ساسون

ساسون

معنی کلمه ساسون در فرهنگ معین

[ روس . ] (اِمر. ) نوعی دوخت درز و چین در لباس زنانه .

معنی کلمه ساسون در فرهنگ عمید

نوعی دوخت در جامه به خصوص در لباس های زنانه که به منظور تنگ کردن موضعی یا زیباتر کردن آن به کار می رود.

معنی کلمه ساسون در فرهنگ فارسی

نوعی ازدوختن در وچین درجامه بخصوص دامن زنانه
چینی در جامه زنانه که در بالا گشاد و در پایین تنگ باشد .

معنی کلمه ساسون در دانشنامه عمومی

ساسون یا پنس چین کوچکی است که در پشت پارچه در قسمت های گشادتر لباس دوخته می شود تا لباس قالب تن شود.

معنی کلمه ساسون در ویکی واژه

نوعی دوخت درز و چین در لباس زنانه.

جملاتی از کاربرد کلمه ساسون

در سپتامبر ۱۹۳۹ میلادی سالگرد هزاره حماسه «ساسونتسی داویت» در ارمنستان جشن گرفته شد. در سال ۱۹۴۱ از ۱۰ تا ۲۰ مه دهه ادبیات ارمنی در مسکو
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال سابادل، باشگاه فوتبال اتلتیک بیلبائو، و باشگاه فوتبال اوساسونا اشاره کرد.
او اولین بازی خود را در لالیگا برای رئال مادرید در پیروزی ۲-۰ مقابل اوساسونا در ۱۹ فوریه ۲۰۲۳ انجام داد. در ۲۵ فوریه، او اولین گل خود در لا لیگا را در تساوی ۱-۱ مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رساند.
آماتونی ساسونیکی ویرابیان (ارمنی: Ամատունի Սասունիկի Վիրաբյան؛ زادهٔ ۱۷ اوت ۱۹۵۶) تاریخ‌نگار و سیاستمدار اهل ارمنستان است که از ۷ آوریل ۲۰۰۳ ریاست آرشیوهای ملی ارمنستان را برعهده دارد.
پرتره آرام خاچاطوریان آهنگساز سرشناس ارمنی و تصاویر یادنامه تومانیان از آثار شاخص او به‌شمار می‌آیند. نقاشی دیواری ۸٫۶ رنگ روغن در خانه توماس توماسیان که نمایی از داستان حماسی «داوید ساسونی» است نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های او است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اوساسونا و باشگاه فوتبال رئال ساراگوسا اشاره کرد.
از آنجایی که در حماسه ملی افسانه‌ای یاد شده جز «داویت» و «مهر» قهرمانان دیگری نیز وجود دارند، آن را «دلیران ساسون» و «شجاعان ساسما» نیز می‌نامند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رئال سوسیداد، باشگاه فوتبال رکریتیوو اوئلوا، باشگاه فوتبال ژیرونا، باشگاه فوتبال ایبار، باشگاه فوتبال اوساسونا، و باشگاه فوتبال لگانس اشاره کرد.
استقبال ملت ارمنی از قهرمانان حماسی افسانه‌ای ایران در برجسته‌ترین و ارزشمندترین اثر ملی ارمنیان یعنی ساسونتسی داویت نیز تجلی یافته‌است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اتلتیک بیلبائو، باشگاه فوتبال تورینو، و باشگاه فوتبال اوساسونا اشاره کرد.