سهیلا

معنی کلمه سهیلا در فرهنگ اسم ها

اسم: سهیلا (دختر) (عربی) (طبیعت، کهکشانی) (تلفظ: soheylā) (فارسی: سهيلا) (انگلیسی: soheyla)
معنی: نرم، ملایم، ( مونث سهیل ) نام ستاره ای درخشان، ریشه عربی، به معنای نرم، لطیف، نرم و ملایم

معنی کلمه سهیلا در ویکی واژه

سُهیلا
سهیلا یک اسم دخترانه عربی با ریشه ی عربی است.
نرم
لطیف
ملایم
سهیلا و پریا دائم درحال جنگ.

جملاتی از کاربرد کلمه سهیلا

ایّها المنکح الثّریا سهیلا عمّرک اللَّه کیف یلتقیان‌
ایّها المنکح الثریا سهیلا عمّرک اللَّه کیف یلتقیان!
در ۱۵ ژانویه سال ۲۰۱۵، سولار سیتی برای راه اندازی یک مرکز مالی خورشیدی جدید به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار با گروه کرِدی-سویس همکاری کرد. این تسهیلات اعتباری به منظور کمک به مشتریان در سرمایه‌گذاری در سامانه‌های انرژی خورشیدی از طریق برنامهٔ وام «مای پاور» سولارسیتی شکل گرفت. برنامهٔ انرژی نامبرده به مشتریان این امکان را می‌دهد که به منظور پرداخت هزینهٔ کمتر برای برق، سامانه‌های خورشیدی خودشان را فعال کنند. به‌طور مثال این برنامه به کاهش هزینه در کیلو وات – ساعت کمک می‌کند و مشتریان برای سال اول، ملزم به بازپرداخت این وام به صورت ۱۶ سنت در هر کیلو وات – ساعت هستند.
ایّها المنکح الثّریا سهیلا عمرک اللَّه کیف یلتقیان‌
ایّها المنکح الثریّا سهیلا عمرک اللَّه کیف یلتقیان‌
او در بیست و هفت سالگی با یکی از طرفدارانش به نام «هما شاهرخی» که از نوادگان قاجاریان بود، ازدواج کرد؛ ولی پس از هفت سال زندگی مشترک، از آنجایی که صاحب فرزندی نشدند از او جدا شد. او از همسر دومش به نام «سهیلا غزلی» دو پسر دارد. پس از مهاجرت به آمریکا، به دلیل مسائل خانوادگی از همسر دومش نیز جدا شد. او در هفتاد و شش سالگی برای سومین بار ازدواج کرد. نام سومین همسر او «طاهره‌خاتون میرزایی» است.
ارغوان با حمایت مادر خود سهیلا سخن‌سنج که از اولین بازیگران زن سینمای ایران بود وارد این حرفه شد. نخستین حضورش در فیلم موفق درشکه‌چی به کارگردانی نصرت کریمی بود. با موفقیت این فیلم ارغوان هم خوش درخشید و در عرض دو سال حضورش در سینمای ایران، در بیش از ده فیلم سینمایی در کنار بازیگران مطرح آن دوران مانند فردین، منوچهر وثوق، ایرج قادری و ناصر ملک‌مطیعی بازی کرد.
ایّها المنکح الثریا سهیلا عمرک اللَّه کیف یلتقیان‌
کارشناسی و اجرای این برنامه به عهدهٔ حسین آهی بود و سردبیری و تهیه‌کنندگی آن را سهیلا رضایی به عهده داشت.
دارندگان مدال طلا از کنکور سراسری معاف هستند. مدال‌های نقره و برنز هم 20 درصد سهمیه در کنکور سراسری دارد (در تمامی رشته ها) . (تسهیلات ورود به دانشگاه ممکن است هرسال تغییراتی داشته باشد.)
این فیلم در روز چهارشنبه مورخ ۴ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از بازیگرانش به همراه چهره های مهمان در پردیس سینمایی چارسو اکران شد و مراسم اکران مردمی فیلم آهو با حضور علی مصفا، سپیده آرمان، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی، محمدطاها جمشیدی، غلامعلی رضایی به اکران رسید است.