شارش

معنی کلمه شارش در ویکی واژه

حرکت پیوستۀ شاره یا حرکت شاره‏گونۀ ماده یا بارهای الکتریکی.

جملاتی از کاربرد کلمه شارش

تریلر تنها یک سال پس از انتشارش، به پرفروش‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان تبدیل شد و هنوز هم این مقام را با اختلاف زیادی (تقریباً ۱۵ میلیون نسخه) نسبت به دومین آلبوم پرفروش حفظ کرده‌است. برآورد فروش جهانیِ تریلر تا به امروز بیش از ۷۰ میلیون نسخه است. البته برخی منابع فروش جهانی آن را تا ۶۶ میلیون نسخه برآورد می‌کنند.
این آلبوم شامل ۱۱ قطعه است که همهٔ آن‌ها را جولین کازابلانکاز-خوانندهٔ استروکز-سروده‌است. اینه؟ در زمان انتشارش در ایالات متحده تا ردهٔ ۳۳ جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌ها صعود کرد و در بریتانیا دومین آلبوم پرفروش روز شد.
مگیر از ساقی دوران قدح گر زندگی خواهی که از زهر جفا لبریز باشد جام سرشارش
چنان فشارش گور آمد است بر من سخت که در لحد نتوانم که تیز بفشارم
«آسِرِه» در زمان انتشارش در تابستان ۲۰۰۲ بسیار محبوب شد و در ۱۸ کشور، صدرنشین جدول‌های فروش موسیقی شد. مجموع فروش این ترانه در تمام دنیا بیش از ۷ میلیون نسخه بود که باعث شهرت بین‌المللی لس کچاپ شد. «آسِرِه» یکی از پرفروش‌ترین ترانه‌های همه زمان‌ها است.
تریلر در سال اول انتشارش، بیش از ۲۵میلیون کپی در جهان فروش کرد و در ۷ فوریه ۱۹۸۴ (۱۸ بهمن ۱۳۶۲) به پرفروش‌ترین آلبوم جهان در طول تاریخ تبدیل شد و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.
پرده داران به نی و ساز فشارش دادند ناله می خواست که شرح ستم ناز دهد
سخن از آبشارش چون طرازم صباحت های عالم را گدازم
طراوت دارد از بس نوبهار حسن سرشارش چکد رنگ از حیا چون قطره های می ز رخسارش
نازاریان در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ٢٠٢۲ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات پاستاس پتراویچیوس از لیتوانی، حاتم محمود از مصر، مراد ممدوف از آذربایجان و کنیچیرو فومیتا از ژاپن را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان باخت و به مدال نقره رسید.
زیاد لطف سرشارش زبیم قهر خونخوارش همه تن خندهٔ صبحم سراپا لرزهٔ بیدم
من آن مرغم که شد آبشخورش در آن گلستانی، که خون بلبلان چون جوی آب است آبشارش را
این تک‌آهنگ در زمان انتشارش در اسرائیل، یونان، ترکیه و رومانی شمارهٔ ۱ جدول‌های فروش شد و در چارت‌های لهستان، فرانسه و بلژیک (والونیا و فلاندرز) جزو ده ترانه اول قرار گرفت.
۵-از هرگونه شارش ژنی چشم پوشی کنیم که ورود الل های متفاوت فراوانی ژن ها را تغییر میدهد.
وقت کین چون غضبش دست بشمشیر کند قبضه گردد ز فشارش همه فیروزه نشان
تا به خونابه کشان بهتر ازین پردازد چندی از خون جگر ساغر سرشارش ده
شرابم عشوة یارست و ساغر چشم مخمورش محبّت نشئة سرشارش و دیوانگی شورش