سوارکار

سوارکار

معنی کلمه سوارکار در لغت نامه دهخدا

سوارکار. [ س َ ] ( ص مرکب ، اِ مرکب ) مرد دانا بشیوه های سواری. مجرب در سواری. ماهر در سواری اسب و فنون آن. ( یادداشت بخط مؤلف ). آنکه در فن سواری ماهر باشد و آنرا در عرف حال چابک سوار گویند و بتازی رائض خوانند. ( آنندراج ). اسوار. سوارکار نیکو. ( منتهی الارب ). فارس :
همیشه دیده بخوبان گلعذارم من
سمند عمر بتان را سوارکارم من.محمد سعید اشرف ( از آنندراج ).

معنی کلمه سوارکار در فرهنگ عمید

کسی که در اسب سواری چابک و ماهر باشد، چابک سوار، اسب سوار.

معنی کلمه سوارکار در فرهنگ فارسی

چابک سوار، اسب سوار، کسی که سواربراسب بامهارت
مرد دانا بشیوه های سواری مجرب در سواری ماهر در سواری اسب و فنون آن
کسی که در سواری ماهر و چابک بود .

معنی کلمه سوارکار در فرهنگستان زبان و ادب

{rider} [ورزش] شخصی که در مسابقات سوارکاری شرکت می کند متـ . سوار

معنی کلمه سوارکار در دانشنامه عمومی

سوارکار (فیلم ۲۰۱۷). سوارکار فیلمی درام به نویسندگی و کارگردانی کلویی ژائو است. سوارکار برای رقابت در بخش موازی دو هفته کارگردانان هفتادمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. این فیلم توانست جایزه هنر سینما ( Art Cinema Award ) را در این بخش به دست بیاورد.

جملاتی از کاربرد کلمه سوارکار

حال اگر پیشرو سوار کار بود، نیکوترین راه را بگزیند و ایشان را به گواراترین سرچشمه ها و بهترین حاها برد و حال اسب و سگ و سوارکار بهبود گردد.
اولین گام یادگیری سوارکاری، یادگیری ارتباط برقرار کردن با اسب است. سوارکار باید بتواند خلق‌وخوی اسبی را که قرار است سوار شود درک کند و با او به خوبی ارتباط برقرار کند، تا اسب فرمان‌های او را بهتر درک کند و انجام دهد.
هشت سال پیش از این او در بازیهای سوارکاری المپیک ۱۹۹۲ که در شهر بارسلون، اسپانیا برگزار می‌شد یکی از اعضای تیم ملی سوارکاری هلند بود که به همراه این تیم به مدال نقرهٔ تیمی درساژ این بازیها دست یافت. او سه بار برای کشورش در بازیهای المپیک تابستانی به رقابت پرداخته‌است که نخستین بار در شهر سئول و در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۸ بود.
نخستین ورزشگاه اسب سواری شهر همدان در سال ۱۳۵۴ شمسی در شمال غربی همدان، میدان قائم، ابتدای چهار باغ ارم، تأسیس شد. تیم سوارکاری جوانان همدانی، در سال ۱۳۷۹ به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات جهانی هندوستان شرکت نمود و نایب قهرمان این دوره از مسابقات گردید. همچنین پیست سوارکاری دیگری نیز به نام باشگاه سوارکاری ابن‌سینا در شهر همدان دایر است و در زمینه آموزش سوارکاری و نگهداری اسب، برای افراد شش سال به بالا عضوگیری می‌نماید.
سوارکاری در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۲۴ نام رویداد ورزش سوارکاری در بازی‌های المپیک تابستانی بود که در سال ۱۹۲۴ برگزار شد.
سوارکاری در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۹۶ نام رویداد ورزش سوارکاری در بازی‌های المپیک تابستانی بود که در سال ۱۹۹۶ برگزار شد.
آنری شمارتین (زادهٔ ۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۱۸–۳۰ مهٔ ۲۰۱۱ میلادی) یک سوارکار مرد اهل کشور سوئیس بود. وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۴ در توکیو برنده مدال انفرادی درساژ شد.
آندریاس هلگسترند متولد ۱۹۷۷ میلادی در شهر پدرش اولف هلگسترند رئیس فدراسیون سوارکاری دانمارک بود. آندریاس سوارکاری را از سن ۷ سالگی آغاز کرد و در ابتدا در رشتهٔ پرش با اسب فعال بود. در سن هفده سالگی و در سال ۱۹۹۴ او به عنوان مربی سوارکاری در باشگاه ورزشی آلبورگ شروع به کار کرد. او امتحانات نهایی را در سال ۲۰۰۰ انجام داد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به در واقع عشق، دو سه چیزی که از او می‌دانم، معجون زمان ۲، حرفه‌ای، سوارکار روی بام، مادام رزا، کمیسر لسکو و جوان خام اشاره کرد.
حکیمان سیر آدمی را با عقل و هوای نفس و حرص وی به سوارکاری همانند کرده اند که سگی نیز با خود دارد. حال اگر سگ را پیش اندازد، پیشرو، ایشان را بر هر جیفه ای برد، و از راه به چپ و راست منحرف شود و سوار کار و اسب را در پی خود گمراهی و هلاک افکند.
سوارکاری در ایران در چند دههٔ اخیر مورد توجه قرار گرفته‌است و باشگاه‌های متعددی تأسیس شده و در روند پیشرفت هستند. با این وجود ایران هنوز در سطح جهانی برندهٔ مقامی نشده‌است. سوارکاری بانوان نیز مورد توجه قرار گرفته‌است و بر طرفداران آن روز به روز افزوده می‌شود.