سرمایه طبیعی
معنی کلمه سرمایه طبیعی در دانشنامه عمومی

سرمایه طبیعی

معنی کلمه سرمایه طبیعی در دانشنامه عمومی

سرمایه طبیعی ( انگلیسی: Natural capital ) به ذخایر طبیعی جهان اطلاق می شود، که منابعی چون ذخایر زمین شناسی، خاک، هوا، آب و تمام موجودات زنده متعلق به آن را در بر می گیرد. سرمایه های طبیعی در هر مکان جغرافیایی که وجود داشته باشند، اغلب مردم آن منطقه را از کالاها و خدمات عمومی، بهره مند می سازند، که بنام خدمات اکوسیستم نامیده می شود. دو مورد از سرمایه های طبیعی شامل آب پاک و خاک حاصلخیز، پیش نیاز شکل گیری جوامع انسانی می باشند، که از طریق این منابع اقتصادها را پایه ریزی می نمایند.

معنی کلمه سرمایه طبیعی در ویکی واژه

موجودی منابع زیست‌محیطی که بسیاری از کالاها و خدماتی را که برای سلامت پایدار محیط‌زیست و جوامع و اقتصاد ارزش بنیادین دارد، تأمین می‌کند

جملاتی از کاربرد کلمه سرمایه طبیعی

ارزشیابی مستقیم سرمایه طبیعی و خدمات اکولوژیکی به عنوان وجود ارزشهای اقتصادی به اقتصاد اکوسیستم‌ها، تنوع زیستی و بانک سرمایه طبیعی مراجعه شود و نظام حسابداری هزینه کامل که در آن هزینه‌ها ی برون یابی شده در جامعه به وسیله اکوسیستم‌ها به طرز معتبری ردیابی می‌شوند و به عنوان مسئولیت‌های واحدی مورد توجه قرار می‌گیرند و تصور می‌شوند که به هیچ دارایی زیان وارد نمی‌کنند یا آن را کم‌اهمیت نمی‌پندارند یکی از ویژگی‌های متمایزکننده این نوع اقتصاد از نظام‌های پیشین اقتصادی است.