راکا

راکا

معنی کلمه راکا در لغت نامه دهخدا

راکا. ( اِخ ) شهری است در سوریه در کنار فرات که در حدود 8000 تن جمعیت دارد. و در جنب شهرهای قدیمی نیکوفوریون و کالینیکون و کونستانتینوپولیس واقع شده است. و در آغاز قرن نهم م. پایتخت هارون الرشید خلیفه بوده است.

معنی کلمه راکا در فرهنگ فارسی

شهری است در سوریه در کنار فرات که در ۸٠٠٠ تن جمعیت دارد .

معنی کلمه راکا در دانشنامه عمومی

راکا شهری در شهرستان روکو در استان بام در بورکینافاسوی شمالی است و جمعیت آن ۵۴۷ نفر است.

معنی کلمه راکا در ویکی واژه

راکا (جمع راکا‌ها) [راکا]
مخفف رابط کاربری یا رابط کاربر.

جملاتی از کاربرد کلمه راکا

تو را کوه و مراکانی است در کوه تو را دانه مرا دردانه ای شیخ
استان ماها ساراکام یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۵٬۲۹۱ کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۰۰ بالغ بر ۹۴۷۰۰۰۰ نفر برآورد شده‌است.
عظمت همّة عین، طمعت فی ان تراکا او ما یکفی لعین، ان تری من قد رآکا
غازی‌های قزاق تحت رهبری ابوالخیرخان موفق شدند در سال ۱۷۲۶ در نبرد رودخانه بولانتی و همچنین در نبرد آنراکای در سال ۱۷۲۹ جونغارها را شکست دهند. ابوالخیرخان برای دریافت کمک از روس‌ها در سال ۱۷۳۱ با پادشاه روس ائتلاف کرد. او سپس کوشید تا سیطره و نفوذ روس‌ها را بر جوز کوچک محدود نمایند.
در موسیقی اپرای کلاسیک و تئاتر توتو کاراکا چهرهٔ برجسته‌ای در صحنه بود در هنر فولکلور تأثیر افسانه‌ای اودی هرانت کنکولیان و بازی او غیرقابل توصیف است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ال پورونیر، باشگاه ورزشی سن لورنسو آلماگرو، و باشگاه فوتبال اتلتیکو هوراکان اشاره کرد.
عفوی است در سرشت تراکان عفو بر عم خود نبودی مامون را
استوراکیوس پس از این اتفاق ۳ ماه بیشتر زنده نماند و سرانجام پس از تحمل درد و رنج بسیار در ۱۱ ژانویه ۸۱۲ درگذشت. او را در صومعهٔ جدید باراکا به‌خاک سپردند که بنایی زیبا بود و از طرف پروکوپیا به تئوفانو، که او نیز گوشه‌نشینی اختیار کرده بود، اهدا شده بود.
که گر چرخ گوید مراکاین نیوش به گرز گرانش بمالم دو گوش
در حریمش محرمان راکامرانیها بود مانده محروم از حریم او همین نامحرم است
آرتور آلبرت (زاده ۹ ژوئیه ۱۹۴۶) فیلمبردار و کارگردان تلویزیونی آمریکایی است. نام الی وی آرتورو آلبرت است و متولد کاراکاس در کشور ونزوئلا است.
عملکرد اتحادیه کانزوک همانند اتحادیه اروپا تعریف شده‌است و چیزی که باعث شده افرادی کانزوک را موفق تر از اتحادیه اروپا بدانند وجود اشتراکات زیادی بین کشورهای بریتانیا کانادا استرالیا و نیوزلند است همانند زبان مشترک، تاریخ مشترک، فرهنگ مشترک و همچنین اشتراکاتی در اداره کشورها مثل سنت پارلمانی و وجود قوانین یکسان در اداره کشور تحت عنوان مشروطه و قبولیت ملکه و یا پادشاه انگلیس به عنوان رئیس دولت.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال کاراکاس، باشگاه فوتبال اس‌سی فورتونا کلن، باشگاه فوتبال متس، باشگاه فوتبال فورتونا دوسلدورف، باشگاه فوتبال کلن، و باشگاه فوتبال نیس اشاره کرد.
داده ای یک شهر را مستی ز چشم کرده ای یک خلق راکافر ززلف
هریکی را قصرها هریک به رفعت آسمان هریکی راکاخ‌ها هریک بطلعت آفتاب
پس از تنها مسابقهٔ دی استفانو در فصل قبل، رئیس باشگاه هوراکان تحت تأثیر دی استفانو قرار گرفت و قصد خرید او را داشت. دی استفانو نیز با پیوستن به هوراکان موافقت کرد، زیرا فهمید شانس حضور ترکیب اصلی ریور پلاته کم است. همچنین اسطورهٔ هوراکان و آرژانتین، هرمینیو ماسانتونیو تازه بازنشسته شده بود و باشگاه به یک مهاجم نیاز داشت.
ور به خاک قدم شاهم سوگند دهد ناگزیرم‌که مراکار به اقرار افتد
مراکاش ازین پیش تر مرگ من زخاک سیه کرده بودی کفن
مخالفان چاوز این حرکت را به عنوان مخالفت با رای مردم توصیف کردند، در حالیکه حامیان چاوز می‌گفتند این تغییر سازماندهی در زمینه‌های سیاست و بودجه، اقدامی عادلانه به سود ناحیه لیبرتادور بود که بزرگترین و فقیرترین ناحیه در بین نواحی پنج‌گانه کاراکاس است.
هر زمان بر دل ما می کنی آزار دگر جز دل آزاری ما نیست توراکار دگر