آشتی ناپذیر

آشتی ناپذیر

معنی کلمه آشتی ناپذیر در دانشنامه عمومی

آشتی ناپذیر. آشتی ناپذیر نام یک کتاب ادبی است که توسط جک لندن، نویسندهٔ اهل آمریکا نوشته شده است. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است.

معنی کلمه آشتی ناپذیر در ویکی واژه

آشتی‌ناپذیر
دلرای دشمنی عمیق، مقابل آشتی پذیر.
اموری که قابل تلفیق نیستند و کنار هم قرار نمی‌گیرند. سازش‌ناپذیر.

جملاتی از کاربرد کلمه آشتی ناپذیر

پس از اعدام نزار، اسماعیلیان نزاری و اسماعیلیان مستعلی به طرز آشتی ناپذیری از هم جدا شدند. این انشقاق سرانجام بقایای امپراتوری فاطمی را در هم شکست و اسماعیلیان که اکنون تقسیم شده بودند به پیروان مستعلی (ساکن در مناطق مصر، یمن و غرب هند). عده ای که با پسر نزار، الهادی بن نزار بیعت کردند در مناطق ایران و سوریه نیز به اسماعیلیه نزاری معروف شدند. هادی که در آن زمان بسیار جوان بود، به صورت قاچاقی از اسکندریه خارج شد و به قلعه الموت رفته نایب السلطنه حسن صباح شد.
در ژوئن ۲۰۱۴، باندراس و گریفیث در بیانیه‌ای قصد طلاق خود را «به شیوه‌ای عاشقانه و دوستانه» اعلام کردند. طبق دادخواستی که در دادگاه عالی لس آنجلس ارائه شده‌است، این زوج «اختلافات آشتی ناپذیری» داشتند که منجر به جدایی آنها شد. طلاق در دسامبر ۲۰۱۵ رسمی شد، اما با این وجود باندراس و گریفیث همچنان دوستان صمیمی هستند. داکوتا جانسون، دختر ناتنی سابق او، گفته‌است که باندراس را بخشی از خانواده خود می‌داند که او را «پدر پاداش» خطاب می‌کند.