سبحانی

معنی کلمه سبحانی در فرهنگ معین

(سُ ) [ ع . ] (ص نسب . ) الهی ، خدایی .

معنی کلمه سبحانی در فرهنگ عمید

الهی، ربانی.

معنی کلمه سبحانی در فرهنگ فارسی

( صفت ) الهی ربانی خدایی .

معنی کلمه سبحانی در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] سبحانی (ابهام زدایی). سبحانی ممکن است اشاره به اشخاص و شخصیت های ذیل باشد: • محمدحسین سبحانی خیابانی، پدر آیت الله العظمی جعفر سبحانی، یکی از عالمان و فقیهان تبریز• آیت الله العظمی جعفر سبحانی، از علما و مراجع تقلید معاصر شیعه
...

معنی کلمه سبحانی در ویکی واژه

الهی، خدایی.

جملاتی از کاربرد کلمه سبحانی

هر که او اسرار سبحانی شنفت در حقیقت راه انسانی گرفت
برآمد نور سبحانی چه کفر و چه مسلمانی طریق مؤمنان دارم ره کافر نمی‌دانم
از ایشان جوی راه لامکانی کز ایشان سرّ سبحانی بدانی
خصمان به در ایستاده خاقانی جوی من در حرم وصال سبحانی گوی
گفته می‌شود برخی از مراجع تقلید در قم، از جمله مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتای خانواده وی گفته بودند «اعدام این فرد که توبه کرده و سابقه هم ندارد، لازم نیست».
احمد سبحانی از فرزندش اعلام برائت کرده و در بهار ١۴٠١ اعلام کرد بیش از ۵ سال است که با فرزندش قطع ارتباط کرده.[نیازمند منبع]
احمد پروایی ریک (متولد ۱۳۶۱) روحانی شیعه ایرانی و نماینده استان گیلان در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری بوده‌است. پروایی ریک در سال ۱۳۶۱ در در روستای طولارود شهرستان تالش متولد شد. او در سال ۱۳۷۵ وارد حوزهٔ علمیهٔ امام جعفر صادق تالش و در سال ۱۳۸۰ وارد مدرسهٔ علمیهٔ چیذر قائم تهران شد. در سال ۱۳۸۱ وارد حوزه علمیه قم شد و سطح ۲ را در سال ۸۵ گذراند. در سال ۱۳۸۵ با ورود به درس خارج نزد جعفر سبحانی، شبیری زنجانی و وحید خراسانی تحصیل کرد.
ز بس زیب و نضارت از کلام پاک سبحانی شده جناب تجری تحتهاالانهار در شانش
سر سبحانی که پنهانست در ناد علی هم بمعنی مظهرش او هم بمعنی مظهرست
محمدجواد سبحانی معروف به ساشا سبحانی (متولد ۱۳۶۷)، فرزند احمد سبحانی که در خارج از ایران زندگی می‌کند و گردانندۀ یک سایت اینترنتی پیش‌بینی و کازینوی آنلاین است و به دلیل انتشار برخی ویدئوها در فضای مجازی خبرساز شده‌است.
یکی دیدی ز معنی جسم و جانت از آن شد راز سبحانی عیانت
آن گمشده پیدا شد منصور هویدا شد بر دار مسیحا شد زد نغمه سبحانی
سبحانی سفیر پیشین ایران در ونزوئلا و کلمبیا و همچنین مدیر کل اسبق آمریکای لاتین و غرب آسیای وزارت امور خارجه است.
از اساتیدش محمد فاضل لنکرانی، جواد تبریزی، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی و در درس خارج فقه و اصول عمدتاً حسین وحید خراسانی بوده‌اند. فلسفه را با شرح منظومه ملا هادی سبزواری نزد گرامی و یحیی انصاری شیرازی و اسفار اربعه را نزد علمایی چون آقایان جوادی آملی، حسن‌زاده آملی، محمد محمدی گیلانی، یحیی انصاری شیرازی
شب‌زنده‌دار در سال ۱۳۴۵ تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد. دروس مقدمات و سطح را نزد پدرش حسین شب زنده‌دار جهرمی و سیدحسن طاهری خرم‌آبادی، علی مشکینی، محمد مؤمن، احمد جنتی، جعفر سبحانی، مصلحی اراکی و ستوده فرا گرفت؛ وی دروس فلسفه و کلام را از سیدرضا صدر، محمد تقی مصباح یزدی، عبدالله جوادی آملی، حسن حسن‌زاده آملی، ابراهیم امینی و یحیی انصاری شیرازی بهره برد. استادان برجسته او در دروس خارج فقه و اصول، کاظم قاروبی تبریزی، مرتضی حائری یزدی، حسین وحید خراسانی، میرزا جواد تبریزی و سید موسی شبیری زنجانی بوده‌اند.
کوس سبحانی زده هر دم روان آن محیط بیکران گنج روان
بیا، با فر سلطانی، بیار آن جام روحانی ز فیض جام «سبحانی »، مرا از خویشتن بستان
آرش سبحانی هم چنین در اسفند ۱۳۸۸ ترانه‌ای به نام «شبانه» و با صدای لونا شاد را آهنگ‌سازی کرد.
آرش سبحانی یکی از اعضای پایه‌گذار گروه کیوسک به‌شمار می‌رود. او علاوه بر نواختن گیتار، سراینده ترانه‌های با مضامین اجتماعی و سیاسی که کیوسک شهرت خود را مرهون آنهاست است.
وی در سال ۱۳۴۰ خورشیدی در تهران زاده شد. در رشته مهندسی برق-الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل داد. پس از مدتی، به تحصیلات حوزوی در شهر قم روی آورد. پس از پایان دوره سطح، وارد دوره خارج شد و از استادانی چون جعفر سبحانی، جواد تبریزی، وحید خراسانی، بهجت، مکارم شیرازی و میرزا هاشم آملی دانش آموخت. مکتب فقهی و اصولی شهید صدر را از سید محمود هاشمی شاهرودی و به ویژه سید کاظم حائری فراگرفت. دانش رجال را از جعفر سبحانی و سید موسی شبیری زنجانی آموخت. در اخلاق و عرفان عملی، سال‌ها از محضر سید رضا بهاءالدینی بهره برد.