سوءاستفاده جنسی

معنی کلمه سوءاستفاده جنسی در ویکی واژه

داشتن رابطۀ جنسی با کودک یا بزرگسال یا بیمار روانی، بدون رضایت و توافق او.

جملاتی از کاربرد کلمه سوءاستفاده جنسی

خودارضایی خارج از کنترل، در کنار بسیاری از عوامل و علائم دیگر، همچون شواهد پزشکی، داشتن اطلاعات جنسی نامتناسب با سن، بازی‌هایی با مفاد یا گرایش جنسی و رفتارهای اغواگرانه یا جلوتر از سن، ممکن است نشانه‌ای از سوءاستفاده جنسی از کودک باشد.
ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقهٔ بعدازظهر شنبه ۱۴ مه سال ۲۰۱۱ به وقت نیویورک، دو مأمور پلیس فرودگاه جان اف کندی وارد هواپیمای آمادهٔ پرواز «ایر فرانس» شدند و دومینیک استروس-کان را بازداشت کردند. او به اتهام سوءاستفاده جنسی و تلاش برای تجاوز جنسی بازداشت شد. این اتهام بر اساس ادعای زنی وارد شده که در هتل سوفیتل در نیویورک که محل اقامت دوینیک استراوس کان بوده، به عنوان خدمتکار مشغول به کار بوده‌است. استروس کان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نبود و به همین جهت بازداشت شد.
در سال ۲۰۲۱، ادعاهایی مبنی بر سوءاستفاده جنسی و فتیشیسم آدم‌خواری علیه همر مطرح شد که شامل تجاوز جنسی، سوءاستفاده جسمی و عاطفی و نیز خشونت جنسی به‌عنوان بی‌دی‌اس‌ام می‌شد. زنی گفته بود که همر از او درخواست خوردن یکی از دنده‌هایش را کرده بود. در مارس ۲۰۲۱، اداره پلیس لس آنجلس اعلام کرد که او موضوع بازرسی یک تعرض جنسی بود. همر این اتهامات را رد کرد و آن را «حمله آنلاین» خواند. او سپس چند پروژه آتی خود را کنار گذاشت و به‌وسیلهٔ آژانس استعدادیابی و تبلیغاتی خود اخراج شد. به‌دنبال اتهامات سوءاستفاده در سال ۲۰۲۱، او از انظار عمومی پنهان شد و از پروژه‌های آتی که قرارداد بسته بود کناره‌گیری کرد.
یکی از نکات مهم این واقعه آن بود که رفتارهای غیر متعارف مسئولان دانشگاه مانند تجاوز و سوءاستفاده جنسی پیش از این نیز وجود داشته، اما به دلیل هراس دانشجویان از اخراج و رسوایی اخلاقی پنهان می‌مانده‌است. حال با تحصن چند هزار نفری در دانشگاه زنجان توجه زیادی به این مسئله جلب شد. همچنین، در این پرونده مدرکی وجود دارد که به دلیل قرار گرفتن بر اینترنت، قابل سانسور نیست.
روشن نیست که ستم گیلگمش دقیقاً چیست زیرا لزومی جز این وجود ندارد که بدانیم او ستمگر است. چیزی که مسلم است این است که وظایف فرزندی و زناشویی مختل شده‌اند. برخی از مفسران گفته‌اند که گیلگمش سوءاستفاده جنسی کرده‌است. درست است که در نسخه بابلی باستان حماسه مخاطبانی چون انکیدو هستند که با وحشت به «حق شب اول» واکنش نشان می‌دهند: میهمان عروسی گزارش می‌دهد در اوروک که گیلگمش بر آن حاکم است، این رسمِ رایجی است.
بیماران بچه‌دوست حداقل ۱۶ سال سن دارند و دستِ‌کم ۵ سال از قربانیان بزرگ‌ترند. اگر فرد مرتکب، در اواخر نوجوانی رابطه جنسی مستمری با یک کودک ۱۲ یا ۱۳ ساله داشته باشد، این تشخیص مطرح نمی‌شود. اکثر موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان، به دست‌مالی آلت تناسلی یا آمیزش جنسی دهانی مربوط می‌شود.
در سال ۲۰۱۸ دختر ۲۰ ساله‌ای به نام فیت راجرز مدعی شد این خوانندهٔ مشهور ضمن سوءاستفاده جنسی، او را به بیماری‌های مقاربتی دچار کرده‌است. وی مدعی است این خواننده او را مجبور به استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر کرده و درخواست‌های نامتعارف جنسی داشته‌است. پس از آن مستندی توسط دریم همپتون ساخته شد که در آن با چندین زن دربارهٔ اتهام‌های آزار جنسی توسط آر. کلی گفتگو شده‌است.
در ۵ اکتبر سال ۲۰۱۷، جودی کانتور و مگان توهی از نیویورک تایمز، به واینستین اتهام سوءاستفاده جنسی زدند. پس از آن، جنبش من هم به‌راه افتاد و در نهایت باعث ۲۳ سال زندانی شدن هاروی واینستین شد.
چند نوع تجاوز وجود دارد که معمولاً با توجه به وضعیتی که در آن رخ می‌دهند، جنسیت یا ویژگی قربانی، و/یا جنسیت و ویژگی مجرم طبقه‌بندی می‌شود. انواع مختلف تجاوز شامل: تجاوز توسط آشنا، تجاوز دست جمعی، تجاوز زناشویی یا تجاوز زوجی، تجاوز به محارم، سوءاستفاده جنسی از کودکان، تجاوز در زندان، تجاوز جنگی و تجاوز از لحاظ قانونی است ولی به این موارد محدود نمی‌شود.