سرنخ (بازی). بازی فکری سرنخ ( به انگلیسی: Cluedo ) یک بازی تخته ای است که به ۳ تا ۶ بازیکن نیاز دارد. این بازی توسط شرکت آمریکایی برادران پارکر به بازار عرضه شد. هدف این بازی یافتن پاسخ سه سؤال در مورد صاحبخانه است که چه کسی، کجا و با چه وسیله او را به قتل رساند. • صفحه بازی که خانه ای با ۹ اتاق می باشد. • ۶ عدد مهره با رنگهای مختلف • ۶ عدد اسلحه کوچک و یک عدد تاس • ۲۱ عدد کارت که ۶ تا نشاند دهنده ۶ نوع اسلحه، ۶ تا نشان دهنده ۶ نفر مظنون و ۹ تا نشان دهنده ۹ اتاق خانه • یک دسته یادداشت کارآگاهی ابتدا کارتها را به سه دسته جداگانه اشخاص مظنون، اتاقها و اسلحه ها تقسیم نمایید. سپس هر دسته را بر زده و بدون اینکه کسی ببیند از روی هر دسته یک کارت برداشته و در وسط صفحه قرار دهید. سپس کارتها را با هم مخلوط نموده و بر بزنید و بدون دیده شدن کارتها، آنها را بین بازیکنان تقسیم نمایید. با شروع بازی هر یک از بازیکنان به نوبت تاس انداخته و در صفحه بازی در ۴ جهت اصلی حرکت می کند. بازیکنی که وارد یک اتاق می شود باید حدس بزند که چه کسی، با چه وسیله ای و در کدام اتاق صاحبخانه را به قتل رسانده است. بعد از حدس بازیکن، بازیکنان دیگر باید از سمت چپ به ترتیب کارتهای خود را نگاه کنند اولین نفری که یکی از حدسهای این بازیکن را داشته باشد باید مخفیانه کارت خود را به بازیکن حدس زننده نشان دهد. در صورتی که هیچ یک از بازیکنان یکی از حدسهای آن بازیکن را نداشته باشند بازیکن حدس زننده باید طوریکه بازیکنان دیگر نبینند کارتهای وسط صفحه را ببیند که درست حدس زده یا نه. در صورتی که درست حدس زده باشد برنده بازی است و در غیر این صورت از بازی خارج می شود. سرنخ (فیلم). سرنخ ( به انگلیسی: Clue ) فیلمی ۹۴ دقیقه ای به کارگردانی جاناتان لین با بازی تیم کوری محصول کشور آمریکاست.
جملاتی از کاربرد کلمه سرنخ
اتاق فرار یک پدیده نسبتاً جدید است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخها، استراتژیها و راهنمایی، مجموعه ای از معماها و چالشها را حل میکنند تا به هدف خود برسند. بازیکنان برای این کار، با محدودیت زمانی مواجه هستند. در این بازی، بازیکنان در قالب یک شخصیت، ایفای نقش میکنند و با سایر بازیکنان تعامل برقرار میکنند. بازیکنان اغلب در دنیایی غوطه ور میشوند که برای اجرای مأموریت خود و فرار از اتاق، باید شخصیتها را به خوبی مجسم کنند اگر چه اتاق فرار یک پدیده سرگرمکننده است. اما از آن به منظور تمرین و تیم سازی برای شرکتها و گروههای حرفه ای دیگر نیز استفاده میشود. دلیل اصلی آن، تقویت ارتباط و اعتماد و همکاری است.
وان تن که او نیافت درین سرنخ نسیج رختش بخلدسندس خضر حریر شد
از خار ره بتان چه باک است؟ گر تیغ زنند، سرنخاریم
با هدایت سه طومار، که محل تالار مارلین اسپایک را نشان می دهد، تنتن، هادوک و اسنوی به آنجا سفر می کنند. در داخل، با کمک هادوک، آنها مقداری از گنج و سرنخی از مکان اسب شاخدار را پیدا کردند. تنتن و هادوک هر دو بر سر راه اندازی یک اکسپدیشن برای یافتن گنج غرق شده سر فرانسیس توافق کردند.
