رویارویی

رویارویی

معنی کلمه رویارویی در فرهنگستان زبان و ادب

{encounter} [روان شناسی] مواجهۀ مستقیم یا درگیری احساسی یک یا چند فرد با فرد یا افراد دیگر در یک گروه

معنی کلمه رویارویی در دانشنامه عمومی

رویارویی (فیلم ۲۰۰۰). رویارویی ( به چینی: 順流逆流 ) یک فیلم اکشن هنگ گنکی محصول سال ۲۰۰۰ به کارگردنی تسوی هارک است.
یک جوان تبدیل به یک محافظ می شود تا از پس هزینه های زندگی اش برآید…
رویارویی (مجموعه تلویزیونی). رویارویی ( به انگلیسی: Encounter ) محصول کشور کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ است. این سریال در ۱۶ قسمت ۷۰ دقیقه ای از شبکه tvN به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد. بازیگران اصلی این سریال سونگ هه - کیو و پارک بوگوم هستند.
چا سوهیون ( سونگ هه - کیو ) فرزند خانواده ای سیاسی است. او به اجبار خانواده اش با پسری از خانواده ای پرنفوذ سیاسی ازدواج کرده و بعد از چند سال ازهم جدا شدند و هتلی را بعنوان نفقه دریافت کرده است. او برای تأسیس شعبه جدید هتلش به کوبا می رود و در آنجا گم می شود و به طور اتفاقی با کیم جین هیوک ( پارک بوگوم ) رو به رو می شود و…
این سریال با استقبال خوبی در کره جنوبی مواجه شد و در سایت IMDb با نمره ۸/۸ به کار خود پایان داد. همچنین در کشورهای شرق آسیایی چون ژاپن و فیلیپین نیز ریتینگ خوبی بدست آورد.
این سریال توسط بیش از پنجاه کشور، خریداری و دوبله شد.

معنی کلمه رویارویی در ویکی واژه

مواجهۀ مستقیم یا درگیری احساسی یک یا چند فرد با فرد یا افراد دیگر در یک گروه.

جملاتی از کاربرد کلمه رویارویی

گفته می‌شود که گال پس از اینکه در نهایت، حقیقت را در مورد معنای دوگانه این ترانه می‌فهمد، بسیار ناراحت می‌شود - «شرمسار، هفته‌ها خود را پنهان کرده، از رویارویی با دیگران امتناع می‌کند». گال گفت که ترانه‌های گنزبور را «با معصومیتی که به آن افتخار می‌کنم» خوانده‌است «...[اما] از این که فهمیدم گنزبور از این موقعیت به نفع خود استفاده کرده و مرا تحقیر کرده‌است، ناراحت شدم.»
نخستین رویارویی نصر و ابومسلم هجده روز پس از اعلام شورش برابر سیزدهم شوال بود. نصر، نخست فرماندهی به نام یزید را به سراغ ابومسلم فرستاد و ابومسلم نیز دویست تن را به فرماندهی مالک بن هیثم و مصعب بن قیس فرستاد، این جنگ از صبح تا نیمه شب ادامه داشت و گویا یزید عقب‌نشینی کرد اما دوباره حمله کرد. در نهایت یزید به دست عبدالله الطائی اسیر شد و نزد ابومسلم برده شد و نصر نیز اخبار شکست را دریافت کرد. ابومسلم یزید را درمان کرد و دوباره به سوی نصر فرستاد.
سلطنت الیزابت دوم در حالی آغاز می‌شد جنگ جهانی دوم خسارات زیادی برای بریتانیا به بار آورده بود. تا پایان جنگ میزان بدهی آن کشور به ۲۲ میلیارد دلار می‌رسید و آمریکایی‌ها بدان نتیجه رسیده بودند که برای شکل‌دهی به نظم جدید پس از جنگ و رویارویی با شوروی، نیاز زیادی به کمک بریتانیا ندارند. با این حال، بریتانیایی‌ها تلاش داشتند جایگاه خود در سیاست جهانی را حفظ کنند، به گونه‌ای که در سال ۱۹۵۱ حدود ۱۰٪ درآمد ناخالص ملی (۳ برابر میزان بودجه قبل از جنگ) به هزینه‌های نظامی اختصاص داده شد.