سنوی
معنی کلمه سنوی در فرهنگ معین

سنوی

معنی کلمه سنوی در فرهنگ معین

(سَ نَ ) [ ع . ] (اِ. ) منسوب به سنه .

معنی کلمه سنوی در فرهنگ عمید

سالیانه.

معنی کلمه سنوی در فرهنگ فارسی

منسوب به سال
( صفت ) منسوب به سنه سالی .

معنی کلمه سنوی در دانشنامه عمومی

سنوی (آستراخان). سنوی ( به لاتین: Sennoy ) یک منطقهٔ مسکونی در روسیه است که در استان آستراخان واقع شده است.

معنی کلمه سنوی در ویکی واژه

منسوب به سنه.

جملاتی از کاربرد کلمه سنوی

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال صباح و باشگاه فوتبال ینی‌سئی کراسنویارسک اشاره کرد.
شهر آرتیوموفسک (به روسی: Артёмовск) در کشور روسیه و در کرای کراسنویارسک واقع شده‌است.
فرمانروایان امارت برادوست از اخلاف خاندان حسنویه هستند. پس از کشته شدن هلال پسر ناصرالدوله بدر، فرزندانش -که ۳ برادر بودند- به میان طایفه برادوست آمدند. طاهر جانشین پدرش در شهرزور شد. دیگری به امارت طایفه آکو رسید. سومی که جد بزرگ فرمانروایان امارت برادوست است به ارومیه و سلماس رفته و آنجا را تحت حکومت خود قرار داد.
به نگرش سیاسی، این فرمانروایی از سلسله‌هایی است که همگام با آل بویه به رویارویی با خلافت عباسی پرداخت. در زمان بدر بن حسنویه که زمان توانا شدن این خاندان به شمار می‌رود چامه، ادب و زبان کردی و دیگر دانش‌ها رواج یافت و کتابخانه‌هایی در شهرهای کردنشین ایجاد شد.[نیازمند منبع]
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اسپارتاک مسکو، باشگاه فوتبال آنژی مخاچ‌قلعه، باشگاه فوتبال اورال یکاترینبورگ، باشگاه فوتبال دینامو بریانسک، باشگاه فوتبال شینیک یاروسلاول، باشگاه فوتبال آرسنال تولا، باشگاه فوتبال موردوویا سارانسک، باشگاه فوتبال ینی‌سئی کراسنویارسک، باشگاه فوتبال تیومن و باشگاه فوتبال اوروژای کراسنودار اشاره کرد.
آنتون پلیسنوی (گرجی: ანტონ პლესნოი؛ زادهٔ ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۶) وزنه‌بردار اهل گرجستان است.
امامزاده زید بن علی امامزاده و نیز نام منطقه‌ای در مرکز شهر خرم‌آباد است. آرامگاه این امامزاده در بازار قدیمی شهر خرم‌آباد واقع شده است و قدمت ساخت بنای کنونی آن به سال ۱۳۰۷ هجری قمری می‌رسد. این آرامگاه نخستین بار به دستور بدر بن حسنویه و در زمان حکومت آل حسنویه در سال ۴۰۴ هجری قمری ساخته شد.
بعد از تسخیر ایران به وسیله اعراب مسلمان، احتمال دارد که این ناحیه جزئی از ایالت کوفه بوده باشد. از اوایل قرن چهارم تا اوایل قرن ششم خاندان حسنویه کرد بر لرستان و ایلام حکومت می‌کردند و از سال۵۷۰ تا ۱۰۰۶ اتابکان لر بر لرستان و پشتکوه حکومت کرده‌اند. تا آن که با کشته شدن شاهوردی خان واپسین حکمران اتابکان لر به دست شاه عباس یکم در آن سال حکومت بر این ناحیه و از سوی شاه عباس به حسین‌خان، نخستین والی از والیان پشتکوه داده شد. غلامرضا خان ابوقاره، آخرین والی این دودمان نیز در سال ۱۳۰۷ و از سوی رضاشاه به‌صورت تقریباً مسالمت‌آمیزی از حکومت برکنار شد. از سال ۱۳۰۹ شمسی در تقسیمات کشوری، ایلام بخشی از استان پنجم یعنی کرمانشاه گردید.
وی اولین بار از طرف رکن‌الدوله برای سرکوب شورش مردم قزوین اعزام و موفق بدین کار شد. همراه پدرش به جنگ با حسنویهٔ کُرد رفت که درگذشت پدرش روی داد و جانشین وی گشت و با دریافت مبالغی با آل حسنویه صلح کرد و پس از بازگشت به ری از سوی رکن‌الدوله به جای پدر به وزارت نصب شد.
از فعل زشت و سیرت ناخوب همبری با دیو بوالمظفر خر کنگ کسنوی
شهر آچینسک (به روسی: Ачинск) در کشور روسیه و در کرای کراسنویارسک واقع شده‌است.