سناریو

معنی کلمه سناریو در فرهنگ معین

(س ) [ ایتا. ] (اِ. ) فیلم نامه ، داستان مخصوص فیلم سینما.

معنی کلمه سناریو در فرهنگ عمید

داستان یا شرح صحنه های یک فیلم که در آن بیشتر به طرح ریزی صحنه ها و مناظری که باید فیلم برداری شود و چگونگی حرکت دوربین ها و گرفتن تصویر از هنرپیشگان توجه می شود و کارگردان از روی آن فیلم را تهیّه می کند.

معنی کلمه سناریو در فرهنگ فارسی

نمایشنامه، مخصوص فیلم سینما، داستان شرح صحنه ها

معنی کلمه سناریو در ویکی واژه

sceneggiatura
فیلم نامه، داستان مخصوص فیلم سینما.

جملاتی از کاربرد کلمه سناریو

سناریوی دیگر برخی از اتهامات زنا که منجر به حبس شد، طلاق از سوی شوهر و ازدواج مجدد توسط همسر سابق بود.
این نسخه از آسفالت نسبت به سری‌های قبلی این بازی تغییراتی را داشته است ولی همچنان از اتومبیل‌های واقعی در این بازی بهره برده است البته اتومبیل‌هایی از دهه ۸۰میلادی! و سناریو بازی آن بیشتر به سبک تمپل ران و ساب وی سرفرز می‌باشد. از دیگر تمایزهای این بازی بهره‌گیری از محیط شهر کالیفرنیا در سال‌های ۱۹۸۰ و موسیقی پشت زمینه‌ای آن دوران می‌باشد.
دو روز پس از ادعای سکته مغزی و حمله قلبی مهسا امینی در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی خیابان وزراء تهران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای بدرفتاری با او را «اخبار و ادعاهای رسانه‌های معاند دربارهٔ این حادثه» خواند و آن را رد کرد. واکنشی که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را «سناریوی تکراری» خواندند.
الگا فُرش (روسی: О́льга Дми́триевна Форш؛ ۲۸ مهٔ ۱۸۷۳ – ۱۷ ژوئیهٔ ۱۹۶۱) رمان‌نویس، نمایشنامه نویس، خاطره نویس و سناریو نویس اهل اتحاد جماهیر شوروی (روسیه) بود.