دیپورت

معنی کلمه دیپورت در فرهنگ معین

(پُ ) [ انگ . ] (اِمص . ) رفتار کردن ، سلوک کردن ، از کشور میزبان اخراج کردن .

معنی کلمه دیپورت در ویکی واژه

رفتار کردن، سلوک کردن، از کشور میزبان اخراج کردن.

جملاتی از کاربرد کلمه دیپورت

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال آلیانزا لیما، باشگاه فوتبال دپورتیوو مونیسیپال، و باشگاه ورزشی دیپورتیوو کالی اشاره کرد.
به گزارش نیویورک تایمز از اوت ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰، حداقل ۱۶ دانشجو ایرانی با وجود داشتن ویزای معتبر تحصیلی بعد از ورود به فرودگاه‌های آمریکا، بازداشت و دیپورت شدند. انجمن دفاع از آزادی‌های مدنی آمریکا گزارش داده‌است بیشترین تعداد اخراج‌ها از فرودگاه لوگان در شهر بوستون بوده‌است. برخی از افراد اخراج شده از ورود مجدد به آمریکا منع شده‌اند و در آینده نخواهند توانست درخواست ویزای آمریکا بدهند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال دانوبیو، باشگاه فوتبال ناسیونال اروگوئه، لیل، باشگاه فوتبال دانوبیو، باشگاه فوتبال لیورپول (مونته‌ویدئو)، و باشگاه فوتبال دیپورتیوو ناسیونال اشاره کرد.
چندین دانشجوی دیپورت شده گفته‌اند در فرودگاه از سوی مأموران به دلیل محل گذراندن خدمت اجباری سربازی مورد سؤال قرار گرفته و به ارتباطات با نهادهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی متهم شده‌اند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال مکابی تل آویو و باشگاه ورزشی دیپورتیوو کالی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بوکا جونیورز و باشگاه ورزشی دیپورتیوو کالی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه اتلتیکو ایندپندینته و باشگاه ورزشی دیپورتیوو کالی اشاره کرد.
اندکی قبل از اینکه عفو مشروط شامل حال هیتلر شود، دولت باواریا سعی کرد او را به اتریش دیپورت کند. صدر اعظم فدرال اتریش با استدلالی مبنی بر اینکه حضور هیتلر در ارتش آلمان باعث شده تابعیت اتریشی او بی‌اعتبار شود، درخواستشان را رد کرد. هیتلر در جواب به تاریخ ۷ آوریل ۱۹۲۵ از تابعیت اتریشی خود دست کشید.
مجموعه اخراج‌های دانشجویان ایرانی از فرودگاه‌های آمریکا پدیده ای است که از سال ۲۰۱۹ شروع شد و تا سال ۲۰۲۰ و شروع همه گیری کرونا ادامه داشت. در این مجموعه اتفاقات دانشجویان ایرانی با وجود داشتن ویزای معتبر تحصیلی در فرودگاه‌های ایالات متحده آمریکا بازداشت شده و بعد دیپورت شده‌اند. این اخراج‌ها از سال ۲۰۱۹ رو به افزایش بوده‌است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی دیپورتیوو کالی اشاره کرد.