دانشگاهی

معنی کلمه دانشگاهی در فرهنگ فارسی

( صفت ) ۱ - منسوب به دانشگاه . ۲ - کسی که در دانشگاه کار یا تدریس میکند جمع دانشگاهیان .

معنی کلمه دانشگاهی در فرهنگستان زبان و ادب

{academic , académique (fr. )} [عمومی] مربوط به دانشگاه

جملاتی از کاربرد کلمه دانشگاهی

دانشگاه استنفورد همچنین با ضریب پذیرش ۴٪ به‌عنوان رقابتی‌ترین دانشگاه جهان شناخته می‌شود. در واقع ورود به استنفورد از هر دانشگاهی در جهان سخت‌تر است. رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب به دانشگاه هاروارد و مؤسسه فناوری ماساچوست اختصاص دارند.
برنامهٔ تحصیلی دانشگاهی در دوران سدهٔ ۱۶ میلادی از ایتالیا آغاز شد در آن دوران بود که فرهنگستان‌هایی تأسیس شد و تا سدهٔ ۱۹ میلادی به‌شمار فرهنگستان‌ها در اروپا و آمریکای شمالی افزوده شد. هنگامی که آموزش هنر به صورت علمی و دانشگاهی صورت گرفت، افراد برای پیشرفت به هوش و استعداد همزمان نیازمند بودند.
ادواردو آنیلی در ۹ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات متوسطه را در دبیرستان ماسیمو دآتزلیو در شهر تورین گذراند و پس از آن به کالج آتلانتیک در بریتانیا رفت. سپس برای اخذ مدرک دانشگاهی در رشته ادبیات مدرن به دانشگاه پرینستون رفت.
ساختار جامعهٔ اسلامی دانشجویان از بدو تأسیس تا ۱۳۸۱ به صورت مرکزگرا بود. در این سال کنگرهٔ پنجم این سازمان برگزار شد و با اصلاح اساسنامه، دفاتر دانشگاهی جایگزین شاخه‌های این سازمان در شهرها شدند. در بهمن ۱۳۸۳ جامعهٔ اسلامی دانشجویان به صورت رسمی از کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد.
در سال ۲۰۱۴ پس از انتخاب خانم ایرانی به وزارت توسعه منابع انسانی به علت فقدان تحصیلات دانشگاهی انتقادهای زیادی به این انتخاب شد.
برنامه‌های سال اول دانشجویان در هر دو دوره آکادمیک و دوره‌های تجاری مشابه است که شامل دوره‌های ابتدایی دانشگاهی، مانند زبان ژاپنی، زبان انگلیسی، ریاضیات و علوم هستند.