راحا

معنی کلمه راحا در ویکی واژه

اصطلاح اسکیتی که قاعدتاً با رانزحای اوستایی برابر شناخته شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه راحا

در خاک و خون ز سوز جراحات و زخم تیر گه جانب یسار و گهی بر یمن فتاد
درد و جراحات عشق کم مکن از جان من ای که بهنگام درد راحت جانی مرا
می‌زید تلخ تا مرد شیرین ترک راحات می‌کند پی دین
ای کاش ببینند جراحات درونم تا خلق بدانند که کان نمکستی
او در طول جنگ جهانی دوم عنوان «ژنرال ارتش» را دارا بود و فرماندهٔ عالی نیروهای متفقین در اروپا بود و از طراحان عملیات فرود بود. آیزنهاور از حزب جمهوری‌خواه بود. در سال ۱۹۵۰ هری ترومن از ژنرال آیزنهاور که سمت‌های نظامی متعددی را تا آن زمان تجربه کرده‌بود، خواست تا ریاست نیروهای ناتو را در اروپا بپذیرد. وی دو سال بعد در کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد. وی سپس «آدلای استیونسون»، رقیب خود در انتخابات ۱۹۵۲ را شکست داد و رئیس‌جمهور آمریکا شد.
اعضای اصلی استودیو آلکیمیا شامل طراحان: الساندرو گوئریرو، الساندرو مندینی، برونو گرگوری جورجیو گرگوری (†)، آرتورو ربولدی، پیر کارلو بونتمپی و کارلا چکاریگلیا بود. استودیو توسط آدریانا گوئریرو-رئالی، تینا کورتی و دوناتلا بیفی سازماندهی شد. در وبگاه آلکیمیا میلانو می‌توانید فهرستی از تمام افرادی که در آلکیمیا یا با آن کار کرده‌اند را بیابید.
نه فلک زیر و زبر هر روز بیرون کرده‌اند تا به طراحان بزمت طرح کار آسان شده
انجام عمل‌های جراحی به وسیلهٔ جراحان فاقد مجوز ممکن است به عوارض جدی منجر شود.
آرتیوم هووهانسی میکویان (به ارمنی: Արտյոմ Հովհաննեսի Միկոյան) (زاده ۵ اوت ۱۹۰۵ – درگذشته ۹ دسامبر ۱۹۷۰) مهندس و استاد دانشگاه ارمنی و یکی از طراحان نامدار هواپیما در شوروی بود. وی در سال ۱۹۳۹ به همراه میخائیل گورویچ دفتر طراحی هواپیما شمارهٔ ۱۵۵ موسوم به میکویان و گورویچ را بنیان نهاد.
یا اسیر عذاب و غرام کنند، و لذّات و راحات بر وی حرام کنند، و نامه کردار وی بدست چپ دهند که: وَ أَمَّا مَنْ أُوتِیَ کِتابَهُ بِشِمالِهِ.
بقدر عقل در جنّات بینی در آنجاگه نفس راحات بینی
این من و این کربلا این کوفیان با تیغ و خنجر این سرو این پیکر من با جراحات مکرر
نه امروز با درد او دل خوشم جراحات او از بدایت خوش است
قال قتاده: نزلت هذه الایة یوم احد و قد فشت فی المسلمین الجراحات و القتل، سَیَهْدِیهِمْ ایام حیاتهم فی الدنیا الی ارشد الامور و فی الآخرة الی الدرجات وَ یُصْلِحُ بالَهُمْ ای یرضی خصمائهم و یقبل اعمالهم. و قیل سَیَهْدِیهِمْ الی جواب المنکر و النکیر فی القبر، وَ یُصْلِحُ بالَهُمْ حالهم فی النعیم و کرّر لان الأول سبب للنعیم و الثانی نفس النعیم، یصلح بالهم ای قلوبهم باخراج الغلّ منها.