سیچ

معنی کلمه سیچ در فرهنگ معین

(اِ. ) نظم و ترتیب .

معنی کلمه سیچ در فرهنگ فارسی

( اسم ) ساز و سامان نظم و ترتیب : میداد چو نظم نامه را سیچ باقی نگذاشت به هر ما هیچ . ( امیر خسرو ) .

معنی کلمه سیچ در ویکی واژه

به زبان فارسی ریدن، از نام‌ها در گویش بهاری و از فحاشی‌های زنانه. سیچِم دَدَین آغزِنهَ. ریدم به دهن پدرت.
نظم و ترتیب.

جملاتی از کاربرد کلمه سیچ

گفت دانا که پس نکردی هیچ بیهده راه زاهدان مپسیچ
هیچیم ما و هیچتر از هیچ در بسیچ آید چه ای کریم از این مشت هیچ هیچ
چنین گفت کامشب مجنبید هیچ نه خوب آید آرامش اندر بسیچ
چو ورقه سوی راه کردش بسیچ ز تیمار گلشاه ناسود هیچ
مناطق گسترده ای از شمال دریای سیاه ، جمعیت اندکی را شامل می شد و آن نواحی ها به عنوان مزارع وحشی نام برده می شدند. در قرن پانزدهم، کل نواحی ساحل شمالی دریای سیاه تحت کنترل خانات کریمه واقع شد که آنان در آن زمان از امپراتوری عثمانی پیروی می کردند. بعد از آن امپراتوری روسیه به تدریج کنترل این ناحیه را در قرن هجدهم در دست می گیرد و بعد از آن پس از جنگ های روسیه و ترکیه، با هتمانات قزاق و بعد از آن با امپراتوری عثمانی قراردادهای صلح امضا می کند. بعدها نام نووروسیا در سال ۱۷۶۴ مورد استفاده رسمی قرار گرفت . این نام با الحاق قزاق اوکراینی زاپوروژیان سیچ در سال ۱۷۷۵ گسترش پیدا کرد.
به نزدیک آمد اینک بام شبگیر دلا بپسیچ تا بر دل خوری تیر
آنجلو کوسیچ (زادهٔ ۸ ژوئن ۱۹۹۵) یک کاراته‌کا اهل کرواسی است. وی در رقابت‌های کاراته قهرمانی اروپا ۲۰۲۲ که در غازیان‌تپ ترکیه برگزار شد، در وزن ۸۴+ کیلوگرم کومیته مردان به مدال طلا دست یافت. او دو مدال از جمله طلا در مسابقات خود در بازی‌های اروپایی دارد.
بگفت ستاره‌شمر مگرو ایچ خردگیر و کار سیاوش بسیچ
الکساندر سیچیف (روسی: Алекса́ндр Сычёв؛ زادهٔ ۳۰ اکتبر ۱۹۵۹) بازیکن هاکی روی چمن اهل روسیه است.
از آنجا بسیچید بیژن به راه کمر بست و بنهاد بر سر کلاه
در ژانویه ۲۰۲۲ هاسیچ برای دومین بار تا انتهای فصل، به باشگاه فوتبال عمرانیه‌اسپور قرض داده شد.
مارسی در ریاست تاپی موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۳ مقابل میلان شد. قهرمانی‌ای که بدون باخت و با مربی گری ریموند گوتالس و کاپیتانی دیدیه دشان به‌دست آمد. ستارگانی مانند فابین بارتز، مارسل دسایی، اریک دی مکو، عابدی پله، آلن بوکسیچ، رودی فولر، دیدیه دشان، باسیل بولی و… در ترکیب مارسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۳ حاضر بودند.
از بَهر جهانی که تو هیچی دَروی آزار کسی چرا بسیچی دَر وی
تنوع ماهیان آب شیرین بسیار است که در رده‌های مختلف خانواده، زیر خانواده و گونه تقسیم‌بندی شده‌اند و تعدادی از آن‌ها برای نگهداری در آکواریوم مناسب هستند که معمولاً در ۲ نوع گیاه‌خوار و گوشتخوار معرفی می‌شوند، معروفترین آن‌ها عبارتند از: ماهی قرمز، آنجل، گوپی، مولی، دم شمشیری، سیچلاید، دیسکاس، تایگر، انواع تتراها، بارب، شارک، گورامی، فایتر، اسکار، پنگوسی، نایف، سیلور، آروانا، رامیرزی، اسکات، پیرانا، کوریدوراس و…
استیو تسیچ (صربی: Стојан Стив Тешић؛ ۲۹ سپتامبر ۱۹۴۲ – ۱ ژوئیهٔ ۱۹۹۶) یک فیلم‌نامه‌نویس، و شاعر اهل ایالات متحده آمریکا بود.
همیشه کمان بر زه آورده باش پسیچ کمین گاه‌ها کرده باش
در اصفهان، ارمنی‌ها و دیگر شاخه‌های مسیحی، زرتشتیان، ورشوییان، بهاییان، بودایی، ربانیان (هندوهای تاجرپیشه) و یهودیان زندگی می‌کردند. اصفهان در جایگاه یک پایتخت و با شکوفایی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که در روند تاریخی خود داشت، همواره کانونِ نگرشِ اقلیتها بود. آدریان اصفهان درشهر آتشکده‌ای به نام «درب مهر و گوهر» در محله سیچان دارند.
هاسیچ در تمام سطوح جوانان با بوسنی و هرزگوین بازی کرد. او همچنین به عنوان کاپیتان تیم‌های زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال این کشور خدمت کرد.
ماهی‌های گوشتخوار، ماهی‌هایی هستند که از پروتئین برای تغذیه و رشد خود استفاده می‌کنند. اسکار، نایف، انواع سیچلاید، پرت و پنگوسی از جمله مقاوم‌ترین ماهی‌های گوشتخوار هستند. ماهی‌های گوشت‌خوار در صورتی که ماهی دیگری در دهانش جا بشود قطعاً آن را خواهد بلعید.
چو سرخ اژدهائی به پیچندگی همه بر هلاکش بسیچندگی