دائما

معنی کلمه دائما در لغت نامه دهخدا

( دائماً ) دائماً. [ ءِ مَن ْ ] ( ع ق ) دائم. همیشه. پیوسته. مدام. ( آنندراج ) : و دائماً از آن زمان که توجه بخدمت ایشان کردم در خاطر من این بود که در بخارا اول بخدمت ایشان مشرف گردم. ( انیس الطالبین نسخه خطی مؤلف ص 82 ).
او بیان میکرد با ایشان فصیح
دائماً ز افعال و اقوال مسیح.مولوی.

معنی کلمه دائما در فرهنگ عمید

همیشه، پیوسته، همه وقت.

جملاتی از کاربرد کلمه دائما

دائماً در عمل بجوش و بکوش بی لب و کام جام عشق بنوش
بموئی گر بمانی خسته باشی چو دزدان دائما بر بسته باشی
چو فیض در طلبش دائما به ناله و آه به جای ورد سحر با امام خواهم کرد
که گوئی به از او هرگز نبینم بر او دائما شادان نشینم
قوتشان دائماً چو خاک بود میلشان کی به سوی آب شود ؟
مرید: کسی که از اراده خود مجرد شده و از غیر خدا بریده و دائماً در طلب کمال باشد.
یکی از مکررترین مضامین در انئید موضوع مشیت الهی یا مداخله الهی است. در سرتاسر شعر، خدایان دائماً بر شخصیت‌های اصلی تأثیر می‌گذارند و تلاش می‌کنند تا بدون توجه به سرنوشت که همه آنها می‌دانند به هر حال اتفاق می افتد، بر روی شخصیت‌های اصلی تأثیر بگذارند. برای مثال، اگرچه یونو می‌داند که در پایان نبرد آئنیاس بر تورنوس پیروز خواهد شد، اما تمام تلاشش را می‌کند تا این نتیجه را به تأخیر بیندازد و از آن جلوگیری کند.
این فیلم داستان ویرا راگاوا (راما رائو جونیور)، مرد جوانی است که پس از درگیری خشونت‌آمیز با سرسپردگان روستای رقیب، زندگی او تغییر می‌کند. او به حیدرآباد می‌گریزد و تصمیم می‌گیرد از خشونت دوری کند تا صلح را بین دو روستایی برقرار کند که مردم آن سی سال است که دائماً تحت تأثیر دشمنی قرار دارند. فیلمبرداری اصلی بین آوریل ۲۰۱۸ و سپتامبر ۲۰۱۸ با مکان‌های فیلمبرداری از جمله شهر فیلم راموجی حیدرآباد و پولاچی انجام شد.
عالی اعلی علی مرتضی شاهی که کرد عون حقش دائماً در رزم اعدا لشگری
روزه دارید و هم نماز کنید دائماً ذکر با نیاز کنید
«هیچ قضیه را نمی‌توان عاری از شرایط زمان و مکان و شخص متفکر تحقیق نمود. از طرف دیگر حالت شعور، هوشیاری و دانستن از خود دائماً تغییر می‌کند. خود اجتماعی من در چند سال پیش با اکنون فرق دارد…»
دردمندیم و درد می نوشیم دائما همدم دوا باشیم
در بحث مدیریت محتوا، وقتی از استراتژی محتوا حرف می‌زنیم، با قسمت برنامه‌ریزی آن کار داریم. محتوا باید در تمام طول عمر خود مدیریت شود. همچنین باید دائماً با هدف‌های کسب‌وکار و تحلیل‌های مرتبط با آن، همسو شود. استراتژی محتوا در مورد تمام مراحل مرتبط به زندگی یک محتوا نظر می‌دهد و بر روی آن تأثیر دارد. ایده‌های اولیه آن، تولید و توسعه آن، ارائه آن، ارزیابی آن و در نهایت حذف و کنار گذاشتن آن. استراتژی محتوا مشخصاً هم ارز جنبه‌های اجرای فنی آن نیست.
چنان در نیکوی خود کرد تسلیم ز حق بد دائما با ترس و با بیم
امپراتوری بیزانس دائماً از طرف امپراتوری‌های دیگر از شرق و غرب و با اقوام اسلاونژاد مورد تهدید قرار می‌گرفت و در جنگ ستیز بود به این علت احتیاج به یک ارتش پایدار و قوی داشت سربازان ارمنی سهم بسزائی برای تشکیل ارتش بیزانس داشتند. ۱۵۰۰۰۰ نظامی ارمنی در ارتش امپراتوری بیزانس خدمت می‌کردند که به گروهای کوچک ۲۰۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ نفری تشکیل می‌دادند و به نقاط مختلف امپراتوری بیزانس فرستاده می‌شدند.
در ره حق دائماً مردانه باش همچو مجنون در طلب دیوانه باش
برای نشان دادن این مفهوم، آلتوسر کسی را مثال می‌زند که درب خانه دوستش را می‌زند. شخص داخل خانه می‌پرسد «چه کسی آن‌جاست؟» و فقط زمانی در را باز می‌کند که «من هستم» از بیرون آشنا به‌نظر برسد. با انجام این کار، فرد درون خانه در «یک عمل آیینی مادی برای شناخت ایدئولوژیک در زندگی روزمره» شرکت می‌کند. به عبارت دیگر، تز اصلی آلتوسر این است که «من و تو همیشه از قبل سوژه هستیم» و دائماً درگیر آیین‌های روزمره هستیم، مانند سلام کردن به کسی یا دست دادن، که ما را در معرض ایدئولوژی قرار می‌دهد.
ضدصهیونیسم اسلامی، دولت اسرائیل را غاصب چیزی در نظر می‌گیرند که بسیاری از مسلمانان آن را دارالاسلام می‌دانند، حوزه‌ای که دائماً و شرعاً توسط مسلمین اداره می‌شود.