ساتور

ساتور

معنی کلمه ساتور در لغت نامه دهخدا

ساتور. ( اِخ ) نام یکی از ساحران که به موسی ( ع ) ایمان آوردند. ( منتهی الارب ).

معنی کلمه ساتور در فرهنگ فارسی

نام یکی از ساحران که بموسی ( ع ) ایمان آوردند

معنی کلمه ساتور در دانشنامه عمومی

ساتور ( به انگلیسی: Sattur ) یک منطقهٔ مسکونی در هند است که در بخش ورودهونگر واقع شده است. ساتور ۳ کیلومتر مربع مساحت و ۲۹٬۳۹۸ نفر جمعیت دارد و ۵۶ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه ساتور

جراح ابتدا باقی‌مانده غضروف سطوح مفصلی را برمی‌دارد. سپس استخوان‌های دو سر مفصل را با اره‌های مخصوصی بریده در کنار هم قرار می‌دهد. سپس با پیچ و پلاک یا با استفاده از اکسترنال فیکساتور استخوان‌ها را به هم متصل می‌کند.
آلکساندر هوُسپی تساتوریان (به ارمنی: Ալեքսանդր Հովսեփի Ծատուրյան)، (زاده ۲۸ مارس ۱۸۶۵ در زاقاتالا - وفات ۳۱ مارس ۱۹۱۷ در تفلیس) شاعر، مترجم و طنزپرداز ارمنی بود.
شعری از آلکساندر تساتوریان به نام «مادر و فرزند»
آلکساندر تساتوریان به کمک و با حمایت یکی از نیکوکاران زادگاهش، به تفلیس رفت و در یک مدرسه صنعتی به تحصیل پرداخت؛ ولی مدتی بعد به سبب بیماری و بی‌علاقگی به صنعت، تحصیل را ناتمام گذاشت.
ادموند هامبارتسومی تساتوریان (ارمنی: Էդմունդ Համբարձումի Ծատուրյան؛ زادهٔ ۱۸ مارس ۱۹۳۷ - درگذشته ۱۴ مهٔ ۲۰۱۰) یک سیاستمدار اهل ارمنستان بود که از تاریخ ۱۹۹۹ تا تاریخ ۲۰۰۷ سمت نمایندگی دوره‌های دوم و سوم مجلس ملی جمهوری ارمنستان را برعهده داشت.
آرکادی یرواندی تساتوریان (ارمنی: Արկադի Երվանդի Ծատուրյան؛ زادهٔ ۷ فوریهٔ ۱۹۳۷ - درگذشتهٔ ۸ اوت ۲۰۲۱) رمان‌نویس و عوام‌شناس اهل ارمنستان بود.