ریختگی

معنی کلمه ریختگی در لغت نامه دهخدا

ریختگی. [ ت َ/ ت ِ ] ( حامص ) ریزش و سفک. ( ناظم الاطباء ). ریزش. ( فرهنگ فارسی معین )... برد و حال نیک نشان دهد [ برآمدن نفث به یکبار ] یکی ریختگی ماده دوم برآنکه قوه قوی است. ( ذخیره خوارزمشاهی ). || هر چیز روان شده در قالب ریخته. ( از ناظم الاطباء ). || در قالب قرار گرفتن فلز. ( از فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه ریختگی در فرهنگ معین

(رِ تِ ) ۱ - (حامص . ) ریزش . ۲ - در قالب قرار گرفتن فلز.

معنی کلمه ریختگی در فرهنگ عمید

۱. ریزش.
۲. ریخته بودن، حالت و چگونگی هرچیز ریخته شده.

معنی کلمه ریختگی در فرهنگ فارسی

۱ - ریزش . ۲ - در قالب قرار گرفتن فلز.
ریزش و سفک . بر دو حالت نشان دهد یکی ریختگی ماده و دوم بر آنکه قوه قوی است .

معنی کلمه ریختگی در ویکی واژه

ریزش.
در قالب قرار گرفتن فلز.

جملاتی از کاربرد کلمه ریختگی

در قسمت آخر (لوپ کاملاً باز) احتمال دارد که یک محیط پر از به هم ریختگی دیده شود زیرا سیستم‌ها همیشه پایانی دارند به عنوان رویکردی روش عملی تمام عناصر در اینترنت اشیاء یی در فضای جهانی و عمومی راه اندازی نمی‌شود سیستم‌های فرعی اغلب به منظور آرام کردن یا پایین آوردن رشک‌های خصوصی کنترل و اطمینان اجرا می‌شوند راه اندازهای روباتیک‌ها ابزارهایی که برای صحبت کردن با دیگر پروتکل‌ها را به اشتراک نمی‌گذارند.
می‌پردازد و این آموزش سبب می‌شود فرد بتواند اقلام غیرضروری را کنار بگذارد و از درهم ریختگی خانه خود
برخی متخصصان عقیده دارند تعداد زیادی از بیماری‌های اعصاب و روان که شخص از آن بی‌خبر است، با کشیدن نقاشی تظاهر پیدا می‌کنند؛ به‌طور مثال، دالی، نقاش معروف، با افزایش سن، در نقاشی‌هایش آثار لرزش دست و به‌هم‌ریختگی خطوط دیده شد که خبر از بیماری پارکینسون می‌داد یا برخی دیگر که در نقاشی‌هایشان آثار آلزایمر، اسکیزوفرنی، افسردگی، خودشیفتگی، مشکلات بینایی و سرگیجه در نقاشی‌هایشان مشاهده شد؛ بنابراین، می‌توان از نقاشی نیز در پزشکی نوین و تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌هایی که ریشه در ذهن و روان فرد دارند، بهره برد.
آهنرباهای آلنیکو توسط فرآیندهای ریخته‌گری یا تف جوشی تولید می‌شوند. آلیاژهای ریختگی آلنیکو به روشهای مرسوم و با استفاده از قالبهای شن و ماسه ای با رزین تولید می‌شود. آهنرباهای زینترشده آلنیکو با استفاده از روش‌های متالورژی پودر فلز تشکیل می‌شوند و این روش برای ساخت هندسه‌های پیچیده مناسب است.
با توجه به نوع این سازهٔ تاریخی به نظر می‌رسد فروریختگی کنونی موجب ریزش کامل گنبد آن خواهد شد.
زمان. زمان برای هر شخصی به شکل فاصلهٔ بین وقایع یا طول یک اتفاق خاص مفهوم پیدا می‌کند. فاصله زمانی بین دو اتفاق پی در پی در مغز انسان با یک طول مشخص فهم می‌شود. ادراک افراد مختلف از یک زمان ثابت می‌تواند متفاوت باشد. فهم شخص دیگر از زمان را نمی‌توان به‌طور مستقیم تجربه کرده یا درک کرد، اما می‌توان آن را مورد مطالعه و استنباط قرار داد. زمان ادراک شده توسط مغز را می‌توان تحت شرایط خاصی به هم ریخت. این به هم ریختگی‌های زمانی، که در برخی مطالعات علمی انجام می‌شوند به ما کمک می‌کند تا مکانیسم نحوهٔ ادراک زمان را بهتر بفهمیم.
ابریشم در بین پلیمرهای طبیعی در گروه الیاف پروتئینی غیر زیست تخریب پذیر دسته‌بندی گردیده‌است. در حالی که فیبروئین حاصل از بازیافت ابریشم را در دسته ترکیبات زیست سازگار و زیست تخریب پذیر دسته‌بندی می‌کنند. تخریب پذیری بالای فیبروئین ناشی از به هم ریختگی ساختار کریستالی ابریشم در اثر انحلال و آرایش یافتگی کمتر الیاف بازیابی شده می‌باشد.
موانع ارتباطی: موانع ارتباطی عواملی هستند که مانع اهداف ارتباطات بازاریابی می‌شوند. موانع ارتباطی اصلی عبارتند از: سر و صدا و بی‌نظمی (سردر گم کردن مشتری)، بی‌علاقگی مصرف‌کننده، تشابه برند و ایده‌ها یا استراتژی‌های خلاق ضعیف. سر و صدا یک محرک حسی نامربوط است که مصرف‌کننده را از پیام بازاریابی منحرف می‌کند (به عنوان مثال، افرادی که صحبت می‌کنند، شنیدن تبلیغات رادیویی را دشوار می‌کند). درهم ریختگی تعداد زیاد و تمرکز تبلیغات ارائه شده به مصرف‌کننده در هر زمان. از آنجا که نمی‌توان توجه را تقسیم کرد، میزان استفاده و پردازش محدودیت دارد، این بدان معناست که یک ارتباط بازاریابی قوی باید از هرج و مرج جدا شده و بالاتر از سر و صدا شنیده شود.
 قطعات سفارشی محصول: قطعات آهنگری شده - قطعات  متالورژی پودر - قطعات ریختگی