رفتارهای اعتیادی

معنی کلمه رفتارهای اعتیادی در فرهنگستان زبان و ادب

{addictive behaviours} [اعتیاد، روان شناسی] اعمالی که تغییر آنها برای فرد دشوار است و معمولاً بدون کمک گرفتن از دیگران توانایی ترک آنها را ندارد و برای خود و اطرافیانش پیامدهای ناگوار دارد

معنی کلمه رفتارهای اعتیادی در ویکی واژه

اعمالی که تغییر آنها برای فرد دشوار است و معمولاً بدون کمک گرفتن از دیگران توانایی ترک آنها را ندارد و برای خود و اطرافیانش پیامدهای ناگوار دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه رفتارهای اعتیادی

این رفتارها می‌توانند از سن پایین شروع شوند و تا بزرگسالی ادامه پیدا کنند و زندگی فرد را دچار مشکل کنند. از جمله این رفتارهای اعتیاد گونه می‌توان از اعتیاد به غذا خوردن، اعتیاد به اینترنت و اعتیاد به بازی‌ها و سرگرمی‌های کامپیوتری اشاره کرد. رفتارهای اعتیادی علامت‌هایی هستند که به ما نشان می‌دهند، فردی که گرفتار این رفتارها است، در حال تلاش است تا از احساسات ناراحت‌کننده و ناخوشایندی که در درون دارد، بگریزد.
خیلی از افرادی که به این رفتارها اعتیاد دارند، در واقع چون نمی‌توانند مشکلات را مدیریت کنند و هیجاناتشان را کنترل کنند و می‌خواهند از ان فرار کنند، به این رفتارهای اعتیادی روی می‌آورند. به همین خاطر می‌توانیم بگوییم که این رفتارها به دلیل مشکلات حل نشده روانی و بین فردیِ افراد به وجود آمده‌اند.