در آخر

معنی کلمه در آخر در فرهنگ فارسی

( در آخر ) در انجام در پایان عاقبت مقابل در آغاز .

معنی کلمه در آخر در ویکی واژه

infine

جملاتی از کاربرد کلمه در آخر

در آخر چو بایست ازین درگذشت کنون نیز باید ازین درگذشت
به زمان حسن یوسف چه خلاص بوده دوران ز تو که آفت زمینی و در آخر الزمانی
در آخرین روز زندگی زمینی میتراس، او در ضیافتی شرکت می‌کند و خون گاو، گوشت او، نان و شراب می‌خورد. این ضیافت درون غاری انجام می‌شود. سُل ایزد خورشید نیز (سُل خدای خورشید است و میتراس خدای پرتو خورشید. ایزد خورشید طی کارزاری با میتراس او را بر زمین زده و پرتو او را از آن خود کرده است) در ضیافت شرکت می‌کند.
بگیر جان و بده بوسه ای در آخر حسن که این متاع درین چند روز شیرین است
این شهر در آخرین آمارها مساحتی برابر ۴۸۰۰ کیلومتر داشته.[نیازمند منبع]
نماید روی اندر آخر کار ترا کلّی عیان آید بدیدار
حقیقت مستی اندردین ماهست در آخر نیستی آئین ما هست
بذات آنکه او صیف و شتا را بهاران کرد و در آخر خزان داد
گر به بدنامی کشد کارم در آخر دور نیست من که نشنیدم در اول پند نیک اندیش را
زمانی که مادر او را به دنیا آورد اما بند ناف خود را قطع نکرده بود مبتلا ها به مادر او را گاز گرفتند و آنا در آخرین لحظه بند ناف خود را برید که باعث مصون بودن الی از بیماری شود
این فیلم در ژوئیه ۱۹۸۸ در سینماهای ایالات متحده اکران شد. در آخر هفته افتتاحیه، این فیلم ۹٫۰۷۱٫۳۳۰ دلار در ۱٫۹۸۸ سینما در ایالات متحده به فروش رساند که میانگین آن ۴٫۵۶۳ دلار بود. در مجموع در ایالات متحده، این فیلم ۳۷٫۹۰۳٫۲۹۵ دلار فروش داشت که کمترین سود را در بین پنج فیلم در مجموعه هری کثیف دارد.
خلفاء، با حیله های بسیار خواستند که وی اسلام آورد اما نیاورد، حتی پادشاه بختیار وی را وزارت به شرط اسلام بخشید با این همه، به نیکوترین وجه با مسلمانان معاشرت می کرد و در روزه داشتن ماه مبارک یاریشان می داد. قرآن را نیز حفظ همی دانست . . . وی در آخر روزگار، معزول شد و به زندان افتاد.
می‌سپارد. در پایان کتاب در می‌یابیم ازمی با کنت الاف همدست بوده است و در آخر وقتی هویت او مشخص می‌شود همراه کنت الاف فرار می‌کند.
هم او را گویند در آخر عمر بر زمین بماند و بر نتوانستی خاست چون وقت نماز درآمدی دست و پایش راست شدی تا نماز کردی بر پای چون نماز بگزاردی هم بازان عادت شدی.
محبت عشق شد در آخر کار خرابم کرد طغیان محبت