رزرو

معنی کلمه رزرو در لغت نامه دهخدا

رزرو. [ رِ زِرْوْ ] ( فرانسوی ، اِ ) اندوخته. ( فرهنگ فارسی معین ) ( لغات فرهنگستان ). ذخیره. ( یادداشت مؤلف ) ( فرهنگ فارسی معین ). || یدکی. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه رزرو در فرهنگ معین

(رِ زِ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - یدک . ۲ - (در بازی های تی می ) بازیکنی که در مواقع لزوم با نظر مربی جانشین بازیکن اصلی تیم شود. ذخیره (فره ). ۳ - آن چه که برای استفادة کسی کنار گذاشته می شود.

معنی کلمه رزرو در فرهنگ عمید

اندوخته، ذخیره، پس انداز.

معنی کلمه رزرو در فرهنگ فارسی

اندوخته، ذخیره، پس انداز
( اسم ) ۱ - ذخیره پس انداز . ۲ - یدکی . توضیح : احتراز از استعمال این کلمه بیگانه اولی است .

معنی کلمه رزرو در ویکی واژه

prenotazione
یدک.
آن چه که برای استفادة کسی کنار گذاشته می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه رزرو

الیزابت از ترابوزان، به ارزروم، و در طول مسیرش، به شهر وان نیز سفر کرد.
در ۱۹۴۵ میلادی، گرسچنکرون شهروند ایالات متحده شد و در ۱۹۴۸ میلادی فدرال رزرو را ترک نمود تا سمتی در دانشگاه هاروارد به عنوان استاد دائم را بپذیرد. او برای ۲۵ سال استاد اقتصاد در هاروارد بود. در این دانشگاه، او تاریخ اقتصاد و مطالعات شوروی تدریس می‌کرد.
نقش‌آفرینی‌های اخیر وی جاده رزرو (۲۰۰۷)، درام جنگی منطقه سبز به کارگردانی پل گرینگرس، و سریال تلویزیونی ۲۰۱۴ میلادیِ جاده سرخ را شامل می‌شود.
این باشگاه متشکل از بازیکنان زیر ۲۱ سال و رزرو باشگاه چلسی است.این باشگاه وظیفه یافتن بازیکنان جوان و بااستعداد برای آموزش و پشتیبانی از تیم اصلی باشگاه چلسی است.
مزیت این الگوریتم این است که زمان ثبت یک رزرو منبع جدید فقط به اندازه تقویم بستگی دارد (و بستگی به تعداد رزروها ندارد).
در نیمه اول سده هجدهم، کومایری تحت حکومت افشاریان و بعداً تحت سلسله قاجاری ایران بخشی از خانات ایروان شد. در ژوئن ۱۸۰۴، امپراتوری روسیه کنترل منطقه شیراک را در آغاز جنگ ایران و روسیه (۱۸۱۳–۱۸۰۴) به دست گرفت. این منطقه با عهدنامه گلستان که در ۱ ژانویه ۱۸۱۳ امضا شد، رسماً بخشی از امپراتوری روسیه شد. در دوره حکومت روسیه، منطقه شاهد رشد سریعی بود و شهر گیومری به یکی از شهرهای در حال توسعه در قفقاز جنوبی تبدیل شد. در سال ۱۸۲۹، پس از جنگ روسیه و ترکیه، مهاجرت زیادی از جمعیت ارمنی آناتولی به شیراک به‌وجود آمد، زیرا حدود ۳۰۰۰ خانوار که از سرزمین‌های امپراتوری عثمانی - به ویژه از شهرهای قارص، ارزروم و دغوبایزید - به سمت شرق مهاجرت کرده بودند. در شیراک ساکن شد.
کهن راهرو پیری از برزرود چهل چله تن کاست بر جان فزود
آژانس‌های اسکورت شرکت‌هایی هستند که خدمات اسکورت یاخدمات جنسی به مشتریان خودارائه می‌دهند. این آژانس‌ها معمولاً یک جلسه بین ارائه دهنده و مشتری در محل آژانس (بِکِش خانه به زبان عامیانه) یا محل مشتری ترتیب می‌دهند. برخی از سازمان‌ها نیز ارائه اسکورت برای مدت زمان طولانی که ممکن است ارائه دهنده با مشتری باقی بماند یا در طول سفر در تعطیلات یا سفر کسب و کار همراه شود ارائه می‌دهند. این در حالی است که آژانس اسکورت برای این رزرو و خدمات اعزام هزینه دریافت می‌کند و مشتری نیز باید به طور مستقیم با آژانس اسکورت برای هر گونه خدمات دیگر که توسط آژانس ارائه نمی‌شود، از قبیل ارائه خدمات جنسی (صرف نظر از قانونی بودن این خدمات) مذاکره کند.
این روستا در دهستان برزرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۱ نفر (۱۴۷ خانوار) بوده است.
اسکناس‌های فدرال رزرو از سری ۱۹۱۴ در قالب اسکناس بزرگ و از سری ۱۹۲۸ در قالب امروزی (اسکناس کوچک) چاپ شده‌اند. ابعاد اخیر از اندازه گواهینامه‌های نقره ای پزو فیلیپین که در سال ۱۹۰۳ صادر شد، در حالی که ویلیام هاوارد تافت به عنوان فرماندار فیلیپین تحت مدیریت استعماری ایالات متحده خدمت می‌کرد، نشأت می‌گیرد. با توجه به اجرای بسیار موفق آن، رئیس‌جمهور تافت متعاقباً کمیته ای را منصوب کرد که در مورد مزایا و صرفه جویی‌های حاصل از اتخاذ ابعاد اسکناس‌های فیلیپین برای استفاده در ایالات متحده گزارش مثبتی ارائه کرد. با این حال، اجرای نهایی قالب کوچک امروزی، تنها در سال ۱۹۲۸ اتفاق افتاد.
مدت زمان تحت پوشش یک رزرو توسط مجموعه ای از "گره‌های بالاً نشان داده می‌شود. این مجموعه، دقیقاً دورهٔ زمانی رزرو شده را پوشش می‌دهد و تعداد اعضای آن کمترین مقدار ممکن است. (مجموعه مینیمال است)