دوست دختر
معنی کلمه دوست دختر در دانشنامه عمومی

دوست دختر

معنی کلمه دوست دختر در دانشنامه عمومی

دوست دختر، عنوانی است که به دختر یا زن داده می شود و در تعریف، دوست و همدمی است که با کسی، به گونه متقابل، ارتباطی عاشقانه یا عاشقانه - جنسی برقرار کرده است؛ هر چند این عنوان برای زنان و دخترانی که به دلیل همجنس گرایی، با جنس موافق، اهل رابطه عاشقانه - جنسی هستند نیز به کار می رود.
عنوان «دوست دختر»، کاربردهای گسترده و متفاوتی دارد به طوری که بحث و اختلاف نظر در این زمینه بسیار است. در جوامع غربی به دختری «دوست دختر» می گویند که با دوست صمیمی مذکر خود، رابطه ای نزدیک دارد و این ارتباط، بیشتر با قرار گذاشتن، تلفن کردن، بیرون رفتن و مانند آن، همراه است
دوست دختر (ترانه آوریل لوین). «دوست دختر» ( به انگلیسی: Girlfriend ) نام آهنگی از خواننده و آهنگ ساز پاپ کانادایی آوریل لوین است که به عنوان اولین تک آهنگ از سومین آلبوم استودیویی اش به نام بهترین چیز لعنتی در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۰۷ به فرمت دیجیتال دانلود به بازار عرضه شد. در این ترانه لوین علاوه بر سبک پاپ همیشگی اش در قسمت هایی از سبک رپ نیز استفاده کرد. این ترانه برگرفته از ترانهٔ تونی باسیل با نام «من یک دوست پسر میخوام» است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شده بود. این ترانه یکی از موفقترین کارهای آوریل بود. ریمیکس این کار توسط دکتر لوک و به همراهی لیل ماما خوانده شد.
دوست دختر (فیلم ۱۹۸۸). دوست دختر ( اسپانیایی: La Amiga ) فیلمی آرژانتینی - آلمانی در سبک درام تاریخی به کارگردانی جناین مراپفل است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به لیو اولمان اشاره کرد.
دوست دختر (فیلم ۲۰۰۴). «دوست دختر» ( انگلیسی: Girlfriend ( 2004 film ) ) یک فیلم به کارگردانی کاران رازدان است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به آمریتا ارورا، ایشا کوپیکار، آشیش چادهاری اشاره کرد.
دوست دختر (فیلم ۲۰۱۰). «دوست دختر» ( انگلیسی: Girlfriend ( 2010 film ) ) یک فیلم است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به شنون وودوارد، جکسون رادبون، و آماندا پلامر اشاره کرد.
معنی کلمه دوست دختر در ویکی واژه

معنی کلمه دوست دختر در ویکی واژه

دوست‎ +‎ دختر‎
دوست‌دختر (جمع دوست‌دختر‌ها)
یک دوست جنس ماده

جملاتی از کاربرد کلمه دوست دختر

به نظر می‌رسد مایکل و دوست دختر زنده‌اش، جنا، رابطه عالی دارند. جنا هفته ده باردار است و والدینش به این زوج فشار می‌آورند تا ازدواج کنند، اما جنا ادعا می‌کند که فشارهای کاری مایکل و کار او بر روی پایان‌نامه او، زمان نامناسبی را برای ازدواج ایجاد می‌کند. دلیل واقعی، بدون اینکه کسی بداند، این است که مایکل احساس می‌کند در دام افتاده و می‌ترسد. اگرچه او جنا را یک همراه ایده‌آل می‌داند، اما مایکل در حال فکر کردن است.
گری دو بار ازدواج کرده‌است. او در دبیرستان با کن شوارتز ملاقات کرد و ازدواج آنها از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۰ ادامه یافت و در طی آن آنها صاحب یک پسر به نام کوان ری شوارتز شدند که در سال ۱۹۷۶ به دنیا آمد. زمانی که گری برای اولین بار روی باک راجرز شروع به کار کرد، پسرش را آغاز کرد و در نهایت به لس آنجلس نقل مکان کرد تا زمانی که حرفه بازیگری او شکوفا شد به عنوان مدیر او کار کند. گری در سال ۱۹۹۱ با ریچارد هیسونگ ازدواج کرد و دخترشان سامانتا در همان سال به دنیا آمد. سامانتا نقش دوست دختر باک راجرز، مدی، را در قسمت آزمایشی مجموعه ویدئویی اینترنتی باک راجرز جیمز کاولی بازی می‌کند.
در مهٔ ۲۰۲۲، مالون اعلام کرد او و دوست‌دخترش در انتظار نخستین فرزندشان هستند. در ژوئن همان سال طی حضور در نمایش هاوارد استرن، مالون اعلام کرد که او و دوست دخترش نامزد کرده‌اند و صاحب یک دختر شده‌اند.
اوریم از دوست دخترش، یک دختر به نام «استرم» دارد. آوریم در یک فیلم کمدی ژاپنی در نقش «ویلیام سوم» پادشاه هلند ایفای نقش کرد. او در سپتامبر سال ۲۰۱۱ دو موزیک ویدیو با گروه ال‌ام‌اف‌ای‌او اجرا کرده است.
راهول شارما(جان آبراهام) جوان موفقی است که با زحمت زیاد خود را به موفقیت در زندگی نزدیک کرده‌است و حتی به تازگی از دوست دختر خودش تقاضای ازدواج کرده‌است. اما در آستانه این موفقیت در زندگی شخصی و همچنین شغلی به او خبر ناگواری داده می‌شود او به سرطان ریه مبتلا شده‌است و همین موضوع باعث خشم و ناامیدی او نسبت به زندگی می‌شود و…
در چهارم ژوئیه ۲۰۰۹، مک نیر توسط دوست دختر خود، یک ایرانی بنام ساحل کاظمی با شلیک چهار گلوله به قتل رسید. کاظمی که دیوانه‌وار عاشق مک‌نیر متاهل بود، سپس طپانچه را به سمت خود گرفته و خودکشی کرد. کاظمی شب قبل توسط پلیس نشویل به جرم رانندگی هنگام مستی دستگیر شده بود، و توسط خود مک نیر با پرداخت وثیقه از زندان آزاد گردیده بود.
هاسیچ در ژوئن ۲۰۲۲ با دوست دختر دیرینه خود، عایشه ازدواج کرد.
وی در صبح روز پنجشنبه ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ (روز ولنتاین) در خانه اسکار پیستوریوس، دونده نامدار و قهرمان پارالمپیک آفریقای جنوبی ای، واقع در شهرکی در حاشیه پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی، به ضرب گلوله کشته شد. چند گلوله به سر و بالاتنه اش اصابت کرده بود. او در زمان مرگ، یک سال بود که دوست دختر اسکار پیستوریوس می‌بوده بود. او که دانش‌آموخته حقوق بود، پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی، به یکی از درخشانترین ستاره‌های آفریقای جنوبی، در زمان خود بدل گردید.
حضور داشت و به عنوان یک دوست دختر به جای امی رز به سونیک کمک می‌کند، اما بخاطر ۱ بعدی بودن و کم کیفیت بودن شخصیت از بازی‌ها و انیمیشن‌ها حذف شد.
«راس» که از کالج اخراج شده، به مصرف شیشه گراییده و چندین رفیق عجیب و غریب پیدا کرده‌است، اما در ته دلش می‌خواهد دوباره با دوست دختر سابقش، «ایمی» رابطه برقرار کند…