دوره آموزشی

معنی کلمه دوره آموزشی در ویکی واژه

در برنامه‌های گردشگری ویژۀ آموزش زبان، مجموعه‌فعالیت‌های آموزشی سازمان‌یافته‌ای که مستقیماً موجب پیشرفت زبان‌آموزی شرکت‌کنندگان می‌شود

جملاتی از کاربرد کلمه دوره آموزشی

علاقه آرمیک به موسیقی از کودکی آغاز شد. در هفت سالگی او چنان شیفته یک گیتار کلاسیک شد که ساعت مچی خود را برای آن به گرو گذاشت. او گیتار را در زیرزمین خانه (جایی که پنهان از خانواده تمرین می‌کرد) مخفی نمود. زمانی که مادرش از جریان مطلع شد او استعداد شگرفی در موسیقی نشان می‌داد، بنابراین خانواده اش تأمین مخارج او را به عهده گرفت. او در حالی که مصمم به تکمیل نمودن آموزش رسمی خود در زمان تعیین شده بود، یک دوره آموزشی فشرده را طی دو سال گذراند.
۲۷ شهریور ۱۳۲۲ بعد از اتمام دوره آموزشی پرواز و دوره‌های علمی، او و ۲۱ تن دیگر از دانشجویان مدرک پرواز خود را دریافت کردند.
وی پس از گذراندن اولین دوره آموزشی هنرهای دراماتیک به سرپرستی مهدی فروغ کارشناسی روانشناسی خود از دانشگاه تبریز در سال ۱۳۴۸ دریافت نمود. در قبل از انقلاب ایران، سابقه فعالیت اجرایی داشت و پس از انقلاب برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و موفق به دریافت کارشناسی ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه لویولا آمریکا شد. اوایل دهه ۷۰ به ایران بازگشت و در کنار تدریس مشغول کار بازیگری شد. همچنین در تعدادی نمایش تلویزیونی و سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
با دومین بورسیه تحصیلی، در دانشکده کانتربِری کرایست‌چرچ ثبت نام کرد که سال پیش از تولدش بنا شده بود. او رشته تحصیلی اصلی‌اش را فیزیک و ریاضی برگزید که از بخت او، هر دوی آن‌ها معلمان خوبی هم داشت. او در پایان دوره آموزشی سه‌ساله، کارشناسی ریاضی و فیزیک گرفت. در روزگار اقامت در کرایست‌چرچ، او با ماری نیوتن، دختر صاحب‌خانه‌اش آشنا و پای‌بند عشق او شد.
در وب‌گاه این سازمان بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی دربارهٔ ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، اقتصاد، تاریخ، پزشکی و… به صورت رایگان ارائه شده‌است که در وب‌گاه یوتیوب نیز قابل دستیابی است. همچنین آکادمی خان پخش ویدیو به زبان فارسی را از سال ۲۰۱۳، شروع کرده‌است.
تا سال ۱۹۲۶، دولت برنامه‌ریزی کرد که سالانه ۱۰،۰۰۰ سرباز وظیفه را آموزش و دوره آموزشی را به شش ماه افزایش دهد. گزارش‌های اطلاعاتی چین در سال ۱۹۲۷ نشان می‌دهد که بین ۴۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ سرباز ذخیره می‌توانند در کوتاه‌مدت جمع‌آوری شوند. در سال ۱۹۲۹ یک بسیج عمومی برای آزمایش سیستم آموزشی و ذخیره فراخوانده شد. انتظار می رفت شرکت‌کنندگان ۳۰،۰۰۰ سرباز باشند اما تنها ۲۰۰۰ نفر حضور داشتند. این شکست باعث اصلاحات جدی در سیستم‌های استخدام و آموزش شد.
آقا امینوف در سال ۱۸۸۸، در شهر باکو در امپراتوری روسیه زاده شد. در سال ۱۹۰۷، دوره ابتدایی را در یکی از مدارس باکو با دریافت لوح تقدیر پشت سر گذاشت. سپس برای ادامه تحصیلش راهسپار سن پترزبورگ و در سال ۱۹۱۶، از رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه پلی‌تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ دانش‌آموخته شد. در دوران دانشجو اش، به عنوان متصدی در نیروگاهی در پیتیگورسک فعالیت داشت. بعد از باشگشت به آذربایجان، در میدان‌های نفتی واقع در داخل خاک کشور در «صابونچی» و سوراخانی مشغول به کار شد. امینوف همراه با «فرخ وزیروف» و بهبودخان جوانشیر یکی از اولین مهندسان آذربایجانی بود، که در زمینه تولید نفت در زمین‌های کوهستانی تخصص داشتند. او در سال ۱۹۱۲، برای گذراندن دوره آموزشی صنعت نفت راه لندن را در پیش گرفت.
پس از جنجال کارت معافیت بازیکنان فوتبال، وی به عنوان بازیکن-سرباز با قراردادی دوساله به باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی پیوست؛ که پس از طی دوره آموزشی در پادگان آموزشی نیروی دریایی انزلی وارد تیم فوتبال ملوان از فصل ۹۴/۹۵ شد.
هزینه دوره آموزشی یا هزینه حقوق و مزایای کادر آموزشی از بودجه وزارت جنگ وهزینه وسایل پزشکی و آزمایشگاهی از بودجه عمرانی کشور تأمین می‌شود. مراکز آموزشی نظامی هر دو از
روبرت لازار به سال ۱۳۴۵ خورشیدی در تهران متولد شد. پس از ناتمام ماندن تحصیلات مدرسه، به خدمت سربازی اعزام شده و دوران آموزشی را به مدت یک ماه و نیم در لشکر ۸۴ لرستان گذراند. با پایان دوره آموزشی، وی به جبهه غرب منتقل شد و در مناطقی همچون سومار و مهران به پاسداری از کشورش پرداخت. وی در روزهای آخر خدمت سربازی کشته شد.