ره گو

معنی کلمه ره گو در فرهنگ معین

(ی ) (رَ ) (ص فا. ) خنیاگر.

معنی کلمه ره گو در فرهنگ عمید

نغمه سرا، خواننده، خنیاگر.

معنی کلمه ره گو در فرهنگ فارسی

ره گوی، نغمه سرا، خواننده، خنیاگر

معنی کلمه ره گو در ویکی واژه

خنیاگر.

جملاتی از کاربرد کلمه ره گو

که یک بار گویی که هستم خدای دگر باره گویی که راهم نمای
بر پایه حکم کمیته مرکزی وزارت بهداشت، مهدی هادی‌زاده و همسرش مطهره گونه‌ای، دانشجویان معترض دانشگاه علوم پزشکی تهران، گونه‌ای به ۲۴ ماه محرومیت از تحصیل و هادی‌زاده به یک سال منع تحصیل و همچنین هر دو آنها به تغییر محل تحصیل از تهران به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محکوم شدند.
گوناگونی در میان گویش‌های آلمانی قابل توجه است و غالباً فقط گویش‌های همسایه برای هم قابل درک هستند. برخی از گویش‌ها برای افرادی که فقط آلمانی معیار را می‌دانند قابل درک نیستند. با این حال، تمام گویش‌های آلمانی متعلق به زنجیره گویشی آلمانی بالا و آلمانی پایین هستند.
در بیشتر مناطق، گویشوران بسته به شرایط از یک زنجیره گویشی از گویش محلی خود تا آلمانی معیار استفاده می‌کنند.
از ۴ تا ۷ ژانویه ۱۹۷۹ یا ۱۴ تا ۱۷ دی ۱۳۵۷ سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به دعوت رئیس‌جمهور فرانسه، والری ژیسکار دستن در جزیره گوادلوپ برای بررسی مسائل سیاسی مهم جهان از جمله انقلاب ایران، گرد هم آمدند.
یک ره به دوحرفش بنواز آنگه شب و روز صد دیده به ره گوش به پیغام تو باشد
نیست آسان حرف را سنجیده در دل ساختن سنگ می‌گردد صدف تا قطره گوهر می‌شود
زین سرنوشتِ تیره چه بی نور گشته ایم‬ ‫قره گوْنوْن سرنوشتین یازدیریب‬
تا متحد به بحر توان گشت بی حجاب در بحر، قطره گوهر غلطان چرا شود
وی از ژانویه تا مه ۱۸۹۹ اولین نخست وزیر فیلیپین و هم‌زمان با آن وزیر امور خارجه این کشور نیز بود. مابینی که به بیماری فلج اطفال مبتلا و دارای معلولیت بود مبارزات و تلاش‌های زیادی بر ضد استعمار اسپانیا انجام میداد، وی در جریان جنگ فیلیپین-آمریکا دستگیر به جزیره گوام برده شد و دو ماه قبل از مرگش به فیلیپین بازگردانده شد، وی در مه ۱۹۰۳ درگذشت.
نعل سمند تست مه نو وزین شرف همواره گوشواری چرخش مسلم است
به جای قطره گوهر در کنارم ریختی دیده اگر ممکن شدی از گریه تغییر قضا کردن
برانگیختند آتش کارزار هوا تیره گون شد ز گرد سوار
۵. سپس به سراغ قوم لوط می‌رود و ضمن اشاره گویا و فشرده‌ای به کفر و انحراف اخلاقی آن‌ها به قسمتی از عذاب دردناکشان اشاره می‌کند.
در منطق ریاضیات به هر جمله خبری یک گزاره گویند. حال این جمله خبری دارای ارزش درست یا نادرست است اگر چه اعتبار آن هنوز مشخص نباشد.
ته مأوا بهشت هشتمین گُل‌زار بو ز حوضِ کوثرِ شربت، تره گوار بو
به لشگر چو برگشت آن کینه خواه مرا گفت باشید یکسره گواه
سی‌ال‌ای دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی می‌باشد. این یکی از اسیدهای چربی آزاد می‌باشد که به‌طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌گردد بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود. سی‌ال‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین سی‌ال‌ای (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل‌های سی‌ال‌ای می‌باشد و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید می‌باشد. این محصول اولین محصول پرفروش جهان بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده‌است.