دفاع کردن

معنی کلمه دفاع کردن در لغت نامه دهخدا

دفاع کردن. [ دِ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) دفع شر نمودن. ( ناظم الاطباء ). دفع تعرض کردن.
- دفاع کردن از خود ؛ صیانت نفس کردن در مقابل تعرض دیگری.

معنی کلمه دفاع کردن در فرهنگ فارسی

دفع شر نمودن .

معنی کلمه دفاع کردن در ویکی واژه

difendere

جملاتی از کاربرد کلمه دفاع کردن

در حالیکه عمل دفاع کردن به این معنی است که حذف اجباری یا اجباری از یک دشمن، و اصطلاح گاهی اوقات به این معنی استفاده می‌شود، همچنین نشان می‌دهد که پنجره‌ها را در فرایند شکسته می‌شود (همچنین به معنای حذف می‌باشد).
اشپر به دلیل جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت گناهکار شناخته شد گرچه از دو اتهام دیگر تبرئه شد. او در ۱ اکتبر ۱۹۴۶ به ۲۰ سال زندان محکوم شد. در حالی که سه نفر از هشت قاضی (دو شوروی و یک آمریکایی) ابتدائاً از مجازات مرگ برای او دفاع کردند، دیگر قضات چنین نکردند و توافق بر سر مجازات «پس از دو روز بحث و قدری مذاکرات پیچیده» حاصل شد.
در سال ۱۳۷۴ شوالیه‌ها از سمیرانا دفاع کردند و تا تصرف آن در ۱۴۰۲ توسط تیمور لنگ آن شهر را در اختیار داشتند.
بیان می‌شود زانوی پرندگان به دنبال رفتارهای مکرر که با شتاب و سرعت زیاد همراه هستند و نیز فعالیت‌های برون‌مرکزی و پریدن سریع به وجود می‌آید. همچنین، دفاع کردن نیز ممکن است به زانوی پرنده منجر شود، زیرا با پرش و فرود سریع همراه است. با این وجود، آسیب دیدگی زانوی پرنده در والیبال ساحلی نسبت به والیبال داخل سالن کمتر معمول است. این امر به دلیل بازی بر روی ماسه است که می‌تواند نیروی وارد شده به زانو در زمان فرود را کاهش دهد.
طرفداران جمهوری اسلامی بر روی در و دیوار رستوران پلمپ شده او شعارهایی علیه او و در حمایت از قاسم سلیمانی نوشته‌اند. همچنین کاربران حامی جمهوری اسلامی آموزش غذای کتلت توسط او را توهین به قاسم سلیمانی عنوان کردند و از بازداشت نواب ابراهیمی دفاع کردند.
فریدمن همچنین رابطه بین بیکاری و تورم را در منحنی فیلیپس به چالش کشید. فریدمن و ادموند فلپس (که پول‌گرا نبود) یک نسخه تکمیل شده از منحنی فیلیپس ارائه دادند که امکان جابجایی پایدار بلند مدت بین تورم و بیکاری را حذف کرده بودند. [نیازمند منبع] زمانی که شوک نفتی در دهه ۱۹۷۰ بیکاری و تورم عظیمی ایجاد کرد فریدمن و فلپس از مدل خود دفاع کردند.
با قوت گرفتن جنبش الغای برده‌داری، مدافعان برده‌داری چون جان راندولف و جان سی. کالهون لازم دانستند که ادعای اعلامیه مبنی بر «برابر آفریده شدن همهٔ انسان‌ها» را زیر سؤال ببرند یا دست‌کم اطلاق آن بر سیاه‌پوستان را انکار کنند. به عنوان مثال به هنگامی که در سال ۱۸۵۳ مذاکرات بر روی مصوبهٔ کانزاس–نبراسکا در جریان بود، سناتور جان پتیت، نمایندهٔ ایندیانا، «برابر آفریده شدن همهٔ انسان‌ها» را به جای آنکه «حقیقی بدیهی» فرض کند، «دروغی آشکار» خواند. مخالفان مصوبهٔ کانزاس–نبراسکا، از جمله سالمون پی. چیس و بنجامین وید، از اعلامیهٔ استقلال و به زعم خودشان اصول ضد برده‌داری آن، دفاع کردند.
بایرن مونیخ در سال ۱۹۰۰ توسط یازده بازیکن فوتبال به رهبری فرانتس جان تأسیس شد و در مدت چند ماه موفق شد که در برابر تمام رقبای محلی پیروز شود و به نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جنوب آلمان راه پیدا کند. در سال ۱۹۰۷ یک تیم سازمان یافته شکل گرفت و بایرن مونیخ به زمین اختصاصی خود در مونیخ در خیابان لئوپولد رفت و تیم رقیب محلی یعنی ر اف سی واکرا در روز افتتاحیه هشت بر یک شکست داد. بایرن مونیخ در سطح شهر مونیخ به یک تیم پرطرفدار تبدیل شد و در سال ۱۹۱۰ قهرمان لیگ منطقه‌ای بایرن شد. سال بعد نیز بایرنی‌ها بدون شکست از عنوان خود دفاع کردند.
در اردیبهشت ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران در یک سخنرانی از علی شریعتی دفاع کرد. وی به همراه موسی صدر، از معدود روحانیونی بودند که از شریعتی دفاع کردند.