سوپر
معنی کلمه سوپر در فرهنگ معین

سوپر

معنی کلمه سوپر در فرهنگ معین

(پِ ) [ انگ . ] (ص . ) ۱ - عالی ، برتر. ۲ - بزرگ . ۳ - (اِصت . ) ویژگی هر نوع وسیلة نقلیة مسافربری که بزرگ تر و دارای امکانات بهتر و رفاه بیشتر است . ۴ - سکسی .

معنی کلمه سوپر در فرهنگ عمید

= سوپرمارکت
۱. اتوبوسی که اتاق آن راحت تر و تعداد صندلی هایش از اتوبوس های دیگر کمتر است.
۲. = سکسی

معنی کلمه سوپر در فرهنگ فارسی

پیشوندکه دراول کلمه افزوده میشود، بالاوروی

معنی کلمه سوپر در دانشنامه عمومی

سوپر (کانال تلویزیونی). سوپر به انگلیسی: ( super به معنی فوق العاده ) یک کانال تلویزیونی ایتالیایی است که متعلق به ViacomCBS Networks EMEAA می باشد. این کانال در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۰ با عنوان DeA Super در پکیج Sky Italia راه اندازی شد. بعد از گذشت دو سال، نام آن را به سوپر تغییر داد. مجری رسمی شبکه بازیگر صدا، رناتو نوارا است.
سوپر (فیلم ۲۰۰۳). سوپر ( به تامیلی: Dhool ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۳ و به کارگردانی دارانی است. در این فیلم بازیگرانی همچون ویکرام، جیوتیکا، ریما سن، ویوک، مانوج کی. جایان، تلنگانا شکونتلا، شاکلا ایفای نقش کرده اند.
سوپر (فیلم ۲۰۰۵). سوپر ( به انگلیسی: Super ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۵ و به کارگردانی پوری جاگاناد است. در این فیلم بازیگرانی همچون آکینی ناگرجونا، سنو سود، آنوشکا شتی، آیشا تاکیا و سایاجی شینده ایفای نقش کرده اند.
سوپر (فیلم ۲۰۱۷). سوپر یا فوق العاده ( به انگلیسی: The Super ) فیلمی محصول سال ۲۰۱۷ و به کارگردانی استیفن ریک است. در این فیلم بازیگرانی همچون پاتریک فولوگر، وال کیلمر، لوئیسا کراوس، پل بن - ویکتور و یول وازکوئز ایفای نقش کرده اند.
معنی کلمه سوپر در فرهنگ عمید

معنی کلمه سوپر در ویکی واژه

فیلم سوپر.
عالی، بر
بزرگ.
ویژگی هر نوع وسیلة نقلیة مسافربری که بزرگ تر و دارای امکانات بهتر و رفاه بیشتر

جملاتی از کاربرد کلمه سوپر

او موفق به کسب ۱۷ جام با بایرن مونیخ، از جمله ۷ جام متوالی قهرمانی بوندسلیگا، ۴ قهرمانی جام حذفی، سه قهرمانی سوپر کاپ و یک قهرمانی جام باشگاه‌های جهان شده‌است.
آژدا پکان با وجود سن بالا زیبایی خود را حفظ کرده (البته با عمل‌های جراحی متعدد بسیار پر هزینه و مرتب) و هنوز طرفداران پیر و جوان بسیار دارد و سوپر استار ترکیه نامیده می‌شود.
این تیم در جام باشگاه‌های آسیا فصل ۱۹۹۵ به مقام نایب قهرمانی و در جام برندگان جام آسیا ۹۸-۱۹۹۷ به مقام قهرمانی و در جام برندگان جام آسیا ۹۲–۱۹۹۱ به مقام نایب قهرمانی و در سوپر جام آسیا ۱۹۹۸ به مقام قهرمانی رسید. باشگاه النصر دو بار در فصل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته‌است.
در سال ۱۳۷۱ نتیجه پنج بازی متوالی تیم استقلال مساوی شده است. این پنج بازی شامل یک بازی در جام آزادگان و چهار بازی در سوپرجام فوتبال تهران بوده است.