رزیدنت

معنی کلمه رزیدنت در فرهنگ معین

(رِ دِ ) [ انگ . ] (اِ. ) پزشکی که مشغول گذراندن دورة تخصصی است ، دستیار.

معنی کلمه رزیدنت در ویکی واژه

پزشکی که مشغول گذراندن دورة تخصصی است، دستیار.

جملاتی از کاربرد کلمه رزیدنت

زندگانی گر ترا از مرگ نیست عاشقی ورزیدنت پر برگ نیست
نوشتار اصلی: شخصیت‌های مرتبط با بازی رزیدنت ایول: طغیان
در نظام‌های تحصیلی متفاوت ممکن است مدت دوره متفاوت باشد اما در آمریکا و نظامهای تحصیلی تابع آن دانشجو پس از گذراندن دوره دکترای عمومی یکسال رزیدنتی جراحی عمومی و چهار سال رزیدنتی جراحی گوش ، گلو، بینی و سر و گردن را سپری می‌نماید.
اعضای سنا دربارهٔ دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «جلوگیری از فعالیت کنگره» تصمیم‌گیری کردند. اتهام اول با نتیجه ۵۲ بر ۴۸ در مجلس سنا رد شده و پرزیدنت ترامپ تبرئه شد. اتهام دوم هم با نتیجه ۵۳ بر ۴۷ رد شد و سنا رای به تبرئه پرزیدنت ترامپ داد.
این راهپیمایی یکی از بزرگترین اعتراضات محافظه کارانه در واشینگتن بود و همچنین بزرگترین تظاهرات علیه دولت پرزیدنت اوباما نیز بود.
در پی کمیسیون‌های کینگ-کرینک، رویدادهای میدانی مسیر خود را گرفتند. پرزیدنت ویلسون از کنگره ایالات متحده خواست تا در ۲۴ مه ۱۹۲۰ یک اختیار برای ارمنستان تعیین کند. سنای ایالات متحده در ۱ ژوئن ۱۹۲۰ با ۵۲ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف، درخواست وی را رد کرد. در سپتامبر ۱۹۲۰، جنگ ارمنستان–ترکیه آغاز شد. جمهوری اول ارمنستان در نوامبر ۱۹۲۰ شکست خورد و پیمان الکساندرپول را امضا کرد که بر اساس آن از پیمان سور به همراه ادعاهای ارضی مختلف به «ارمنستان غربی» صرف نظر کرد. دولت ارمنستان متعاقباً سرنگون شد. دولت جدید ارمنستان عهدنامه قارص را امضا کرد، که امتیازات قبلی ارمنستان به ترکیه را تأیید کرد و مرزهای امروزی بین دو کشور را تعیین کرد.[نیازمند منبع]
استان چاکو ، یکی از استان‌های ۲۳ گانه آرژانتین، واقع در شمال کشور و در مرز پاراگوئه می‌باشد که از غرب با ایالات سالتا و سانتیاگو دل استرو، از شرق و شمال با فورموزا، از جنوب با سانتا فه و از جنوب شرق با کورینتس مرز مشترک دارد. چاکو بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۵ پرزیدنته پرون نامیده می‌شد.
آمریکایی‌ها به‌طور کلی نسبت به ادعای پرزیدنت اوباما مبنی بر اینکه جنگ برای موفقیت جنگ علیه تروریسم ضروری است، تردید دارند و تعداد کمی افزایش سربازان را کار درستی می‌دانند.
«ژنرال اویسی چندین دیدار از عراق داشته و ادعا می‌کند که گفتگوهای خوبی هم با پرزیدنت صدام حسین داشته‌است. شماری از افسران اویسی در عراق حضور دارند. او یک ایستگاه رادیویی در عراق دارد که برای ایران برنامه پخش می‌کند. او امکاناتی دارد که مردانش تقریباً هر زمانی که بخواهد می‌توانند در داخل ایران تردد کنند.»
ماکل نخستین پزشک زنی بود که در بیمارستان فریدمن در واشینگتن به رزیدنتی پزشکی داخلی پذیرفته شد. او همچنین در اوایل فعالیت حرفه‌ای خود در بخش بهداشت منطقهٔ کلمبیا و در برنامهٔ بهداشت دانشجویی در دانشگاه هاوارد به کار مشغول شد. او از سال ۱۹۵۳ به‌عنوان افسر پزشکی در وزارت بهداشت، آموزش و رفاه ایالات متحده، مستقر در بیمارستان سنت الیزابت به کار مشغول بود. ماکل نخستین فرد سیاه‌پوستی بود که به‌عنوان پرسنل حرفه‌ای در این بیمارستان شاغل بود.
نظرسنجی سی‌ان‌ان که در ۱۵ تا ۱۷ دسامبر۲۰۰۶ انجام شد، نشان داد که ۶۷درصد از نظرسنجی‌کنندگان با جنگ در عراق مخالف بودند، اما این تنها و اکثریت ۵۴درصد به خروج در سال آینده معتقد بودند. نظرسنجی لس آنجلس تایمز که چند روز قبل انجام شد نشان داد که ۶۵درصد معتقدند عراق به یک جنگ داخلی تبدیل شده‌است. همان نظرسنجی نشان داد که ۶۶درصد معتقد بودند هیچ‌یک از طرفین برنده نمی‌شوند و تنها ۲۶درصد از پاسخ دهندگان موافق بودند که آمریکا باید «تا زمانی که طول بکشد» بماند. هر دو نظرسنجی نشان داد که ۲/۳یا بیشتر از پاسخ دهندگان با مدیریت پرزیدنت بوش در جنگ موافق نیستند.