سر و صدا

سر و صدا

معنی کلمه سر و صدا در لغت نامه دهخدا

سر و صدا. [ س َ رُ ص ِ ] ( اِ مرکب ، از اتباع ) فریاد. جنجال. هیاهو.
- بی سروصدا ؛ آرام. خاموش. ساکت.
- سر و صدا راه انداختن ؛ جنجال کردن. هیاهو کردن.

معنی کلمه سر و صدا در فرهنگ فارسی

داد و فریاد : [[ از پایین سرو صدای زیادی به گوشش رسید ... ]] .

معنی کلمه سر و صدا در فرهنگستان زبان و ادب

{noise} [حمل ونقل هوایی] صدای بیش ازحد هواگَرد که موجب آزار باشد

معنی کلمه سر و صدا در دانشنامه عمومی

سر و صدا (فیلم). سر و صدا ( به تلوگویی: Racha ) یا آشوب فیلمی محصول سال ۲۰۱۲ و به کارگردانی سامپات ناندی است. در این فیلم بازیگرانی همچون رام چاران، تمنا باتیا، عجمل امیر، موکش ریشی، نثار، لیسا هایدون ایفای نقش کرده اند.
سر و صدا (فیلم ۱۹۷۲). سر و صدا ( به هندی: Shor ) و ( به انگلیسی: Noise ) فیلمی هندی محصول سال ۱۹۷۲ و به کارگردانی مانوج کومار است. در این فیلم بازیگرانی همچون مانوج کومار، جایا باچان، ناندا، کامینی کاشال، آسرانی و نانا پالشیکار ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه سر و صدا در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:نوفه

معنی کلمه سر و صدا در ویکی واژه

baccano

جملاتی از کاربرد کلمه سر و صدا

حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان از سال ۲۰۱۱ بود که با روشن شدن نتایج پر سر و صدای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در سال ۱۳۹۳ جای خود را به محمداشرف غنی داد. رئیس‌جمهور دو معاون دارد که معمولاً از قومیت‌های مختلف متفاوت انتخاب می‌شوند. پس از مرگ ناگهانی محمد فهیم در اسفند ۱۳۹۲ یونس قانونی به جای او به عنوان معاون اول انتخاب شد و کریم خلیلی نیز معاون دوم رئیس‌جمهور از سال ۱۳۸۳ خورشیدی است.
الین ویر تا سال ۲۰۰۲ توانست با ارائه سیستم های قدرتمند سخت افزاری و طراحی زیبا، موفقیت های زیادی به دست و آورد سر و صدای زیادی به پا کند
فوزی بداوی‌نژاد که به دلیل حمله مسلحانه و مشارکت در کشته و زخمی کردن دیپلمات‌های ایرانی به ۲۵ سال زندان محکوم شده در زمان نخستین بررسی پرونده‌اش برای آزادی، ۲۴ سال را در زندان سپری کرده بود. پیش از این، یک دادگاه تجدید نظر در لندن، در رسیدگی بدون سر و صدا و نسبتاً مخفیانه رای به کاهش محکومیت زندان بداوی‌نژاد از ۲۵ سال به ۲۲ سال داده بود، ولی وزیر کشور وقت با تأیید این مسئله نیز مخالفت کرده بود.[نیازمند منبع]
عامل دیگر، شیوه تقسیم وظایف و شرح وظایف در سطح سازمان است که وظایف باید شفاف و مشخص بوده و قوانین دست و پاگیر نباشد؛ همچنان که اگر سبک مدیر با سلیقه کارکنان، مطابقت نداشته باشد، کارمندان، استرس بیشتری را متحمل می‌شوند. حجم کم‌کار، حجم زیاد کار، شیفت کاری، حوادث محیط کار، شرایط نامساعد محیط کار (مثل سر و صدا، حرارت، گرد و غبار، مواد شیمیایی…) احساس عدم امنیت شغلی، عدم توزیع عادلانه امکانات، اختلاف همکاران، کار در شرایط تنهایی، به چالش نگرفتن استعدادهای فرد، ارتقای بیضابطه، تصاحب پُست‌ها به‌دست افراد بیرون سازمان، همگی، فشارزا هستند.
در بسیاری از مقاطع جنگ و به ویژه در سال‌های آخر، ارتش کنفدراسیون از دیدگاه نیروهای کمکی در مضیغه بودند. خانوادهٔ اغلب سربازان در وضعیت بدتری قرار داشتند و با گرسنگی و تهدید گروه‌های غارتگر سرگردان مواجه بودند. بسیاری از سربازان، به‌طور موقت به خانه رفتند که این غیبت، یک غیبت بدون مرخصی رسمی بود. معمولاً هنگامی که مشکلات خانوادگی مرتفع می‌گردید، این دسته از سربازان بدون سر و صدا دوباره به خدمت بازمی‌گشتند.
ساواک باید از یک سو با چهره‌های مسلمان و رهبران آن مبارزه می‌کرد و از سوی دیگر با مخالفان غیر مذهبی می‌جنگید. چهره‌هایی همچون علی شریعتی یا روحانیونی همچون حسینعلی منتظری چندین بار بازداشت شدند. در فاز جنگ مسلحانه، در اوایل سال ۵۱ چهار نفر از چریک‌های مجاهدین خلق، علی میهن دوست، ناصر صادق، محمد بازرگانی و علی باکری اعدام شدند. اما اعدام مهدی رضایی در همان سال سر و صدای بسیار زیادی برپا کرد.
قصّه‌های خیلی کوتاهِ بی‌سرانجام تعریف می‌کند و در خواب خودبه‌خود جوش می‌آورد و سر و صدا می‌کند و حرف‌هایش را شمرده می‌آغازد و تند و نامفهوم به پایان می‌برد.
در سده‌های گذشته ایرانیان باغ‌ها را بیشتر در زمین‌های شیب‌دار احداث می‌کردند و با ایجاد پلکان در مسیر آب، جریان ملایم آب، تند و پر سر و صدا می‌شد.
بود جای تو در آغوش نبی بر سر خاک نی چنین بی‌سر و صدا پاره و عریان بودی
هیچکاک در ساخت این فیلم از تکنولوژی فیلمبرداری فیلم سه بعدی استفاده کرد ولی هنگام اکران فیلم به دلیل این که علاقه و شوق مردم به دیدن فیلم سه بعدی فروکش کرده بود، سینماهای کمتری علاقه به نمایش فیلم‌های سه بعدی داشتند و فیلم با سر و صدای کمتری اکران شد؛ اما سال‌ها بعد که نسخه اصلی فیلم دیده شد، مردم علاقهٔ زیادی برای دیدن فیلم نشان دادند و در سال ۱۹۸۰ فیلم دوباره اکران شد.
دومین آهنگ این گروه «کل کل نکن» بود که نخستین دیس رپ پارسی بود که بعد از این آهنگ، آهنگهای سبک کل کل و دیس از سوی دیگر رپکن ها بیشتر منتشر شد. بعد از این کارها نوبت به آهنگ سیاسی «۱۸ تیر» رسید که یکی از پر سر و صداترین کارهای سیاسی تا به امروز بوده است.
از همه بدتر سر و صدای گداهاست کاین یک وَالنَّجم خواند آن یک یاسین