سپیل

معنی کلمه سپیل در لغت نامه دهخدا

سپیل. [ س َ ] ( اِ ) اسم صوت. طبری «شپل ، شوپول » ( سوت )، مازندرانی کنونی «شپل » . ( حاشیه ٔبرهان قاطع چ معین ). آواز و نوای مرغان را گویند و بعربی صفیر خوانند. ( برهان ) ( آنندراج ) ( جهانگیری ).

معنی کلمه سپیل در فرهنگ معین

(سَ ) (اِ. ) آواز مرغان .

معنی کلمه سپیل در فرهنگ عمید

= شپل

معنی کلمه سپیل در ویکی واژه

آواز مرغان.

جملاتی از کاربرد کلمه سپیل

اسپیل مگزین یک مجله اینترنتی کانادایی است که در میسیساگا، انتاریو واقع شده است. اخبار موسیقی، مصاحبه‌های گروه، بررسی آلبوم‌ها و بررسی کنسرت‌های زنده از هنرمندان مستقل و جریان اصلی را در ژانرها و مکان‌های مختلف منتشر می‌کند. همچنین نقدهای برگزیده فیلم و کتاب را ارائه می‌دهد.
قرار بود تا استیون اسپیلبرگ و ژانگ ییمو به عنوان دو کارگردان سرشناس سینما به‌طور مشترک مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۰۸ چین را طراحی کنند، اما در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ میلادی اعلام شد که استیون اسپیلبرگ در اعتراض به اقدام نکردن دولت چین در فاجعه انسانی بحران دارفور از سمت خود به عنوان مدیر هنری افتتاحیه و اختتامیه بازی‌ها کناره‌گیری کرده‌است.
بهترین مکان نصب در ورودی خط شهری میباشد . اگر در منزل از فکس یا چند تلفن استفاده مینمایید بهتر است برای هر پریز از یک اسپیلیتر استفاده نمایید.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال دنیپرو، باشگاه فوتبال ونتسپیلس، باشگاه فوتبال چورنومورتس اودسا، باشگاه فوتبال گومل، و باشگاه فوتبال کارپاتی لویو اشاره کرد.
پس از انتشار این فیلم، کتابی گویا با نام ئی.تی. موجود فرازمینی توسط استیون اسپیلبرگ و به روایت مایکل جکسون منتشر شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اسپیلبرگ است که توانست با استقبال خوبی هم از سوی تماشاگران و هم منتقدان رو به رو شده‌است و از نظر فروش با محاسبه نرخ تورم پرفروش‌ترین فیلم اسپیلبرگ با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش جهان با محاسبه نرخ تورم است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال شد و رکورد جنگ ستارگان را شکست و تا چند سال و قبل از فیلم پارک ژوراسیک ۱ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود. این فیلم از شاهکارهای سینماست که طرفداران زیادی در جهان دارد.
استیون اسپیلبرگ که شخصاً یکی از طرفداران پروپاقرص ماجراهای تن‌تن و میلو به‌شمار می‌آید، پیش از مرگ هرژه، خالق تن‌تن در سال ۱۹۸۳ میلادی حق تولید فیلم از داستان‌های وی را خرید.
ارتم پوسپیلوف (اوکراینی: Артем Андрійович Поспєлов؛ زادهٔ ۱۱ ژانویهٔ ۱۹۹۸) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
اسپیلامبرتو ۲۹٫۵ کیلومترمربع مساحت و ۱۲٬۵۷۵ نفر جمعیت دارد و ۷۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
در آن فریاد صنج او را عدیلی چو قوالان سرایان با سپیلی
اسپیلبرگ بنیان‌گذار مشترک امبلین اینترتینمنت و دریم‌ورکس است و به‌عنوان تهیه‌کننده در بسیاری از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی موفق فعالیت کرده‌است. او همکاری درازمدتی با آهنگساز جان ویلیامز داشته‌است که برای همهٔ فیلم‌های بلندش به جز پنج فیلم با او کار کرده‌است. تعدادی از کارهای اسپیلبرگ جزو پرفروش‌ترین و برترین‌های تاریخ هستند. مجلهٔ تایم در سال ۲۰۱۳ اسپیلبرگ را یکی از ۱۰۰ شخص تأثیرگذار در جهان نامید و در سال ۲۰۲۳ جایزهٔ تایم۱۰۰ ایمپکت را به او داد. فوربز در سال ۲۰۲۰ دارایی خالص او را ۳٫۷ میلیارد دلار تخمین زد.
استیون اسپیلبرگ به عنوان مهمان مهمانی دیوید