سه لایی

معنی کلمه سه لایی در فرهنگ معین

(س لُ ) (ص نسب . ) منسوب به سه لا، دارای سه لا. ، تختة ~: تخته ای مرکب از سه لای رویین ، زیرین و میانین که جمعاً یک تختة نسبتاً نازک را تشکیل دهند و معمولاً در ساختن روکش میز، صندلی ، پاراوان و غیره به کار می رود.

معنی کلمه سه لایی در فرهنگ عمید

= تخته * تختۀ سه لایی

معنی کلمه سه لایی در فرهنگ فارسی

( صفت ) منسوب به سه لا دارای سه لا دارای سه لا . یا تخته سه لایی . تخته ای مرکب از سه لای رویین زیرین و میانین که جمعا یک تخته نسبتا نازک را تشکیل دهند و معمو لا در ساختن روکش میز صندلی پاراوان و غیره به کار میرود .

معنی کلمه سه لایی در ویکی واژه

منسوب به سه لا؛ دارای سه
تختة ~: تخته‌ای مرکب از سه لای رویین، زیرین و میانین که جمعاً یک تختة نسبتاً نازک را تشکیل دهند و معمولاً در ساختن روکش میز، صندلی، پاراوان و غیره به کار می‌رود.

جملاتی از کاربرد کلمه سه لایی

۱-اره موئی دستی : نوعی اره است که تیغ نازک اره موئی در بین کمان اره(کمان اره ابزاری مخصوص است که تیغ اره موئی در آن قرار میگیرد) قرار می‌گیرد و به وسیله آن با حرکت دادن دست به‌طور قائم اره را به جلو برده و شیء مورد نظر را برش می‌دهند، شکستن تیغ اره موئی معمولاً ناشی از اشتباه گرفتن اره موئی در هنگام اره است باید توجه کرد که با اره موئی دستی معمولاً کمتر از ۱۰ میلی‌متر را می‌توان برش داد و از این نوع اره برای برش تخته سه لایی‌های چوبی، پلکسی گلاس، کامپوزیت‌های نازک و... استفاده می‌شود.