دراکم

معنی کلمه دراکم در لغت نامه دهخدا

دراکم. [ دْرا / دِ ] ( یونانی ، اِ ) مسکوکی در یونان امروزی. ( یادداشت مرحوم دهخدا ). رجوع به دراخمه شود.

معنی کلمه دراکم در فرهنگ فارسی

مسکوکی در یونان امروزی

جملاتی از کاربرد کلمه دراکم

شکار درک نیم من ورای ادراکم به پای وهم نیم من درازپهنایم
ناتی داگ ساخت بازی آخرین بازمانده از ما را در سال ۲۰۰۹ و در حین انتشار بازی آنچارتد ۲: درمیان دزدان آغاز کرد. برای اولین بار در تاریخ این شرکت نانی داگ به دو تیم تقسیم شد: در حالی که یک تیم مشغول ساختن آنچارتد ۳: فریب دریک و دیگری در حال کار بروی بازی آخرین بازمانده از ما بود. کارگردان بروس استرالی و کارگردان هنری نیل دراکمن، رهبری تیم سازنده این بازی را برعهده گرفتند.
شویم از خون جگر گر صد رقم هر دم قلم جز خیال خط او بر لوح ادراکم زند
پیش او قندیل ادراکم فسرد حرف من از هیبت معنی بمرد
به حرف و صُوتِ این محفل ، ندارم نسبتی بیدل خموشی‌ کرده‌ام ، روشن چراغ‌ِ کنجِ ادراکم
نظر بدیده ادراک در جهان کردم بجز تو هیچ نیاید بچشم ادراکم
جرمم همه آنکه، شخص ادراکم عیبم همه آنکه، عین عرفانم
چشم من لایق کجا باشد بخورشید رخت پرتو اندیشه یی در چشم ادراکم فکن
دوا خواهم ز تو ادراکم اینست هلاک آن لبم تریاکم اینست
یک مجموعه تلویزیونی به همین نام توسط شرکت اچ‌بی‌او با الهام از این بازی توسط کریگ مازن و نیل دراکمن ساخته شده که از ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، در قالب ۹ قسمت پخش شد. نقش جوئل را در سریال پدرو پاسکال و الی را بلا رمزی بازی کرد.
فصل نخست در فاصلهٔ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ در آلبرتا، کانادا تصویربرداری شد. قرار است فیلم‌برداری فصل دوم در سال ۲۰۲۴ در بریتیش کلمبیا آغاز شود. این نخستین مجموعه از شبکهٔ اچ‌بی‌او است که بر پایهٔ بازی ویدئویی ساخته شد و محصول مشترک سونی پیکچرز تله‌ویژن، پلی‌استیشن پروداکشنز، ناتی داگ، د مایتی مینت، و ورد گیمز است. دراکمن که نویسنده و کارگردانِ مشترک بازی‌های مذکور است، به مازن در نگارش فیلم‌نامهٔ نه قسمت فصل نخست کمک کرد. هیلی گراس که مشترکاً داستان بازی دوم را نوشت، و بو شیم برای فصل دوم به گروه نویسندگی پیوستند. موسیقی این مجموعه توسط آهنگساز اصلی بازی، گوستاوو سانتائولایا و نیز دیوید فلمینگ ساخته شد.
منکرم من که جهانی به جز این بازآید چه کنم درک نموده است چنین ادراکم
گر در آئینه ناپاک ببینی، رخ پاک نقص رخ نیست، چنین حکم کند ادراکم
منابع رسمی تایید شده از طرف ناتی داگ و شخص نیل دراکمن : ساخت داستان کلی و بدنه داستان لست اف اس 3 به پایان رسیده ولی هنوز روند تولید اغاز نشده، دراکمن گفت داستان زیادی برای گفتن وجود داره و طرح کلی فیلمنامه به خوبی نوشته شده.