سودد

معنی کلمه سودد در لغت نامه دهخدا

سؤدد. [ س ُءْ دَ ] ( ع اِمص ) سرداری. پیشوایی. ( آنندراج ) ( غیاث ). مهتری. سروری. داوری. مجد و شرف. ( ناظم الاطباء ) :
هست طبیب بزرگ و هست منجم
فلسفی و هندسی و صاحب سؤدد.منوچهری.آنکس که او بحق و سزاوار سؤدد است
جز وی کسی ندانم امروز در جهان.منوچهری.بجز سخا و کرم نیست دردلش سودا
چنین بود بحقیقت مآثر سؤدد.سوزنی.

معنی کلمه سودد در فرهنگ معین

(سُ دَ ) [ ع . سؤدد ] (اِمص . ) بزرگواری ، مهتری .

معنی کلمه سودد در ویکی واژه

بزرگواری، مهت

جملاتی از کاربرد کلمه سودد

دو گروه زیر با خرید نمایندگی پنل اِس‌اِم‌اِس می‌توانند سریع‌تر به سوددهی برسند.
پناه لشکر خاقان اعظم بنای عز و جاه اصل سودد
اسپار اینترنشنال به عنوان محافظ برند اسپار، پایگاهی برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات بین شرکا بوده‌است. امروزه اسپار اینترنشنال از رشد برند اسپار از طریق گسترش بازارهای جدید و همچنین ارتقای تولید و سوددهی شرکایش حمایت می‌کند. علاوه بر این، اسپار اینترنشنال نه تنها در پیاده‌سازی مدل‌های موفق در فروشگاه‌ها در سطح دنیا که در مدرن کردن و توسعه زنجیره تأمین نیز در کنار اسپار در کشورهای مختلف است. حمایت و فراهم سازی تجارت از طریق برنامه‌های فروشگاه‌های نمونه، زنجیره تأمین و منابع انسانی با قرار گرفتن در کنار مسائل مهمی چون تبادل دانش، اطلاعات و سرویس‌های خرید، کامل می‌شود.
فان ترمدی کیف یوم اللقا تری سیدا مفخرالسودد
الا ای مصدر سودد زچترت سایه برفرقد طراز ملت احمد ملاذ دولت سلطان
بنوبت رزم و بزم صاحب سودد تویی روی خدائی ولیک پشت محمد تویی
تغییرات مدیریتی نیز همچنان ادامه پیدا کرد و مالکیت یونیورسال دست به دست می‌چرخید تا در نهایت در سال ۱۹۵۲، دکا رکوردز کنترل کمپانی را در دست گرفت. با هدایت مدیران جدید یونیورسال مجدداً به سوددهی رسید و به رشدی ۷ میلیون دلاری در سال ۱۹۵۴ دست یافت. در این دوره آن‌ها با استفاده از فیلمسازان کمتر شناخته شده فیلم‌های مهمی چون نشانی از شر (۱۹۵۸) به کارگردانی و بازیگری اورسن ولز یا عملیات پتیکوت (۱۹۵۹) به کارگردانی بلیک ادواردز تولید کردند.
قضا به بام تو کوبد لوای دولت و شوکت قدر به نام تو خواند کتاب مفخر و سودد
اسلایدهای میکروسکوپ معمولاً از شیشه با کیفیت نوری مانند شیشه آهک سوددار یا شیشه بوروسیلیکات ساخته می‌شوند، اما از پلاستیک‌های تخصصی نیز بهره‌گیری می‌شود. اسلایدهای کوارتز ذوب‌شده اغلب زمانی استفاده می‌شوند که شفافیت فرابنفش مهم است، به عنوان مثال در میکروسکوپ فلوئورسانس.
آنکس که او به حق سزاوار سوددست جز وی کسی ندانم امروز در جهان
در ۵ آوریل ۲۰۲۱، شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد بخش گوشی همراه خود را که دیری است هیچ سوددهی برای آن ندارد تعطیل می‌کند و از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون می‌آید. به این ترتیب، ال‌جی نخستین برند سازنده گوشی‌های هوشمند است که کاملاً از بازار این گوشی‌ها کنار می‌کشد.
کاهش تقاضا باعث کاهش قیمتها شده و عرضه مازاد ایجاد می‌کند. این اتفاق زمانی که قیمتها به زیر قیمت هزینه تأمین مالی تولید یا، سطح بازپرداخت بدهی به زیر سطح قیمت اولیه سقوط کند به مارپیچ تورم تبدیل می‌شود. کسب و کارها نیز چون هر قدر هم که قیمتها را پایین بیاورند سودده نخواهند بود، از بین خواهند رفت.
در فرآیند کارآفرینی، یک کسب و کار راه‌اندازی می‌شود و با استفاده از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، مدل‌های کسب و کاری نوین ایجاد می‌شود. این فرآیند، به عنوان یکی از عوامل مهم توسعهٔ اقتصادی در بسیاری از کشورها شناخته شده است و بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دوره‌هایی در این زمینه ارائه می‌دهند. با این حال، هدف از کارآفرینی تنها رشد و سوددهی نیست؛ خلق ارزش و ایجاد اشتغال نیز از اهداف مهم این فرآیند محسوب می‌شوند.
بشکن قفس که باز سفید مؤیدی در جو خویش صاحب سلطان سوددی
هست طبیب بزرگ و هست منجم فلسفی و هندسی و صاحب سودد
در سال ۲۰۱۵ اعلام شد که باشگاه قصد دارد تا تعداد ظرفیت صندلی‌های ورزشگاه خود را به ۵۵۰۰۰ نفر برساند. این توسعه باعث می‌شود که این ورزشگاه تبدیل به یکی از ۱۰ ورزشگاه بزرگ در کشور آلمان شود. انجام این توسعه در صورتی امکان‌پذیر است که به‌طور کامل استادیوم ردبول آرنا توسط شرکت ردبول خریداری شود. اما با توجه به سوددهی بالایی که این استادیوم برای مالک کنونی آن دارد. این تغییر بعید به نظر می‌رسد. اما در سال ۲۰۱۶ باشگاه به مایکل کالمل، مالک فعلی ردبول آرنا به توافق جهت توسعه تعداد صندلی‌های ورزشگاه تا سال ۲۰۲۱ رسید.
علی من تصدی منصبا ای منصب علی من تولی سوددا ای سودد
زو قوت و سیادت و سودد مباد دور کوقوت و سیادت و سودد کند همی
آفریقای خاوری روی هم‌رفته برای امپراتوری آلمان سوددهی نداشت و دولت مرکزی در برلین ناچار بود کمک‌هزینه‌هایی نیز بدین مستعمره پرداخت‌کند.