زنگ‌ها

معنی کلمه زنگ‌ها در فرهنگستان زبان و ادب

{bells} [موسیقی] دسته ای از خودصداهای بَرکوبشی یا تکانه ای فلزی که بدنه ای جامی یا کروی دارند و عامل مرتعش کنندۀ آنها به صورت کوبه یا آونگ یا ساچمه است

معنی کلمه زنگ‌ها در ویکی واژه

دسته‏ای از خودصداهای بَرکوبشی یا تکانه‏ای فلزی که بدنه‏ای جامی یا کروی دارند و عامل مرتعش‏کنندۀ آنها به‌صورت کوبه یا آونگ یا ساچمه است.

جملاتی از کاربرد کلمه زنگ‌ها

برخی از شاهدان گفتند به هنگام شروع آتش‌سوزی، زنگ‌های خطر به صدا در نیامدند و بدین سبب بسیاری از ساکنان ساختمان، به موقع، متوجه آتش‌سوزی نشدند و ساختمان را ترک نکردند.
آریانا گراندِی-بوترا در بوکا راتون، فلوریدا توسط جوان گراندِی، دارنده ۳ کمپانی مختلف از جمله شرکت ساخت کشتی و شرکت کنترل زنگ‌های عموم، و ادوارد بوترا دارنده شرکت طراحی گرافیک بوکا راتون، زاده شد.
تا نفس باقی‌ست باید با کدورت ساختن در کمین آینه آبی‌ست وقف زنگ‌ها
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به دانشجویان گاسکونیا و کشور زنگ‌ها اشاره کرد.
آلبرت ویلیام کتلبی در منطقهٔ بیرمنگام انگلستان به دنیا آمد. در یازده‌سالگی یک سونات برای پیانو نوشت که ستایش ادوارد الگار را به همراه داشت. حضورش در کالج ترینیتی موسیقی در لندن باعث شد که استعدادش شکوفا شود به‌ویژه در الهام گرفتن از موسیقی شرقی، به نحوی که به علامت تجاری او تبدیل شد. گرچه به اثبات نرسیده ولی شایع است که وی نخستین آهنگساز میلیونر انگلیسی است. موسیقی کتلبی بارها از رادیوی کشورهای مختلف پخش می‌شود و در یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۳ توسط رادیو بی‌بی‌سی آهنگ زنگ‌ها در سراسر مرغزار به‌عنوان بهترین آهنگ توسط شنوندگان انتخاب شد.
بزدای ز دین زنگ‌های دیرین زان پیش که‌ شد روز ملک تاری
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به دو شب با کلئوپاترا، پشت درهای بسته، و کشور زنگ‌ها اشاره کرد.
در این نقاشی سه زنگ کروی شناور در هوا به تصویر کشیده شده‌اند. این زنگ‌های کروی را در بسیاری از کارهای ماگریت می‌توان دید.
پنبه‌ها در گوش کن تا نشنوی هر نکته‌ای زانک روح ساده‌ی تو زنگ‌ها را قابلست
چندان بنالم ناله‌ها چندان برآرم رنگ‌ها تا برکنم از آینه هر منکری من زنگ‌ها
او در سال ۱۳۲۴ فهرستی از قارچ‌های گردآوری شده در ایران را به زبان فارسی منتشر کرد که اولین نوشته فارسی در زمینه قارچ‌شناسی گیاهی محسوب می‌شود. در ادامه فهرست‌های شماره دو، سه و چهار قارچ‌های ایران توسط او تا سال ۱۳۳۰ تکمیل و ارائه شدند. از دیگر مقالات مرجع اسفندیاری در زمینه بیماری‌های گیاهی میتوان به مقالات زنگ‌های غلات در ایران، سیاهکل‌های غلات ایران و بیماری‌های گیاهان زراعی درختان میوه نواحی سوبتروپیکی شمال ایران اشاره کرد.
در اواخر سال ۲۰۰۳ در پی پر ویو سروایور سریز کین در حین مسابقه زنده به گور بین آندرتیکر و وینس مک ماهون دخالت کرد و باعث شد که آندرتیکر مسابقه را ببازد. آندرتیکر تا پایان سال ۲۰۰۳ دیگر حضور نیافت تا این که در حین مسابقه ۳۰ نفره رویال رامبل زنگ‌های ورود آندرتیکر به صدا درآمد و حواس کین را پرت کرد و همین باعث شد که کین توسط بوکر تی حذف شود. این درگیری ادامه داشت تا این که آندرتیکر در رستلمنیا ۲۰ به همراه پول بیرر برگشت و دیگر از شخصیت موتور سوار خارج شده بود و با شخصیت قدیمی مرد مرده بازگشت و در مدت زمان بسیار کم در یک مسابقه تک به تک کین را شکست داد و رکورد رستلمنیا اش را به ۱۲ برد و صفر باخت رساند.
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته است می‌توان به «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند» (۱۹۴۳) و «دختر خوان سیمون» (۱۹۵۷) اشاره نمود.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به عمو مارین میلیاردر، میتیکا، زنگ‌ها برای چه به صدا درآمده‌اند؟ و یاغی‌ها اشاره کرد.