سپل

معنی کلمه سپل در لغت نامه دهخدا

سپل. [ س َ پ َ ] ( اِ ) سم شتر و ناخن فیل.( برهان ). سم شتر و فیل و هر جانور ذوات الاخفاف. ( آنندراج ): فِرْسِن ؛ سپل شتر. ( منتهی الارب ) :
زمانی بکردار مست اشتری
مرا پشت بسپرد زیر سپل. ناصرخسرو.

معنی کلمه سپل در فرهنگ معین

(سَ پَ ) (اِ. ) ۱ - سم شتر. ۲ - ناخن فیل .

معنی کلمه سپل در فرهنگ عمید

۱. سم شتر.
۲. سم فیل، ناخن فیل.

معنی کلمه سپل در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - سم شتر . ۲ - ناخن فیل .

معنی کلمه سپل در ویکی واژه

سم ش
ناخن فیل.

جملاتی از کاربرد کلمه سپل

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سارایوو، باشگاه فوتبال اوسیک، باشگاه فوتبال سرزو اوساکا و باشگاه فوتبال هایدوک اسپلیت اشاره کرد.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به سکسپلورر، ای مرد خوش‌شانس! و بنی هیل شو اشاره نمود.
مهمترین فرق میان کم‌خونی آپلاستیک با سندرم میلودیسپلاستیک این است که در سندرم میلودیسپلاستیک سلول‌های خونی غیرعادی یا نابالغ ساخته می‌شوند ولی در کم‌خونی آپلاستیک تولید همهٔ سلول‌های خونی با کاهش شدید روبرو است.
این اسقف نشین ۴۵۸ کیلومتر مربع (۱۷۷ مایل مربع) از ۱۷ ناحیه لندن بزرگ در شمال رودخانه تیمز (از لحاظ تاریخی شهر لندن و شهرستان میدلسکس) و بخش کوچکی از شهرستان ساری (منطقه اسپلتورن، از نظر تاریخی بخشی از میدلسکس) را پوشش می دهد. . مرکز این اسقف نشین در شهر لندن ( کلیسای جامع سنت پل) است، که به عنوان یک کلیسای جامع در سال ۶۰۴ تأسیس شد و از سال ۱۶۷۵ پس از آتش سوزی بزرگ لندن (۱۶۶۶) بازسازی شد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اس‌سی فورتونا کلن و باشگاه فوتبال هایدوک اسپلیت اشاره کرد.
اینترنت اکسپلورر در کنار اسپارتان به دلیل حفظ سازگاری در ویندوز ۱۰ می‌ماند ولی این به سود اسپارتان نبود.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پوگون شچچین، باشگاه فوتبال هایدوک اسپلیت، و باشگاه فوتبال مول فهروار اشاره کرد.
صفحه‌های اسپلش را می‌توان با اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس هم به منظوری غیر از بارگذاری صفحه خلق کرد. جای بارگذاری صفحه، می‌توان برای اهدافی چون امکان انتخاب زبان از آن‌ها استفاده کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به رییکا، هلاس ورونا، و هایدوک اسپلیت اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بوراتس بانیا لوکا، باشگاه فوتبال هایدوک اسپلیت، و باشگاه فوتبال ویتس‌آرنهم اشاره کرد.
گر به سپل پای برادر ز جای سلسله فریاد بر ارد ز پای