ساگ

معنی کلمه ساگ در لغت نامه دهخدا

ساگ. ( اِ ) ساج معرب آن است. ( انجمن آرا ) ( آنندراج ). و آن درختی است بزرگ با چوب سیاه و محکم و سنگین و خوشبو و گرانبها، شبیه آبنوس و آن را در بناها و ساختن کشتی و اثاث خانه و تعبیه داروها بکار میبردند. رجوع به ساج شود.

معنی کلمه ساگ در فرهنگ معین

[ معر. ] (اِ. ) نوعی خورشت مانند آش که بیشتر در مازندران متداول است .

معنی کلمه ساگ در فرهنگ عمید

= ساج٢

معنی کلمه ساگ در فرهنگ فارسی

( اسم ) درختی است زیبا از تیره شاه پسند دارای برگهایی پهن کامل متقابل که در سطح تحتانی رگبرگهایش کاملا برجسته و نمایانند . گلهایش منظم و دارای آرایش گرزن و خوراکی است . چوب این درخت بسیار مرغوب و مقاوم است و در ساختمان کشتیها بکار میرود دلب هندی .

معنی کلمه ساگ در ویکی واژه

شماره، ماره
نوعی خورشت مانند آش که بیشتر در مازندران متداول

جملاتی از کاربرد کلمه ساگ

بساگفتیم اینجا شیخ از دید بسی خواهیم گفتن هم زتوحید
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ساگان توسو اشاره کرد.
تو بردارش شناساگرد آخر چو اسرارش شود در عشق ظاهر
استوکس اولین حضورش در پرسپولیس را در شهرآورد ۹۲ تجربه کرد. او به جای کریستین اوساگونا در دقیقه ۷۱ وارد زمین شد و روی گل دوم و مساوی پرسپولیس که در دقیقه ۸۹ توسط بشار رسن به ثمر رسید تأثیرگذار بود. در ادامه او یک ضربه ایستگاهی را با اختلاف بسیار کم به بیرون فرستاد تا پرسپولیس با نتیجه ۲–۲ مساوی در مقابل استقلال بازی را به اتمام برساند.
اف-۱۱۷ نایت هاوک (به معنای شاهین شب)، هواپیمای ضربتی (حمله زمینی) پنهان‌کار تک‌سرنشین و دو موتوره است که توسط شرکت لاکهید برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شد و اولین هواپیمای ساخته شده بر اساس فناوری شناساگریزی است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اوراوا رد دیاموندز و باشگاه فوتبال ساگان توسو اشاره کرد.
آساگو در استان هیوگو در کشور ژاپن واقع شده است که دارای جمعیت ۳۴٬۰۸۴ نفر و مساحت ۴۰۲٫۹۸ کیلومتر مربع با تراکم جمعیت ۸۴٫۶ نفر در کیلومترمربع است و در تاریخ ۰۲۰۰۵−۰۴−۰۱ ۱ آوریل ۲۰۰۵ به عنوان شهر شناخته شد.
بساگفته کان را نبایست گفت بسا گفته کآن را نباید نهفت
و گفت: اگر مرتضی این یک سخن به کرامت نگفتی اصحاب طریقت چه کردندی و آن سخن آنست که از مرتضی سئوال کردند که خدای را به چه شناختی گفت: بدانکه شناساگر دانید مرا بخود که او خداوندی است که شبه اونتواند بود هیچ صورتی او را در نتوان یافت و هیچ وجهی او را قیاس نتوان کرد بهیچ خلقی که او نزدیکی است در دوری خویش و دوری است در نزدیکی خویش بالای همه چیزها است و نتوان گفت: که تحت او چیزیست و او نیست چون چیزی و نیست از چیزی و نیست در چیزی و نیست به چیزی سبحان آن خدائی که او این چنین است و چنین نیست هیچ چیز غیر او و اگر کسی شرح این سخن دهد مجلدی برآید فهم من فهم و گفت: ده هزار مرید صادق را با جنید در نهج صدق کشیدند و بر معرفت همه را به دریای قهر فرو بردند تا ابوالقاسم جنید را برسر آوردند و از ماه و خورشید فلک ارادت ساختند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اوئیتا ترینیتا، باشگاه فوتبال ساگان توسو، باشگاه فوتبال کاشیوا ریسول، باشگاه فوتبال آویسپا فوکوئوکا و باشگاه فوتبال ناگانو پارسیرو اشاره کرد.
آراتا کاساگی (ژاپنی: 笠木 新؛ زادهٔ ۱۱ ژوئن ۱۹۸۰) یک بازیکن فوتبال اهل ژاپن است.
بویی از نافه زلفت به چمن برد صبا مشک ساگشت چمن، خاک عبیر آسا شد
آنکه مسیحا بدی زندۀ لعل لبش بدیر ترساگهی، گهی بدار یهود
آرساگو سپریو ۱۰ کیلومترمربع مساحت و ۴٬۵۰۸ نفر جمعیت دارد.