رگه آ

معنی کلمه رگه آ در ویکی واژه

رگه‏ای با میان‏یاختۀ نرعقیم و بدون دگره‏های بازگردان باروری که از آن در تولید بذر دورگه به‌عنوان والد مادری استفاده می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه رگه آ

زلشگر چو شد دشت پر شرزه شیر به لشگرگه آمد امیر دلیر
در تعریف این برگه آمده: ایران‌چک، چکی است که توسط بانک مرکزی چاپ و منتشر شده و توسط تمامی مؤسسات اعتباری صادر و وجه آن در هر یک از شعب مؤسسات اعتباری پرداخت می‌شود. با این تعریف، ایران‌چک عملاً کارکرد یک اسکناس را پیدا کرد. اصطلاح تراول که در زبان انگلیسی به معنی مسافرت و برگرفته از چک مسافرتی است هنوز به اشتباه به این اسکناس‌ها اطلاق می‌شود.
سردار اسعد همکاری خود، با آزادی‌خواهان را پس از بمباران مجلس شورای ملی و در سال ۱۲۸۷ به‌طور آشکار آغاز کرد. در این سال، با تجمع مشروطه‌خواهان و رجال مخالف محمدعلی‌شاه در اروپا، علی‌قلی‌خان نیز به جرگه آنان پیوست.
اروپائیها و اجداد دورگه آن‌ها | اوراسیائی‌ها شامل انگلیسیهایی هستند که مالزی را استعمار نموده و در آن ساکن شدند و برخی از پرتغالیها و بیشتر خاور میانه‌ای‌ها که عرب هستند. تعداد اندکی از کامپوچیانها و ویتنامیها به عنوان پناهندگان جنگ ویتنام در مالزی سکنی گزیدند. توزیع جمعیت ناهماهنگ است و ۲۰ میلیون ساکنین این کشور بر روی شبه جزیره مالایی متمرکز شده‌اند.
ز لشکرگه آمد سوی طیسفون بی‌آزار بنشست با رهنمون
سحرگه آن صنم سرو قد شتاب زده درآمد از در ابن یمین شراب زده
کز آن پیش که‌افغان برآرد خروس برآید ز لشگرگه آواز کوس
بدان تا پیاده و سواری که بود به لشکرگه آیند مانند دود
همچو معماری مهندس هر سحرگه آفتاب با شعاع خود ز بام قصرت آویزد رسن
نماند اندر آن شهر،برنا و پیر به لشکرگه آمد همی خیره خیر
هرگه آن سر و قد خرام کند بر قد سرو در چمن خندم
به لشکرگه آمد به نزدیک کوه بخواند آن زمان کوش را از گروه
بخاک درگه آل نبی پی برده ام چون فیض برای خود ز جنت آستانی کرده ام پیدا