رئال

معنی کلمه رئال در لغت نامه دهخدا

رئال. [ رِ ] ( ع اِ ) ج ِ رأل. ستارگان. ( آنندراج ) ( منتهی الارب ). کواکب. ( اقرب الموارد ) ( از متن اللغة ). || ج ِ رأل ، بچه شترمرغ یا بچه یکساله آن. ( از آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ) ( منتهی الارب ) ( از متن اللغة ).

معنی کلمه رئال در فرهنگ عمید

واقعی، حقیقی.

معنی کلمه رئال در فرهنگ فارسی

جمع رائ ل ستارگان . کواکب

معنی کلمه رئال در ویکی واژه

به معنی واقعی، حقیقی.

جملاتی از کاربرد کلمه رئال

این ورزشگاه تا قبل از بازگشایی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در سال ۱۹۴۷ به عنوان ورزشگاه رسمی باشگاه فوتبال رئال مادرید استفاده می‌شده‌است. این ورزشگاه ۲۲٬۵۰۰ نفر گنجایش داشته و در سال ۱۹۲۳ ساخته شد. نخستین بازی که در این ورزشگاه انجام شد بازی تیمهای باشگاه فوتبال رئال مادرید و باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد بوده‌است. این ورزشگاه در بازی ویدئویی فیفا ۲۰۱۰ قابل بازی است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رئال مادرید، باشگاه فوتبال ریور پلاته، اشاره کرد.
پس از پایان جنگ ایران و عراق و مرگ خمینی سیاست‌ها و راهبردهای ایران عمدتا بر اساس نظریه رئالیستی ام‌القری شکل گرفت که عملا جایگزین تئوری ایده‌آلیستی «صدور انقلاب» شده‌است.
میلان در مجموع با ۱۸ جام معتبر بین‌المللی پس از رئال مادرید (۲۸) و الاهلی مصر (۲۵)، و به همراه بوکا جونیورز، در رده سوم دنیا قرار دارد و پس از رئال مادرید در رده دوم اروپا قرار دارد.
نویسندهٔ معاصر ایرانی بود. او را پیرو مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به سائو پائولو و پورتو اشاره کرد. او اکنون برای باشگاه فوتبال رئال مادرید در لالیگا بازی می‌کند.
ال رئال د سان بیسنته ۵۴ کیلومترمربع مساحت و ۱٬۰۵۰ نفر جمعیت دارد و ۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رئال ساراگوسا، باشگاه فوتبال نومانسیا، باشگاه فوتبال اتلتیک بیلبائو، باشگاه فوتبال پومفرادینا، باشگاه فوتبال آ. ا. ک آتن، باشگاه فوتبال لگانس، باشگاه فوتبال مالاگا، و باشگاه فوتبال اتلتیک بیلبائو بی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال میراندس و باشگاه فوتبال رئال ساراگوسا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال رایو وایکانو، باشگاه فوتبال رئال مادرید، باشگاه فوتبال رئال مادرید کاستیا، و باشگاه فوتبال گرانادا اشاره کرد.