سکانی

معنی کلمه سکانی در ویکی واژه

فردی که مسئول حرکت دادن دسته‌سکان یا فرمان سکان است.

جملاتی از کاربرد کلمه سکانی

وی با نام تولد آوت مارکوسی وسکانیان (ارمنی: Ավետ Մարկոսի Ոսկանյան) در ۲۴ نوامبر [سبک قدیمی: ۱۲ نوامبر] ۱۸۹۷ در تفلیس زاده شد . وی برنده جوایزی همچون هنرمند شایسته ارمنستان شوروی، هنرمند مردمی ارمنستان شوروی، جایزه دولتی ارمنستان شوروی، هنرمند مردمی اتحاد شوروی، جایزه استالین، نشان پرچم سرخ کار و نشان لنین شد. وی در ۲۹ مارس ۱۹۷۱ در سن ۷۳ سالگی در ایروان درگذشت و در پانتئون کومیتاس که یک گورستان ارمنی ست؛ به خاک سپرده شد.
امروزه کامیون‌ها و اتوبوس‌های اسکانیا بازارهای گسترده‌ای در کشورهای مختلف جهان دارند. اکنون گروه فولکس‌واگن با در اختیار داشتن ۷۰٫۹۴٪ درصد از سهام اسکانیا، بزرگ‌ترین سهام‌دار آن به‌شمار می‌آید.
در سال ۱۸۷۰ تعداد ارمنیان ساکن ایالات متحده تنها ۶۹ نفر بوده‌است. اولین ارمنیانی که در قرن نوزدهم به ایالات متحده آمدند دانش آموزانی از ارمنستان غربی بودند که در پی تحصیلات عالیه به این کشور آمده بودند. پیش گام این حرکت «خاچاطور وسکانیان» یاد شده‌است که در ایالات متحده مانده و بعداً رئیس «پرس کلوب نیویورک» شد.
روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری‌های آنا و ایسکانیوز ذیل مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند.
دگر کز وزیران و شاهان نشان داد چو سلطان و بوالقاسم و بوسکانی
آرام هایکی ووسکانیان (ارمنی: Արամ Հայկի Ոսկանյան؛ زادهٔ ۲۶ اوت ۱۹۷۵ در سوان) یک بازیکن فوتبال در پست مهاجم اهل ارمنستان است.
در سال ۱۹۴۰ شرکت اسکانیا شاهد تغییرات مدیریتی گسترده‌ای بود که باعث شد شرکت با تغییر بسیاری از راهکارها و برنامه‌ها و با جذب مهندسان و نیروهای خلاق و جوان، محصولات مدرن‌تر و مطلوب‌تری را عرضه کند و به این ترتیب رتبه محبوبیت خود را در بازار وسایل ترابری عمومی بهبود قابل ملاحظه‌ای دهد.
در سال ۱۳۹۹ ه‍.ش ناوگان اتوبوسرانی کرج دچار تحول شد و در طی ۳ سال ۸۱ دستگاه اتوبوس پارسیَن عقاب اسکانیا در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قرار گرفتند. همچنین ۱۵ دستگاه اتوبوس آتروس ایران‌خودرو به این ناوگان اضافه شد.
اسکانیا آبه در سال ۱۹۰۰ در شهر مالمو سوئد تأسیس شد و اکنون یک شرکت تابعه از تراتون به‌شمار می‌آید. بخشی از سهام شرکت اسکانیا در بازارهای بورس اوراق بهادار استکهلم و بورس اوام‌اکس معامله می‌شود.
اما با آغاز جنگ جهانی دوم، شرکت اسکانیا با کاهش تقاضا برای کامیون و اتوبوس‌های عمومی، ظرفیت خالی کارخانجات خود را صرف تولید محصولات نظامی کرد. با پایان جنگ، اسکانیا دوباره تولید محصولات اصلی خود را از سر گرفت و توانست در رقابت با شرکت ولوو به جایگاه مناسبی دست یابد. به طوری که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروساز سوئد تبدیل شد. در کنار موفقیت‌های محلی، اسکانیا همچنین موفق به حضور در بازارهای جهانی شد.
آرتور آشوتی ووسکانیان (ارمنی: Արթուր Աշոտի Ոսկանյան؛ زادهٔ ۱۳ اوت ۱۹۷۶ در ایروان) یک بازیکن فوتبال بازنشسته در پست هافبک و مربی فوتبال کنونی اهل ارمنستان است.