دبلیو
معنی کلمه دبلیو در دانشنامه عمومی

دبلیو

معنی کلمه دبلیو در دانشنامه عمومی

دبلیو (مجله). دبلیو ( به انگلیسی: W ) مجلهٔ مد آمریکایی است که ماهانه توسط انتشارات کوندی نست ( به انگلیسی: Condé Nast Publications ) منتشر می شود. این مجله برای نخستین بار در سال ۱۹۷۱ توسط جیمز بردی، ناشر مجله پوشاک زنان روزانه انتشار یافت. این مجله در قالب بزرگ با اندازه ۱۰ اینچ × ۱۳ اینچ چاپ می شود. مجله دبلیو دارای حدود نیم میلیون خواننده در سراسر جهان است که ۴۹۶٬۰۰۰ نفر از آن ها اشتراک سالانه آن را دارند و۸۰ درصد خوانندگان آن زنان هستند.
در سال های اولیه، مجله دبلیو بر روی صنایع زیبایی و مد تمرکز داشت و پوشش عمیقی از روندها، پروفایل های طراحان و اخبار صنعت ارائه می کرد. با گذشت زمان، این مجله دامنه خود را گسترش داد و ویژگی هایی در مورد هنر، فرهنگ و افراد مشهور را دربر گرفت.

جملاتی از کاربرد کلمه دبلیو

در اکتبر ۲۰۰۹، با دبلیو دبلیو ای قرارداد بست و وارد اف سی دبلیو شد. آنجا توانست ملکه اف سی دبلیو و قهرمان دیواز شود. او اولین دیوای تاریه شد که همزمان این دو عنوان را داشت. در سپتامبر ۲۰۱۰، در فصل سوم ان اکس تی شرکت کرد ولی برنده نشد. او در آکوست ۲۰۱۱ وارد بخش اصلی کمپانی شد و در اسمکدان شروع به کار کرد.
در این رویداد پنج مسابقه برگزار شد. در مسابقه اصلی، رومن رینز، سمی زین را شکست داد تا هر دو کمربند یونیورسال و دبلیودبلیوئی را حفظ کند. 
ای‌دبلیو دلو یک ستاره است که در صورت فلکی دلو قرار دارد.
از او تا دهه ۱۹۵۰ به‌طور گسترده به عنوان یک قهرمان یاد می‌شد، اما بعد از ظهور دانش لیبرال، نویسندگان جدیدتر او را مورد انتقاد قرار دادند. یکی از این نویسندگان به نام دبلیو. جی. اکلز، ادعا کرد که «او قطعاً یکی از قهرمانان بزرگ اولیه نبوده و احتمالاً سزاوار این است که در میان بدترین افراد رذیله که تا به حال به فرانسه جدید پا گذاشته‌اند، قرار گیرد».
تریپل اچ قهرمانی دبلیودبلیواف و استفنی قهرمانی زنان را با شکست ژاکلین گرفت. در ۶ ژوئن مک‌من از عنوانش علیه لیتا دفاع کرد. در رسلمینیای ۲۰۰۰ او با پدر و برادرش آشتی کرد چون آن‌ها در حفظ عنوان به تریپل اچ در برابر راک کمک کردند. با این کار از این خانواده فقط لیندا مک‌من شخصیتی محبوب ماند.
لست. اف‌ام در عین حال در جشنوارهٔ اس ایکس اس دبلیو با نرم‌افزاری در زمینه گروه‌های طرفدار به جمع اطلاعات آماری هنرمندان حاضر پرداخت.
آلن. بی. داونی (زاده ۱۱ مه ۱۹۶۷ میلادی) یک آمریکایی دانشمند علوم رایانه، استاد دانشگاه علوم رایانه در دانشگاه صنعتی فرانکلین دبلیو اولین و نویسنده کتابهای متن رایگان است.
آمار ناپارامتری کاربردی کتابی از دبلیو جی. کنوور با ترجمهٔ سید مقتدی هاشمی‌پرست است که در سال ۱۳۷۲ منتشر و در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.
در سال۱۹۶۹, دادگاه تجدید نظر کنتاکی قاضی سامول استاینفلد مخالفت در استرانک پنجم. استرانک، ۴۴۵ دبلیو ۲د۱۴۵. او اولین پیشنهاد قضایی را مبنی بر اعمال قانون نورنبرگ در رویه قضایی آمریکا ارائه کرد.
در ۹ ژوئیه ۲۰۱۱، تنیل برای آخرین بار در استرالیا در برابر شازا مک کنیز کشتی گرفت و باخت و سپس به دبلیو دبلیو ای رفت.