محفظه حباب شبیه به یک محفظه ابری است ، هم از نظر کاربرد و هم از نظر شکل کلی که به طور معمول با پر کردن یک استوانه بزرگ با مایع گرم شده تا زیر نقطه جوش آن ساخته می شود. با ورود ذرات به محفظه ، یک پیستون به طور ناگهانی فشار خود را کاهش می دهد و مایع وارد یک مرحله گرم شده می شود. ذرات شارژ شده یک مسیر یونیزاسیون را ایجاد می کنند ، که در اطراف آن مایع تبخیر می شود و حباب های میکروسکوپی را تشکیل می دهند. چگالی حباب در اطراف یک قطعه با هدر رفتن انرژی یک ذره متناسب است.
باتری این گوشی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر است و این باتری از جنس لیتیوم پلیمری و دارای قابلیت فست شارژ می‌باشد.
در سپتامبر ۲۰۱۰، چری مدل جدید تیگو را با مدل سال ۲۰۱۱ در بازار چین عرضه کرد. علاوه بر ۳ موتور قبلی (۱٫۶، ۱٫۸ و ۲٫۰)، در این فیس‌لیفت یک موتور ۱٫۶ لیتری مجهز به سوپرشارژر با حداکثر قدرت ۱۱۰ کیلووات (۱۵۰ اسب بخار متری؛ ۱۴۸ اسب بخار) در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر (۱۵۱ پوند نیرو-فوت) در بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه نیز برای این خودرو در دسترس قرار گرفت. در فیس‌لیفت ۲۰۱۰، طراحی نمای جلو و چراغ‌های عقب دچار بازنگری شده‌اند.
دو ماده اصلی در کوره، قراضه و آهن اسفنجی می‌باشند، ابتدا در کوره مقداری آهن قراضه شارژ می‌کنند و آن را به وسیله ایجاد قوس الکتریکی ذوب می‌نمایند و سپس آهن اسفنجی در کوره شارژ می‌نمایند. خواص فیزیکی قراضه در عملیات ذوب کوره‌های قوس الکتریکی اثر مهمی دارد. عدم انتخاب صحیح ممکن است منجر به شکستن الکترودها یا سرریز شدن فولاد مذاب یا حتی انفجار گردد در عمل سعی می‌شود از انواع قراضه در کوره استفاده شود تا معایب به حداقل برسد و عملیات کوره بهینه باشد.