آرزو داشتن

معنی کلمه آرزو داشتن در فرهنگ فارسی

( آرزو داشتن ) ( مصدر ) آرزو کردن آرزو بردن .

معنی کلمه آرزو داشتن در ویکی واژه

آرزوداشتن
آرزومند بودن؛ آرزو کردن. آرزو داشت به عتبات‌عالیات مشرّف گردد.

جملاتی از کاربرد کلمه آرزو داشتن

(اسم مصدر) [عربی: اشتهاء] میل به غذا داشتن؛ آرزوی طعام ، خواستن چیزی؛ آرزو داشتن؛ آرزوی چیزی کردن.

ماجرای حبس اسماعیل میرزا در قلعه قهقهه همه جای کشور پیچیده بود. بسیاری از قزلباش‌ها آرزو داشتند او ولیعهد گردد، زیرا محمد میرزا (محمد خدابنده) از کم بینایی رنج می‌برد و توانایی اداره کشور را نداشت. اسماعیل میرزا در مجموع ۱۹ سال و ۶ ماه و ۲۱ روز در زندان قهقهه محبوس بود.
در ابتدا، پارلمان قوانین جزئی را برای کنترل هزینه‌های کلیسا، روحانیون چند شغله و اماکن مقدس تصویب کرد. در موضوع لغو ازدواج، کوچک‌ترین پیشرفتی ممکن به نظر نمی‌رسید. به نظر می‌رسید که پاپ از امپراتور چارلز پنجم بیشتر می‌ترسد تا هنری. آن، کرامول و متحدانشان آرزو داشتند پاپ را به نحوی دور بزنند، اما در اکتبر ۱۵۳۰ جلسه ای از روحانیون و وکلا توصیه کرد که پارلمان نمی‌تواند به اسقف اعظم کانتربری اختیاراتی بدهد تا علیه محرمات پاپ عمل کند؛ بنابراین هنری مصمم شد که به کشیشان فشار مضاعفی وارد کند.
ورزشگاه به‌طور رسمی میزبانی فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در سال ۲۰۱۰ را در مراسمی در نیون در سال ۲۰۰۸ میلادی اعلام کرد. با وجود حذف رئال مادرید در مرحله حذفی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۰۹–۲۰۱۰ بارسلونا به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و هواداران این تیم اسپانیایی آرزو داشتند جام این رقابت‌ها را در ورزشگاه رقیب دیرینه‌شان بالای سر ببرند و این در حالی بود که مادرید به شدت توسط روزنامه‌های اسپانیایی مورد تحقیر و انتقاد به خاطر رئیس سابق رامون کالدرون قرار گرفته بود.
ایتالیایی‌ها آرزو داشتند دالماسیا، ایستریا و بسیاری از اسلوونی را ضمیمه کنند، که باعث شد کروات‌ها و اسلوونیایی‌ها زندگی با هموطنان اسلاو خود را ترجیح دهند. در ۱ دسامبر ۱۹۱۸، شورای ملی از اسکندر خواست تا صربستان را بر اساس اعلامیه کورفو با استان‌های بوسنی، کرواسی و اسلوونی سابق اتریش متحد اعلام کند. صربستان از جنگ ویران شده بود، و از هر ۵ صرب، ۱ نفر از این جنگ ویران شده بود. زنده در سال ۱۹۱۴ تا سال ۱۹۱۸ مرده بودند. بیشتر زمان اسکندر در سالهای بلافاصله پس از جنگ با بازسازی سپری می‌شد.