سورین

معنی کلمه سورین در فرهنگ اسم ها

اسم: سورین (پسر) (فارسی) (تاریخی و کهن) (تلفظ: surin) (فارسی: سورين) (انگلیسی: surin)
معنی: نیرومند، قدرتمند، توانا، دلیر، ( اَعلام ) ) یکی از خاندان ساسانی، ) نام سرداری در زمان شاپور دوم، سُور + ین ( پسوند نسبت ) )، منسوب به سُور، سُور به علاوه ( به مجاز ) آن که شادمان و مسرور است

معنی کلمه سورین در ویکی واژه

سورین (جمع سورین‌ها)

جملاتی از کاربرد کلمه سورین

 جورجیای جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی,  جزایر فالکلند,  شیلی,  آرژانتین,  اروگوئه,  برزیل,  فرانسه (گویان فرانسه),  سورینام,  گویان,  ونزوئلا,  کلمبیا
این منطقهٔ جنگلی که تماماً از درختان پهن‌برگ تشکیل شده و رودخانهٔ آمازون نیز از میان آن می‌گذرد، بخش‌هایی از کشورهای برزیل (۶۰ درصد)، پرو (۱۳٪)، کلمبیا (۹٪)، ونزوئلا (۵٪)، بولیوی (۵٪)، گویان (۳٪)، سورینام (۲٪)، اکوادور (۱٫۵٪) و گویان فرانسه (۱٫۵٪) را در برمی‌گیرد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.
اروگوئه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که ۱۷۶٫۲۱۵ کیلومتر مربع مساحت و ۳/۵۱۹/۰۰۰ نفر جمعیت دارد. از این تعداد ۱٫۸ میلیون نفر در مونته ویدئو و حاشیه آن زندگی می‌کنند. این کشور از سمت شمال با برزیل، از غرب با رود اروگوئه، از جنوب غربی با دهانه رودخانه پارانا (به معنی «رودخانهٔ نقره» که در زبان انگلیسی به «ریور بلات» معروف است)، از جنوب با آرژانتین و از جنوب شرقی با اقیانوس اطلس محدود می‌شود. این کشور، دومین کشور کوچک مستقل در آمریکای جنوبی است و فقط از سورینام بزرگ‌تر است. (از گویان فرانسه نیز بزرگتر است که هنوز مستقل نشده‌است)
جمعیت مسلمانان در سورینام ۶۶٬۳۰۷ معادل ۱۳٫۵ درصد جمعیت است که این کشور را دارای بزرگترین درصد مسلمانان در قاره آمریکا می‌کند. این کشور آمریکایی عضو سازمان همکاری اسلامی از سال ۱۹۹۶ است.
آلف مانگوئرا سورینو پریرا (زاده ۲۹ نوامبر ۱۹۹۴) معروف به آلف مانگا بازیکن اهل برزیل است.
برگواین در آمستردام از پدر و مادری سورینامی متولد شد. وی در سال ۲۰۱۱ در جوانان آژاکس بازی می‌کرد و به دلیل درگیری با یکی از مربیان جوانان، آنجا را ترک کرد. آیندهوون بلافاصله مداخله کرد و با مهاجم جوان قرارداد بست. برخواین اولین بازی خود را برای جوانان آیندهوون در لیگ دسته دوم در تاریخ ۹ اوت ۲۰۱۴ برابر آشیل ۲۹ انجام داد. او در دقیقه ۷۷ در پیروزی در خانه ۲–۰ به جای لیوسون کاسنزا به میدان آمد.
اعتراضات ضددولتی در رومانی بر ضد دولت سورین گریندانو از ژانویه ۲۰۱۷ چند روز پس از سوگند خوردن کابینهٔ او در رومانی آغاز شد. تظاهرات وقتی شروع شد که طرح‌هایی از سوی وزارت دادگستری رومانی در خصوص عفو برخی جرایم صورت گرفته و افزودن متمم به قوانین جزایی رومانی مطرح شد. (خصوصاً دربارهٔ سوءاستفاده از قدرت)
ناحیه و شهر پاراماریبو همچنان یا زیر حکم انگلیس‌ها یا هلندی‌ها بوده، تا اینکه قرارداد بردا پس از دومین جنگ انگلیسی – هلندی، تمام سورینام را به هلند واگذار کرد.
طبق آمار سال ۲۰۱۶ میلادی مردم این شهر را هلندی‌ها و مهاجرین مراکشی، سورینامی و ترک‌ها تشکیل می‌دهند.
استان سورین یا سیساکت یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۸۱۲۱ کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۱۳۷۵۰۰۰ نفر برآورد شده‌است.