ریسک

ریسک

معنی کلمه ریسک در فرهنگ معین

[ فر. ] (اِ. ) خطر، احتمال خطر.

معنی کلمه ریسک در فرهنگ عمید

۱. احتمال خطر.
۲. (اسم مصدر ) [عامیانه] اقدام به کاری که نتیجۀ آن معلوم نبوده و احتمال خطر یا ضرر وجود داشته باشد.

معنی کلمه ریسک در فرهنگ فارسی

خطر، احتمال خطروضرر، اقدام بکارنامعلوم
( اسم ) ۱ - خطر . ۲ - اقدام به امری که احتمال خطری در آن باشد . توضیح : احتراز از استعمال این کلمه بیگانه اولی است .

معنی کلمه ریسک در دانشنامه عمومی

ریسک (فیلم ۲۰۰۱). «ریسک» ( انگلیسی: Risk ( 2001 film ) ) یک فیلم استرالیایی به کارگردانی آلن وایت است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. داستان فیلم در مورد کلاهبرداری در بیمه است. از بازیگران آن می توان به برایان براون، جیسون کلارک، کلاودیا کاروان و تام لانگ اشاره کرد.

معنی کلمه ریسک در ویکی واژه

خطر، احتمال خطر.

جملاتی از کاربرد کلمه ریسک

استانیسواو آنتونی پونیاتوفسکی در ۱۷ ژانویه ۱۷۳۲ در ووشچین، در مشترک‌المنافع لهستانی-لیتوانیایی (هم‌اکنون در بلاروس) متولد شد. وی یکی از هشت فرزند زنده مانده و فرزند چهارم شاهزاده خانم کونستنسا چارتوریسکا و کانت استانیسواو پونیاتوفسکی بود.
ارنست همینگوی به مدت یازده سال گربه‌ای به نام «عمو ویلی» داشت. او در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۵۳ در نامه‌ای خطاب به یکی از دوستانش به نام جیانفرانکو ایوانچیک، توضیح می‌دهد که دو پای گربه‌اش بر اثر تصادف با یک ماشینِ سواری شکسته‌است. یک نفر به او پیشنهاد می‌کند که او کار حیوان را بسازد، اما همینگوی قبول نمی‌کند: «نمی‌توانستم ریسک کنم که ویل متوجه شود کسی قرار است او را بکشد…» نهایتاً وی ناگزیر تفنگش را این‌بار به سوی عمو ویلی گرفته و در خانه‌اش به او شلیک می‌کند.
یک بیت را مدام مکرر همی کنند بر بید، چرخ ریسک و بر کاج‌، قبره
مأموران شبه نظامی آمریکا از واحد عملیات ویژه سیا در آموزش، تجهیز و برخی اوقات نیز فرماندهی نیروهای مجاهدین ضد ارتش شوروی، فعالیت داشتند. اگر چه در سیا در مجموع و چارلی ویلسون عضو کنگره در عمل بیشترین ریسک را پذیرفته بودند، مشوق این طرح یک مأمور جوان شبه نظامی به نام مایکل جی ویکرس بود (که ظاهراً با گروه‌های مجاهد در ارتباط بود و فعالیت آموزشی داشت). میشائیل پیلسبوری یکی از مقامات ارشد پنتاگون دست آخر در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۶۵ (۱۹۸۵تا ۸۶) بر مقاومت دیوانسالاری آمریکا غلبه یافته ریگان را وادار به تهیه هزاران موشک استینگر برای مجاهدین نمود.
از آنجا که همیشه تحقیقات موفق نیستند و ممکن است به نتیجه مناسبی منجر نشوند، سرمایه‌گذاری در آن ممکن است با خطر شکست و ضرر مواجه شود؛ لذا سرمایه‌گذاری روی کار پژوهشی برای اولین بار توسط سرمایه‌گذاران خطر پذیر صورت می‌گیرد یعنی کسانی که ریسک شکست را پذیرفته باشند. این سرمایه‌گذاران حدود ۶ تا ۱۰ سال روی شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنند و تحمل شکست و عدم موفقیت را دارند.
از آنجایی که زمانی که فاجعه رخ می‌دهد بیشتر آشکار است، بسیاری از مطالعات آسیب‌پذیری اجتماعی در ادبیات مدیریت ریسک یافت می‌شود.
دامن ابریسکی شیرکی هست چون این لاجوردی دایره
2. خطر را در محیط های نامشخص کاهش می دهد - آنها با اجازه دادن به تنظیمات در صورت نیاز به کاهش تأثیر ریسک در موقعیت های غیرقابل پیش بینی کمک می کنند.
فقط مقداری شواهد بر مبنای ریسک کردن و فایده استفاده ضد روان‌پریشی برای درمان دوره-طولانی وجود
در ۲۸ اوت سال ۱۹۴۲ ژان مولن برای اولین بار با شارل دلسترن در لیون دیدار کرد. در پایان این دیدار ژان مولن به گروه‌های تحت فرمانش دستور داد تا برای بازدید شدن توسط شارل دلسترن در دسترس او قرار داشته باشند تا او بتواند بهترین گروه را برای ارتش مخفی انتخاب کند. در این شرایط که همه چیز مخفیانه انجام می‌شد شارل دلسترن نام کاپیتان کلودیوس بیلون را برای خود انتخاب کرد. در اوایل ماه سپتامبر کاپیتان بیلون با تعداد کمی از رزمندگانی که دست اندر کار مقاومت بودند و توان آنرا داشتند که مسئولیت و ریسک عملیات نظامی را بپذیرند آشنا شد. او بعد از تماسهای ضروری با این افراد فرماندهان منطقه جنوب شرق فرانسه را انتخاب کرد.
استارتاپ ناب سیستمی است برای ساخت یک کسب‌وکار یا محصول در مؤثرترین راه ممکن برای کاهش ریسک شکست.
۲- ریسک میکروبی شدن و نیز تولید ترومبوز در هنگام عبور کاتتر