رده سنی

معنی کلمه رده سنی در ویکی واژه

هریک از تقسیماتی که درختان جنگل را براساس سن در آنها قرار می‏دهند.

جملاتی از کاربرد کلمه رده سنی

دلش چنانک به هنگام کینه پست کند به زیر پای برآورده سنین و شهور
پهلوان در تیم‌های گسترش فولاد، ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس و فولاد خوزستان نیز بازی کرده‌است. همچنین او برای ایران در سه رده سنی جوانان، امید و بزرگسالان، به میدان رفته‌است.
این آکادمی در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید در لیگ فوتبال تهران فعال است.
در سپتامبر ۲۰۱۴ یافتند که ۱۹٫۹ درصد از اهالی لندن می‌خواستند این شهر به استقلال رسد، حمایت از این جنبش بیشتر در میان رده سنی ۲۵–۳۴ بود.
اگر به این نکات توجه نشود، ممکن است برای استفاده‌کننده خطراتی به همراه داشته باشد؛ مثلاً ممکن است که رنگ آن اسباب بازی خطرناک و غیر استاندارد باشد یا ممکن است دارای قطعات ریز باشد و برای کودکان زیر ۳ سال خطرناک باشد و … . انتخاب اسباب بازی درست برای رده سنی مناسب یکی از نکات بسیار مهم در خرید اسباب بازی است مخصوصاً اسباب بازی برای کودکان زیر سه سال و نوزادان که باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند.
احمد اکبرپور (زاده ۹ مرداد ۱۳۴۹) یک نویسنده و شاعر معاصر ایرانی است. نوشته های او اکثرا برای رده سنی کودکان و نوجوانان است.
تیم زیر ۲۱ آلمان شرقی در ۱۹۷۸ و ۱۹۸۰ نایب قهرمان اروپا شد. تیم ملی زیر ۱۹ سال آنها ۱۹۸۶ قهرمان اروپا در یوگسلاوی و زیر ۲۰ ساله‌های آنها ۱۹۸۷ در جام جهانی شیلی سوم شدند. تیم منتخب رده سنی جوانان زیر ۱۹ سال، ۱۹۸۸ بر سکوی دومی جهان ایستاد و تیم زیر ۲۰ سال این کشور ۱۹۸۹ در مسابقات جام جهانی عربستان به مقام سوم رسیدند.
همان نظرسنجی با ثبت رده سنی.
در تاریخ ۲۰۱۰، در مسابقه بین‌المللی موسیقی عامه پسند "موج جدید جونیور ۲۰۱۰" که در آرتک اوکراین برگزار گردید، آناستازیا در گروه سنی کوچکتر (۸ تا ۱۲ سال) جایزه اول را تصاحب خود کرد. و خواهرش ویکتوریا در رده سنی بالاتر برنده شد.
هر دو زنان کامله با کمال و فهم پرورده شهور و بر آورده سنین
بعد از امضای قرارداد به عنوان یک نوجوان با رئال مادرید، آربه‌لوآ برای تیم جوانان باشگاه بازی کرد. او وقتی از این رده سنی خارج شد توانست برای تیم رزرو باشگاه بازی کند و دو بار برای تیم اصلی بازی کرد.
آیتک سلامت قراملکی معروف به آیتک سلامت (زادهٔ ۱۱ دی ۱۳۷۹ در تبریز) یک بازیکن تیم ملی والیبال زنان ایران است. او در سال ۱۳۹۵ کاپیتان تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در چین بود. او در سال ۱۳۹۶ کاپیتان تیم ملی والیبال زنان ایران بود وی به عنوان بازیکن پشت خط زن تیم جوانان دختر ایران، در مسابقات قهرمانی جوانان دختر آسیا در سال ۱۳۹۷ حضور داشت. و در مسابقات قهرمانی آسیا رده سنی امید حضور پیدا کرد.