اتاق فرار یک بازی ماجراجویی فیزیکی است، که در آن بازیکنان مجموعهای از پازلها و معماها را با استفاده از سرنخها، راهنماییها و استراتژی حل میکنند تا به اهداف بازی دست یابند. اتاق فرار در واقع برخلاف همه بازیهای کامپیوتری که با الهام از دنیای واقعی طراحی شدهاند از بازیهای کامپیوتری الهام گرفته شدهاست. اولین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بودهاند.
مانند تمام پروندههای قتل در این کشور، هرچقدر هم که قربانیها فقیر و منزوی باشند، پلیس تمام تلاشش را کرد تا قاتلین اما اسمیت را پیدا کند. تمام جاهای برای یافتن سرنخ بررسی شد. از صدها نفر بازجویی شد.
آقای بروکس مردی ست که در ۲۰ سال گذشته ثروتمند شده است. او همسری خوب و پدری مهربان است. اما در عین حال رازی هم دارد. عادت به قتل مردم .آنقدر هم در کارش حرفهای ست که هیچ اثری از خودش به جا نمیگذارد. اما در آخرین قتل خود مرتکب اشتباه می شود.زمانی که سراغ زوج جوانی میرود که آنقدر سرگرم هم هستند که حتا متوجه حضور او که با اسلحه بالای سرشان ایستاده نمیشوند و آنها را به قتل می رساند ، متوجه میشود که پردههای اتاق را نبسته ، و این آغازی است برای نخستین سرنخ کاراگاه تریس آت وود با بازی دمی مور.
اتاق فرار یک بازی مبتنی بر ماجراجویی در زندگی واقعی است که در آن گروهی از بازیکنان، یک ماجرای طراحی شده توسط صاحبان اتاق فرار را دنبال میکنند. اتاق فرار یک مخمصه و بازی ماجراجویی فیزیکی است، که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخها، نکات و استراتژیها برای حل مسائل و دستیابی به اهداف خود، یک سری از پازلها و معماها را حل میکنند. بازیکنان در محدودیت زمانی مشخص برای یافتن پاسخ معماها و سرنخهایی که داخل اتاق پنهان شدهاند، با هم تلاش میکنند. اتاقهای فرار از بازیهای ویدئویی «فرار از اتاق» الهام گرفته شدهاست.
بیرون روی از وجود و خود را بسپاری و بیش سرنخاری
با توجه به ضرورت این برنامهها کیث بی آلکساندر در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۳ گفت که رهگیری فلهای تماسهای تلفنی و اینترنتگردی، جلوی ۵۴ «رویداد» تروریستی را گرفته که ۱۳تای آن در آمریکا بودهاند و همه آنها به غیر از یکی، سرنخی برای «پردهبرداری از جریان تهدید» ارائه دادهاند. در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۳ معاون ادارهکننده امنیت ملی، جان سی. اینگلیس، در نشست مجلس سنای ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد که این رهگیریها در پیشگیری هیچیک از حملههای تروریستی، حیاتی نبودهاند اما برای شناسایی و محکوم کردن چهار نفر در سن دیگو برای فرستاد ۸٬۹۳۰ دلار به گروه تروریستی الشباب در سومالی، کمک «نزدیک» به حیاتی کرده است.
از فیلمها یا برنامههای تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است، میتوان به شبی در راکسبری، هجوم کوسهها و بیسرنخ اشاره کرد.
پیشآگاهی، تکنیکی است که نویسنده به کار میبندد تا سرنخهایی را در اختیار خواننده قرار دهد. خواننده با استفاده از این سرنخها میتواند آنچه را که قرار است بعدتر در داستان اتفاق بیفتد پیشبینی کند. به عبارت دیگر، نویسنده به نکات ظریفی اشاره میکند که از رویدادهای آتی پیرنگ خبر میدهند و بعداً در داستان به کار میآیند.
این شهابسنگ در سال ۲۰۲۰ در سومالی با سطح زمین برخورد کرد. اکتشافات جدید محققان میتواند سرنخهای مهمی در مورد کیفیت شکلگیری سیارکها ارائه بدهد. به همراه این کانی، کانی دیگری به نام الکینزتانتونیت کشف شد.
بیا تا همچو مردان در ره دوست سراندازی کنیم و سرنخاریم