سایز

معنی کلمه سایز در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) اندازه .

معنی کلمه سایز در ویکی واژه

اندازه.

جملاتی از کاربرد کلمه سایز

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن هوشمند صفحه نمایش آن‌ها می‌باشد. این صفحه نمایش معمولاً تمامی سطح تلفن را پوشش می‌دهد به نحوی که سایز صفحه نمایش سایز تلفن هوشمند را مشخص می‌کند. سایز آن‌ها به صورت اینچ مورب اندازه‌گیری شده و از ۲٫۴۵ اینچ شروع می‌شود. تلفن‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر از ۵٫۲ اینچ فبلت خوانده می‌شوند.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به ۳۰۰ مایل تا بهشت، خانه، عشق اول، قضاوت درباره فراچیشکا کووسا، خانه کشیش، شامانکا و کینگ‌سایز اشاره نمود.
نوع دیگری از این پاستا نیز وجود دارد که آنلینی نامیده می‌شود. در پاستای آنلینی حلقه‌ها کوچکتر بوده و تقریباً یک چهارم سایز پاستای آنِلی هستند.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته و وزن آن در حالت طبیعی ۲٬۱۳۰ پوند (۹۶۶ کیلوگرم) است.
اس‌ دبیلو ام جی ۰۱ یک خودروی کراس‌اوور سایز کوچک است که توسط شرکت اس‌دبلیوام اتو، زیرمجموعهٔ برلیانس اتو به تولید رسیده‌است. این خودرو در آوریل ۲۰۱۸ در ایتالیا رونمایی شد و در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ عرضه شد.
این خودرو در کلاس خودرو سایز بزرگ قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به یاغی (نخستین فیلمش)، ولگرد، ۱۹۲۱ و سایز صفر اشاره نمود.
این خودرو در کلاس خودرو سایز متوسط قرار گرفته، طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده است.
سبک احمد پژمان مورد توجه بسیاری از موسیقی‌دانان ایرانی قرار گرفته و به نقد و تحلیل آن پرداخته‌اند. محمدرضا شجریان معتقد است احمد پژمان به‌عنوان یک آهنگساز بزرگ موسیقی کلاسیک در ایران، با تلفیق موسیقی کلاسیک و ایرانی و با استفاده از صداهای جدید و سینث‌سایزر آثار جدیدی خلق کرده و در این زمینه او بهترین است.
البته اغلب سایزهای وارداتی از ایتالیا ۴۱۰۰×۲۱۰۰ و از کشور اتریش ۲۸۰۰×۲۰۷۰ و ۲۶۰۰×۲۰۷۰ می‌باشند.