رایانه جیبی

رایانه جیبی

معنی کلمه رایانه جیبی در دانشنامه عمومی

پاکت پی سی ( به انگلیسی: Pocket PC ) نوعی رایانه کوچک است که می توان آن را در یک دست گرفت، از نظر ابعاد به اندازه یک کتاب کوچک یا ماشین حساب است و جایگزین لپ تاپهای سنگین تر و گران قیمت به شمار می آید. صفحه لمسی از ویژگی بارز آن ها به شمار می رود.
تقریباً همهٔ پاکت پی سی ها از سیستم عامل ویندوز موبایل استفاده می کنند.
داشتن سیستم عامل ویندوز و شباهت بیشتر آن به رایانه شخصی، کارآیی بهتر در زمینه صوت و تصویر و در کل مولتی مدیا، سازگاری بیشتر با بسته های نرم افزاری خاص مایکروسافت و در رأس آن آفیس، داشتن چند نرم افزار مختلف برای تشخیص دست خط، تولیدکنندگان متنوع و. . . همه از مزایای این دستگاه ها می باشند .
• موبایل ۴ باند: نسل سوم تلفن های همراه ( 3G ) را با دارا بودن سیستم عامل ویندوز، کارایی و توانمندی فراتری را نسبت به موبایل های موجود جهت برقراری و ساماندهی ارتباطات در اختیار کاربران قرار می دهند.
• دوربین ۳ مگاپیکسل: با بهره مندی از توانایی های دوربین 3 مگاپیکسلی ( همراه فلاش ) همواره و در هر لحظه قادر به ثبت عکس و فیلم از لحظه های تکرار نشدنی محیط اطراف خواهید بود.
• قابلیت اتصال آسان به اینترنت  : در محیط آشنای اینترنت اکسپلورر به جستجو در میان سایت های مورد علاقه و نیاز خود بپردازید. امکانات اینترنت برای تجار فرصت بررسی لحظه به لحظه تحولات و تغییرات بهای کالاها، وضعیت سهام بورس و اخبار اقتصادی را فراهم می کند. ( ارتباط از طریق سیم کارت، خط تلفن ثابت یا وای - فای )
• ارسال و دریافت گپ، پیام چندرسانه ای، پیامک، ای میل: با برنامه Microsoft Outlook نامه های الکترونیکی خود را در هر زمان و مکان دریافت و ارسال نمایید. با همراه داشتن یک پاکت پی سی دیگر هیچ نامه ای را از دست نخواهید داد.
• ارسال و دریافت فکس  : فکس های خود را دریافت کنید، در صورت تمایل با دست خط خود ارسال کنید و هرگاه به دفتر کارتان بازگشتید آن ها را از روی حافظه دستگاه برای بایگانی چاپ نمایید.
• برنامه مایکروسافت آفیس  : فایلهایتان را در محیط Excel یا Word یا PowerPoint با سازگاری صد در صد با رایانه تان اجرا نمایید.
• قابلیت ارتقاء حافظه: قابلیت پذیرش انواع کارتهای حافظه گیگابایتی، به شما امکان می دهد که همواره فضای کافی برای ذخیره عکس، فیلم، موسیقی، e - book وبایگانی اطلاعات در دسترس داشته باشید.

معنی کلمه رایانه جیبی در ویکی واژه

رایانه‏ای کوچک و قابلِ‌حمل در ابعادی که می‏توان آن را با یک دست نگه داشت و با دست دیگر از آن استفاده کرد یا در جیب گذاشت.

جملاتی از کاربرد کلمه رایانه جیبی

تایپ با رایانه جیبی و همچنین رایانه کیفی و رومیزی علاوه بر وارد آوردن فشار به انگشتان و چشم، سلامت ستون فقرات را نیز به خطر می‌اندازد.